Εισήγηση του Δημάρχου Κω στην παρουσίαση της μελέτης: «Διερεύνηση σκοπιμότητας, βέλτιστη θέση κατασκευής προτεινόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά Νέου Εμπορικού Λιμένα Κω»

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Νέα

Σας παραθέτουμε την ομιλία του Δημάρχου Κω κ. Γιώργου Κυρίτση, στη παρουσίαση της μελέτης με θέμα: "Διερεύνηση σκοπιμότητας, βέλτιστη θέση κατασκευής προτεινόμενα τεχνικά χαρακτηριστικά Νέου Εμπορικού Λιμένα Κω", η οποία διοργανώθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κω, σήμερα στις 11:00 π.μ. στο Ξενοδοχείο "ΚΩΣ".

Την μελέτη εκπόνησε η ομάδα του καθηγητή κ. Ψαραύτη (φωτογραφία)

"Κυρίες και κύριοι,

Σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη ευρύτερη περιοχή, με επενδύσεις στο χώρο των θαλάσσιων μεταφορών και της αναψυχής, οφείλουμε να προετοιμαζόμαστε και να δίνουμε απαντήσεις με έργα που στηρίζουν την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα του τόπου μας.

Οφείλουμε να σχεδιάζουμε με γνώση για το παρόν και το μέλλον, αξιολογώντας τις ανάγκες, ανοίγοντας προοπτικές στοχεύοντας στην βιώσιμη ανάπτυξη με βάθος χρόνου.

Χάσαμε, ίσως, χρόνο γιατί οι ρυθμοί των αλλαγών που συντελούνται σε τοπικό- Ευρωπαϊκό και στο Παγκόσμιο γίγνεσθαι απαιτούσαν γρηγορότερα, μελετημένα και σίγουρα βήματα.

Βήματα που καθυστέρησαν ή δεν έγιναν ποτέ, είτε λόγο αδυναμίας να δούμε μπροστά, είτε γιατί το μοντέλο διοίκησης και λειτουργίας που είχαμε επιλέξει δεν κατάλαβε την ανάγκη γρήγορης προσαρμογής στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Και δεν αναφέρομαι μόνο στα τοπικά, αφού είναι πανθομολογούμενο πως το παρελθόν έχει βάλει βαριές αλυσίδες στα πόδια της χώρας που σήμερα προσπαθεί να τις βγάλει από πάνω της και να βρει το βηματισμό που θα την σηκώσει ψηλά.

Κοντόφθαλμες πολιτικές, εφήμερος σχεδιασμός, πεισματική άρνηση στην εξέλιξη και την ισόρροπη ανάπτυξη του νησιού ήταν η βέβαιη συνταγή της στασιμότητας και σήμερα της ασφυξίας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών.

Γιατί, μη μου πει κανείς ότι δεν έχουν πάθει ασφυξία οι περιοχές που σήμερα έχουμε λιμενικές εγκαταστάσεις;

Μη μου πει κανείς ότι, το Μαστιχάρι, το Καμάρι, η πόλη, αν θέλετε και η Καρδάμαινα δεν ασφυκτιούν από τις "λειψές" λιμενικές εγκαταστάσεις και τη λειτουργία τους.

Δεν πιστεύω επίσης πως υπάρχει κανείς που δεν αντιλαμβάνεται την εξέλιξη στη ναυπήγηση των πλοίων μικρών και μεγάλων με συνεπακόλουθο την ανάγκη ύπαρξης ανάλογα εξελισσόμενων χερσαίων εγκαταστάσεων υποδοχής και εξυπηρέτησής τους.

Δεν υπάρχει, πιστεύω επίσης, άνθρωπος σ’ αυτό το νησί που να μη γνωρίζει τις ανάγκες μας όχι μόνο σε πρώτες ύλες και καταναλωτικά αγαθά αλλά και αυτές της ασφαλούς σύγχρονης και αξιοπρεπούς μετακίνησης χιλιάδων επιβατών που επιλέγουν τους θαλάσσιους δρόμους για να ταξιδέψουν από και προς την Κω.

Βαρύ χαρτί για την ανάπτυξη λοιπόν του νησιού μας, με την ζηλευτή για πολλούς γεωπολιτική του θέση, είναι η ύπαρξη ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ.

Εγκαταστάσεις σωστά χωροθετημένες, με προοπτικές συνεχούς και απρόσκοπτης εξέλιξης, με στόχους τη μεγιστοποίηση του οφέλους για το σύνολο του νησιού και την ελαχιστοποίηση στα κόστη από τις επιπτώσεις της κατασκευής και λειτουργίας των, στο φυσικό, το δομημένο και το ανθρωπογενές περιβάλλον και βέβαια στην κατεύθυνση της αξιοποίησης των δυνατοτήτων συνδυασμένων μεταφορών (αεροπορικών, οδικών, θαλάσσιων), όχι μόνο στο νησί αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, πράγμα που θα καθιστά την Κω πραγματικό κόμβο για την ανάπτυξη.

Με τις σκέψεις, τις θέσεις, αν θέλετε, αυτές το Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ. Κω αποφάσισε να προχωρήσει σε μια πάρα πολύ απλή κίνηση, ιδιαίτερα σημαντική όμως για τα επόμενα βήματα και τις επιλογές μας.

Απλή κίνηση που έπρεπε να είχε γίνει πριν από αρκετά χρόνια αν δεν υπήρχαν οι αγγυλωμένοι αποκλεισμοί ή αν κάποιοι δεν τραβούσαν το πάπλωμα για τον εαυτό τους.

Είναι αυτή η απόφαση για τη "διερεύνηση σκοπιμότητας νέου εμπορικού λιμένα Κω" που πήραμε ως Δ.Σ. και η ανάθεση της Μελέτης στην Έδρα Θαλάσσιων Μεταφορών του ΕΜΠ.

Αυτό το απλό, που όλοι σ¢αυτό το νησί συζητούμε, να δούμε δηλαδή επιτέλους ΑΝ υπάρχει ανάγκη να γίνει νέο λιμάνι, ποιες θέσεις είναι ίσως οι καλύτερες, πρέπει να το τεκμηριώσουμε και επιστημονικά.

Με μεθόδους διεθνώς αποδεκτές, ώστε να προχωρήσουμε σοβαρά μετά στις μελέτες εκείνες που απαιτούνται ώστε με τα μικρότερα κόστη να:

-          αποκτήσουμε νέο εμπορικό λιμάνι

-          βελτιώσουμε και μετατρέψουμε σε επιβατικό-τουριστικό το λιμάνι της Κω

-          βελτιώσουμε και αξιοποιήσουμε τουριστικά το λιμάνι Μαστιχαριού απαλλάσσοντας τον οικισμό από τα χύδην και αδρανή

-          βελτιώσουμε και αξιοποιήσουμε το Καμάρι τόσο για τους αλιείς όσο και για τα τουριστικά δημιουργώντας μικρή μαρίνα απαλλάσσοντας το από τα φορτηγά.

-          βελτιώσουμε και αξιοποιήσουμε την Καρδάμαινα με την παράλληλη λειτουργία της ως μαρίνα.

Κυρίες και κύριοι,

Ο στόχος της ΜΕΓΑΛΗΣ-ΕΝΙΑΙΑΣ-ΙΣΧΥΡΗΣ Κω απαιτεί συνεχείς προσπάθειες προς όλες τις κατευθύνσεις.

Μια από αυτές, καθοριστική για το μέλλον, είναι οι θαλάσσιες μεταφορές, οι δρόμοι δηλαδή της θάλασσας και η αξιοποίηση τους.

Δεν είναι ο μοναδικός στόχος, είναι όμως ΕΝΑΣ από τους τέσσερεις μεγάλους που πρέπει να παλέψουμε δηλαδή  

- ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ  

- ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ  

- Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΣΧΟΛΗ  

- Ο ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ "

 

 

 

 

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter