Οικολόγοι Πράσινοι: Δελτία Τύπου

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Δελτία Τύπου

Οικολόγοι Πράσινοι

Δελτία Τύπου που μας έστειλαν οι Οικολόγοι Πράσινοι:

25 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΣΕΡΝΟΜΠΙΛ:

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ, ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Για τα 25 χρόνια από την πυρηνική καταστροφή στο Τσερνομπίλ, τις εξελίξεις με τα πυρηνικά εργοστάσια στην ευρύτερη περιοχή μας και τις άμεσες προτεραιότητες του αντιπυρηνικού κινήματος, οι Οικολόγοι Πράσινοι οργανώνουν Συνέντευξη Τύπου

την Τετάρτη 27 Απριλίου, 12.30 το μεσημέρι

στα κεντρικά τους γραφεία, Πλ. Ελευθερίας (Κουμουνδούρου) 14

Το Γραφείο Τύπου των Οικολόγων Πράσινων

ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ:

ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΣ

Το Σάββατο 23 Απριλίου συμπληρώνεται ένα χρόνος από την προσφυγή της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης. Εκ μέρους της Εκτελεστικής Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων, ο εκπρόσωπος Τύπου Γιάννης Παρασκευόπουλος δήλωσε:

«Ένας χρόνος βίαιης προσαρμογής είναι αρκετός για να επιβεβαιώσει ότι συνταγές που θυσιάζουν την κοινωνική συνοχή και το περιβάλλον, δε δίνουν διέξοδο ούτε για την οικονομία. Πέρα λοιπόν από την οργή και την απαίτηση να λογοδοτήσει το πολιτικό σύστημα, χρειάζεται να θέσουμε επειγόντως «κόκκινες γραμμές» και να οικοδομήσουμε εναλλακτικές λύσεις με ταυτόχρονες απαντήσεις για την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική διάσταση της κρίσης. Χρειάζεται ακόμη να αναλογιστούμε όλα όσα μας έφεραν ώς εδώ και να προωθήσουμε τις ριζικές αλλαγές που χρωστάμε ως κοινωνία στον εαυτό μας. Οι Οικολόγοι Πράσινοι υπενθυμίζουμε στον πρωθυπουργό, που πέρσι είχε διαλέξει να μιλήσει για τον Οδυσσέα και την Ιθάκη, ότι Σ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ, ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΣ».

Το Γραφείο Τύπου των Οικολόγων Πράσινων

Επιθέσεις στα γραφεία της Σομαλικής Κοινότητας: Τρομοκρατία με τις ευλογίες της ΕΛ.ΑΣ;

Επιστολή των Οικολόγων Πράσινων προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη

Επιστολή προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστο Παπουτσή έστειλαν σήμερα οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητώντας εξηγήσεις σχετικά με καταγγελίες που αφορούν τη στάση της Ελληνικής Αστυνομίας κατά τη διάρκεια πρόσφατης οργανωμένης τρομοκρατικής επίθεσης κατά των γραφείων της Κοινότητας της Σομαλίας στην Ελλάδα.

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής:

κ.Υπουργέ,

Στην αιτιολογική έκθεση του πρόσφατα ψηφισθέντος σχεδίου νόμου «Σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας και άλλες διατάξεις» επισημαίνεται ότι: «Η εμφάνιση, μεμονωμένων μεν, σε κάθε περίπτωση όμως πραγματικών περιστατικών αυθαίρετης δράσης αστυνομικών οργάνων αφ'ενός αμαυρώνει την εικόνα του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας και αφ'ετέρου λειτουργεί ανασταλτικά για την εμπέδωση στους πολίτες του αναγκαίου για την κοινωνική πρόοδο αισθήματος ασφάλειας».

Σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε η Κοινότητα της Σομαλίας στην Ελλάδα σε συνέντευξη Τύπου, τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου 9 Απριλίου ομάδα 200-300 ατόμων πραγματοποίησε επίθεση σε βάρος των γραφείων της Κοινότητας στην οδό Φυλής 10 προκαλώντας εκτεταμένες υλικές ζημιές και τραυματίζοντας 10 άτομα. Παρότι η αστυνομία είχε ειδοποιηθεί από το πρωί της ίδιας ημέρας και παρά το γεγονός ότι ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις βρίσκονταν εκεί κατά τη διάρκεια της επίθεσης δεν κινήθηκαν για να προστατεύσουν το κτίριο και τους ανθρώπους που βρίσκονταν σε αυτό, ούτε προχώρησαν σε συλλήψεις των δραστών της επίθεσης. Σύμφωνα μάλιστα με τα όσα ανέφεραν αυτόπτες μάρτυρες κατά τη συνέντευξη Τύπου (την Παρασκευή 15 Απριλίου), οι μόνες προσαγωγές που έγιναν ήταν εκείνες κάποιων αλλοδαπών πολιτών οι οποίοι –αντιλαμβανόμενοι την επίθεση- επιχείρησαν να πλησιάσουν το κτίριο.

Αν ισχύει η παραπάνω καταγγελία, δεν είναι η πρώτη φορά που τρομοκρατικές ομάδες δρουν ανενόχλητες μπροστά στα μάτια της ελληνικής αστυνομίας χωρίς να υφίστανται την παραμικρή συνέπεια, κάτι που γεννά εύλογα ερωτηματικά τα οποία καλείται να απαντήσει η Ελληνική Κυβέρνηση:

-Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελληνική Αστυνομία ήταν ενήμερη για επικείμενη επίθεση στα γραφεία της Σομαλικής Κοινότητας Ελλάδας κάτι που επιβεβαιώνεται και από την ισχυρή παρουσία της στην περιοχή, για ποιό λόγο δεν επενέβη προκειμένου να προστατεύσει την ασφάλεια των ανθρώπων που βρίσκονταν μέσα στο κτίριο αλλά και να αποτρέψει τις καταστροφές που ακολούθησαν;

-Για ποιό λόγο οι αστυνομικές αρχές δεν προχώρησαν σε συλλήψεις των δραστών της τρομοκρατικής επίθεσης;

-Έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι διαδικασίες για την διερεύνηση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών των υπεύθυνων της συγκεκριμένης αστυνομικής επιχείρησης;

-Θεωρείτε ότι η ανωτέρω στάση των αστυνομικών αρχών συμβάλει στην εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες;

-Επιβεβαιώνετε πρόσφατα δημοσιεύματα του τύπου σύμφωνα με τα οποία συνομιλείτε απευθείας με οργανώσεις που εμπλέκονται σε τρομοκρατικές επιθέσεις εναντίον αλλοδαπών;

-Ποιά είναι τα άμεσα μέτρα που σκοπεύει να λάβει η Ελληνική Κυβέρνηση προκειμένου να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον;

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ «ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ

Πρωτοβουλία των Οικολόγων Πράσινων για κοινή ερώτηση.

Ανταποκρίθηκε θετικά ο Ν. Χουντής

Πρωτοβουλία για κοινή ερώτηση στο θέμα της εκποίησης και οικοδόμησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, ανέλαβαν οι Οικολόγοι Πράσινοι στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στην πρωτοβουλία ανταποκρίθηκε θετικά ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής, που συνυπογράφει με τον Μιχάλη Τρεμόπουλο το κείμενο της ερώτησης.

Στην κοινή ερώτηση υπογραμμίζεται το πολύ υψηλό έλλειμμα πρασίνου που παρουσιάζει η Αθήνα με βάση τα ευρωπαϊκά πρότυπα και τους στόχους που θέτει το Πράσινο Βιβλίο της Ε.Ε. για το αστικό περιβάλλον, για να τονιστεί ότι η επικείμενη οικοδόμηση του Ελληνικού, μερική ή ολική, κάνει την επίτευξη των στόχων αυτών απολύτως ανέφικτη, ακόμη και στο απώτερο μέλλον.

Η Αθήνα διαθέτει μόλις 2,55 τ.μ. ανά κάτοικο έναντι 10 τ.μ. των ευρωπαϊκών προδιαγραφών, ενώ υπολογίζεται ότι χρειάζεται επιπλέον 30.000-50.000 στρέμματα πρασίνου ή 3 εκατομμύρια δέντρα για να φθάσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το έλλειμμα αυτό οδηγεί και σε υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης με αναπόφευκτες συνέπειες και για τη δημόσια υγεία. Στον αστικό ιστό της Αθήνας, το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη δημόσια έκταση. Αν οικοδομηθεί, οι αδόμητες δημόσιες εκτάσεις που θα απομείνουν θα είναι απολύτως ανεπαρκείς για να καλύψουν, έστω και εν μέρει, το έλλειμμα πρασίνου στην πόλη.

Προς την Κομισιόν τίθεται το ερώτημα κατά πόσο θεωρεί αποδεκτό να επιδιώκεται η μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους με μη αντιστρέψιμη επιδείνωση του αστικού περιβάλλοντος, αλλά και αν εξακολουθεί να ισχύει η απάντησή της σε παλιότερη ερώτηση του Δημ. Παπαδημούλη (2007) ότι η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό είναι επιλέξιμη για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.

«Τα επείγοντα ζητήματα υπεράσπισης των ελεύθερων χώρων, ξεπερνούν τα κομματικά σύνορα», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Αν με τα ελλείμματα και το χρέος φορτώνονταν στις επόμενες γενιές οι συνέπειες ενός αδιέξοδου μοντέλου πλασματικής ευημερίας, τώρα τα δύο κόμματα εξουσίας και η τρόικα κάνουν το ίδιο σε πολλαπλάσια κλίμακα θυσιάζοντας στο βωμό του χρέους ζωτικά συλλογικά αγαθά. Οι ευρωπαϊκές πολιτικές και στόχοι για το αστικό περιβάλλον αφήνονται μεν από νομική άποψη στη δικαιοδοσία των τοπικών και εθνικών αρχών, δεν παύουν όμως να έχουν ιδιαίτερη πολιτική σημασία. Αποτελεί λοιπόν πραγματική απαξίωση της Ευρώπης, να προωθεί η Κομισιόν σε χώρες μέλη επιλογές που κυριολεκτικά ακυρώνουν κάθε προοπτική για επίτευξη τέτοιων ευρωπαϊκών στόχων. Οι Οικολόγοι Πράσινοι ελπίζουμε να διευρυνθεί και με άλλες πολιτικές δυνάμεις η σημερινή κοινή πρωτοβουλία για το Ελληνικό: η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και οι άλλες ελληνικές τσιμεντουπόλεις δεν αντέχουν να θυσιάσουν ούτε ένα τετραγωνικό ελεύθερων χώρων. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους αγώνες των πολιτών, αναδεικνύοντας σε όλα τα επίπεδα ότι οι αβαρίες στο περιβάλλον δε δίνουν τελικά διέξοδο ούτε στην οικονομία».

(ακολουθεί το κείμενο της κοινής ερώτησης για το Ελληνικό)

Θέμα: Εκποίηση και οικοδόμηση δημόσιας έκτασης στο πρώην αεροδρόμιο Αθηνών

Το Πράσινο Βιβλίο της Ε.Ε. για το αστικό περιβάλλον (1) ορίζει ως ελάχιστο αποδεκτό επίπεδο χώρων πρασίνου τα 10 τετραγωνικά μέτρα ανά κάτοικο. Η Αθήνα διαθέτει μόλις 2,55 τ.μ. ανά κάτοικο (2). Υπολογίζεται ότι χρειάζεται επιπλέον 30.000-50.000 στρέμματα πρασίνου (3) ή 3 εκατομμύρια δέντρα (3) για να φθάσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Το έλλειμμα αυτό οδηγεί και σε υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης (4) με αναπόφευκτες συνέπειες και για τη δημόσια υγεία (5). Το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού αποτελεί τη μεγαλύτερη εναπομένουσα μεμονωμένη δημόσια έκταση στον αστικό ιστό της Αθήνας, για δυνητική συμβολή στην κάλυψη του ελλείμματος πρασίνου, έστω εν μέρει. Η ελληνική κυβέρνηση όμως εξαγγέλλει την εκποίηση σημαντικού τμήματός του για οικιστική ανάπτυξη (6). Αν αυτό υλοποιηθεί, θα είναι αδύνατον για την Αθήνα να φθάσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα πρασίνου ακόμη και μακροπρόθεσμα, καθώς σημαντικά τμήματα του Ελληνικού έχουν ήδη οικοδομηθεί, ενώ τα υπόλοιπα αποθέματα δημόσιας γης στον αστικό ιστό υπολείπονται κατά πολύ από τις ανάγκες για πράσινο και οι δημόσιοι πόροι για απαλλοτριώσεις ιδιωτικής γης είναι πλέον εξαιρετικά περιορισμένοι. Το συγκεκριμένο σχέδιο οικιστικής ανάπτυξης εντάσσεται στο στόχο για άντληση 50 δις ευρώ από δημόσια περιουσία, όπως διαμορφώθηκε κατά την επικαιροποίηση του ελληνικού Προγράμματος Σταθερότητας και ενσωματώθηκε στα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 11.3.2011 (7). Το 2007 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (8) είχε επιβεβαιώσει ότι η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο χώρο του πρώην αεροδρομίου αποτελούσε έργο επιλέξιμο για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

1. Θεωρεί αποδεκτό να επιδιώκεται η μείωση του δημόσιου χρέους με δράσεις που οδηγούν σε μη αντιστρέψιμη επιδείνωση του αστικού περιβάλλοντος;

2. Εξακολουθεί να ισχύει η ανωτέρω θέση της ότι η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό είναι επιλέξιμη για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση;

(1) http://ec.europa.eu/environment/urban/pdf/com90218final_en.pdf

(2) http://www.wwf.gr/images/pdfs/Odigos_AstikoPrasino.pdf

(3) Σανταμουρης Μ., Ομάδα Φυσικής Κτιριακού Περιβάλλοντος, Παν. Αθήνας: To Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό και οι χώροι πρασίνου στην Αθήνα, (παρουσίαση στην ημερίδα της Ελ. Εταιρίας Προστασίας Περιβάλλοντος και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, 20/11/2007)

(4) http://ec.europa.eu/environment/urban/pdf/com90218final_en.pdf

(5) http://www.endseurope.com/docs/110302b.pdf

(6) http://government.gov.gr/2011/03/23/10535/

(7) http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/ec/119809.pdf

Απάντηση στην ερώτηση 3845/2007 (Δημ. Παπαδημούλης) http://www.europarl.europa.eu/sides/getAllAnswers.do?reference=E-2007-3845&language=EL

Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΘΟΡΥΒΟ ΚΑΙ ΕΚΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ

Δήλωση του Μιχάλη Τρεμοπουλου για τα 44 χρόνια από τη Χούντα

Τα 44 χρόνια από την ημέρα που η χώρα μας μπήκε στον πολιτικό «γύψο», συμπίπτουν φέτος με τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Σταύρωση, ημέρα συμβολική για τους Χριστιανούς σε όλο τον κόσμο. Στην Ελλάδα περάσαμε τη σταύρωση στο καθημερινό μας λεξιλόγιο. Από τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2010, όταν η ανακοίνωση των πρώτων οικονομικών μέτρων από τον Πρωθυπουργό, προοιωνιζόταν τη σταύρωση του Λαού μας, φτάσαμε στη Μεγάλη Εβδομάδα του 2011, που τείνει να επιβεβαιώσει τους χειρότερους φόβους μας.

Οι Έλληνες κουβαλούν την εμπειρία της χούντας, αλλά και των αγώνων που οδήγησαν στην ελευθερία. Στις νέες συνθήκες οικονομικής δικτατορίας, θα χρειαστεί και πάλι να επιστρατεύσουμε την αγωνιστικότητά μας. Το μόνο που δε χρειαζόμαστε -σε πείσμα των αμετανόητων- είναι «μια χούντα». Όσοι κατόρθωσαν να ενισχύσουν τις ακραίες φωνές με τη μεταπολιτευτική πρακτική τους, οφείλουν να αλλάξουν άμεσα ρότα και να σταθούν επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων. Ας βάλουμε το συλλογικό συμφέρον, το συμφέρον του τόπου και των πολιτών πάνω από οτιδήποτε άλλο. Αν το κάνουμε, οι ελπίδες για τη λύτρωση του ελληνικού Λαού δε θα αποδειχτούν φρούδες, όπως εκείνες που καλλιεργεί οποιοδήποτε Μνημόνιο κι οποιαδήποτε τεχνοκρατική συνταγή. Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε προτείνει μοντέλο διεξόδου, έχουμε προτείνει και λύσεις. Καλούμε τους Έλληνες να αγωνιστούμε όλοι μαζί ενάντια σε όσους καλλιεργούν... προδικτατορικές συνθήκες.

Τέτοιο έδαφος δεν καλλιεργείται ούτε μόνο στην Ελλάδα, ούτε μόνο εξαιτίας της κρίσης. Είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο, με βαθύτερα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά αίτια. Οι ακραίες φωνές, οι ρατσιστικές και φοβικές ρητορείες, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στις στρεβλότητες, τα λάθη και τις παθογένειες της εφαρμοζόμενης Δημοκρατίας, ενισχυόμενες από καταστάσεις οικονομικής κρίσης, κοινωνικής εξαθλίωσης, ατασθαλιών και αδικίας. Σήμερα, τέτοιες δυνάμεις ενισχύονται στην Ευρώπη, όπως πρόσφατα στη Φινλανδία, καθώς οι πολίτες αναζητούν διέξοδο από τη διαφθορά, που γέννησε το πελατειακό και κομματικό σύστημα των παραδοσιακών πολιτικών δυνάμεων.

Τέτοια στροφή, όμως, όχι μόνο δεν αποτελεί λύση, αλλά είναι και επικίνδυνη για την κοινωνική συνοχή, για το μέλλον της ευρωπαϊκής οικογένειας, για την αλληλεγγύη και την Ευρώπη των Πολιτών. Υπάρχουν απαντήσεις, υπάρχει διέξοδος. Μπορούμε να αγωνιστούμε ενάντια στους θιασώτες του μίσους και της οπισθοδρόμησης και να παλέψουμε για ένα ορθολογικό μοντέλο ανάπτυξης και προόδου. Η Ανάσταση δε χρειάζεται... θόρυβο κι εκρήξεις για να έρθει.

Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΝΑ ΦΘΑΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ

Συνάντηση των Οικολόγων Πράσινων με το δήμαρχο της πόλης

Συνάντηση με το δήμαρχο Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγ. Θεοδώρων κ. Κώστα Λογοθέτη και τον αντιπρόεδρο του Πνευματικού Κέντρου Λουτρακίου κ. Ν. Λόη για το ζήτημα της επέκτασης του Προαστιακού προς το Λουτράκι, είχε αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων.

Στη συνάντηση, που έγινε στο δημαρχείο της πόλης, συμμετείχαν από την πλευρά των Οικολόγων Πράσινων ο εκπρόσωπος Τύπου Γιάννης Παρασκευόπουλος, ο Ευ. Σπινθάκης από τους Ο.Π. Πελοποννήσου και ο Λάμπρος Μπούκλης, περιφερειακός σύμβουλος της Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά. Οι Οικολόγοι Πράσινοι δήλωσαν ότι στηρίζουν τις προσπάθειες του δήμου αλλά και όλων των φορέων της πόλης για τη σιδηροδρομική επανασύνδεση του Λουτρακίου με την Αθήνα, μέσω του Προαστιακού αυτή τη φορά. Απομένει η κατασκευή 2 μόνο χιλιομέτρων για την σύνδεση της πόλης με την γραμμή του Προαστιακού, στον Ισθμό.

Η διακοπή της μετρικής γραμμής του τρένου προς Λουτράκι, τα τελευταία χρόνια, επέφερε μεγάλη οικονομική ζημία στις επιχειρήσεις της πόλης ενώ επιδείνωσε τα κυκλοφοριακά προβλήματα και το πρόβλημα της στάθμευσης.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι πρότειναν επίσης στο δήμαρχο να προχωρήσει και σε άλλες πράσινες παρεμβάσεις, με στόχο την ανάδειξή του στον πρώτο πράσινο δήμο της Κορινθίας και της Πελοποννήσου.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο Γιάννης Παρασκευόπουλος τόνισε: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι το τρένο γίνεται διεκδίκηση μιας τοπικής κοινωνίας. Σε καιρούς μειωμένων εισοδημάτων, υψηλών διοδίων και ακριβών καυσίμων, ο σιδηρόδρομος αποτελεί ζωτική διέξοδο. Οι Οικολόγοι Πράσινοι θα βοηθήσουμε σε όλα τα επίπεδα την προσπάθεια να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για να φθάσει ο Προαστιακός και στο Λουτράκι. Ήδη συγκεντρώνουμε στοιχεία για να φέρουμε το θέμα και στο ευρωκοινοβούλιο. Εξηγήσαμε στη δημοτική αρχή πόσο σημαντικό είναι, η διεκδίκηση για το σιδηρόδρομο να ενταχθεί σε ένα συνολικότερο σχεδιασμό για μια πόλη φιλική στη δημόσια συγκοινωνία, το ποδήλατο και το περπάτημα. Παράλληλα καταθέσαμε την πρόταση να αναλάβει η δημοτική αρχή πρωτοβουλία προς τους άλλους δήμους για να διερευνηθεί η επαναλειτουργία, ως τοπικής συγκοινωνίας, της μετρικής γραμμής από Αγίους Θεοδώρους μέχρι Κιάτο και Δερβένι. Στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, χρειαζόμαστε λύσεις που να απαντούν ταυτόχρονα στην οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική διάσταση της κρίσης, και ο σιδηρόδρομος είναι μια από αυτές».

Ο Λάμπρος Μπούκλης δήλωσε: «Ο Προαστιακός πρέπει να φθάσει σύντομα και στο Λουτράκι αλλά και στο Ξυλόκαστρο. Σε εποχή κρίσης ο σιδηρόδρομος αποτελεί λύση. Θα φέρουμε το θέμα της επέκτασης του Προαστιακού προς Λουτράκι, στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, έχοντας την συνεργασία του Δημάρχου Λουτρακίου κου Κ. Λογοθέτη σε σχετική επερώτηση που από κοινού θα συντάξουμε και θα υποβάλουμε. Η Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά δρα οικολογικά και υπερκομματικά, έχοντας ως γνώμονα την υποστήριξη του Πολίτη, του Φυσικού Περιβάλλοντος, της Κοινωνικής Συνοχής & Αλληλεγγύης και της Τοπικής Οικονομίας».

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΜΕ ΤΗΝ

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΤΥΧΕΡΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ.

Συμφώνησαν στην ανάγκη να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και να γίνει αναλυτική έρευνα για τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις

Συνάντηση με τον εκπρόσωπο της Επιτροπής για τον Περιορισμό των Τυχερών Παιγνίων κ. Θεοδώρου είχαν οι Οικολόγοι Πράσινοι στα γραφεία τους. Από την πλευρά των Οικολόγων Πράσινων, συμμετείχαν ο Γιάννης Τσιρώνης και η Ιωάννα Κοντούλη.

Ο κ. Θεοδώρου ανέλυσε στους εκπροσώπους των Οικολόγων Πράσινων, τις καταστρεπτικές συνέπειες από την διασπορά των τυχερών παιγνιδιών με το νέο νομοσχέδιο, ιδιαίτερα των γνωστών και από το πρόσφατο παρελθόν ως «φρουτάκια». Παρέθεσε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία τα συγκεκριμένα ηλεκτρονικά παιγνίδια ευθύνονται για το 85% των εθισμών στον τζόγο, καθώς δεν απαιτούν καμία δεξιότητα, απομονώνουν τον παίκτη από τον περίγυρο και επιταχύνουν δραματικά το ποσό χρημάτων, που μπορεί να διακινδυνεύσει ένας παίκτης σε μικρό χρονικό διάστημα.

Τα τυχερά αυτά παίγνια αποτελούν τελείως διαφορετική κατηγορία από τα «τεχνικά» ηλεκτρονικά παιχνίδια, που απαιτούν δεξιότητες και δεν αποδίδουν χρηματικά κέρδη, είχαν όμως απαγορευθεί και αυτά. Η νομιμοποίηση θα πρέπει να αφορά μόνο την τελευταία αυτή κατηγορία μη τυχερών παιχνιδιών, στα οποία και μόνο αναφερόταν η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που καταδίκαζε τη χώρα μας.

Το κράτος προσδοκά να εισπράξει από την λειτουργία αυτών των παιγνιδιών 1.3 δις ευρώ σε ετήσια βάση. Οι εκτιμήσεις όμως αυτές είναι εντελώς πλασματικές, αφού σημαντικό τμήμα τους ήδη εισπράττεται από άλλα τυχερά παιγνίδια (ΛΟΤΤΟ, ΠΡΟΠΟ, ΛΑΧΕΙΑ), που θα χάσουν τμήμα των εσόδων τους από τα ηλεκτρονικά παιγνίδια. Κατά τον κ. Θεοδώρου επιστημονικές μελέτες στις ΗΠΑ δείχνουν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις το κόστος από τις καταστρεπτικές συνέπειες του τζόγου είναι 3πλάσιο από τα έσοδα. Στον οικονομικό παράγοντα πρέπει να προσθέσουμε ένα «απεχθές» κόστος που προκύπτει από διαλυμένες οικογένειες, εκπλειστηριασμούς, κόστος ψυχιατρικής παρακολούθησης εξαρτημένων, παραβατικής συμπεριφοράς εφήβων που ενεπλάκησαν εν αγνοία των γονιών τους.

Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην ανάγκη να αποσυρθεί άμεσα το νομοσχέδιο για τα τυχερά παίγνια και να επανεξεταστεί ριζικά μετά από αναλυτική επιστημονική έρευνα για τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις που θα είχε ενδεχόμενη υλοποίηση των διατάξεών του.

Όπως δήλωσε μετά την συνάντηση ο συντονιστής της Εκτελεστικής Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων Γ. Τσιρώνης:

«Η κυβέρνηση, αντί να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της για αναθέρμανση μίας βιώσιμης οικονομίας, που να σέβεται τον πολίτη και το περιβάλλον και να προσφέρει θέσεις εργασίας, προσπαθεί απλώς να εισπράξει χρήματα, από το υστέρημα των πολλών. Ο οργανωμένος τζόγος είναι μία νοσηρή και αντιπαραγωγική δραστηριότητα. Αντί να προσθέτει πλούτο στην κοινωνία, εκμεταλλεύεται την οικονομική απόγνωση των ανθρώπων, για να τους στρέψει σε μία φρούδα ελπίδα εύκολου πλουτισμού. Μετά το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου και τη βίαιη αναδιανομή με τα μέτρα για την κρίση, φοβόμαστε ότι θα ζήσουμε μία ακόμα καταστρεπτική αναδιανομή πλούτου, από τις τσέπες ανυποψίαστων, στις τσέπες επιτήδειων».

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ;

Ερώτηση των Οικολόγων Πράσινων στο ευρωκοινοβούλιο

Το ζήτημα της κατάργησης όλων των άμεσων και έμμεσων επιδοτήσεων προς την πυρηνική ενέργεια φέρνουν στο ευρωκοινοβούλιο οι Οικολόγοι Πράσινοι. Με ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου επισημαίνονται τρία βασικά πεδία τέτοιων επιδοτήσεων:

Η διαχείριση των ραδιενεργών αποβλήτων.

Η κάλυψη των κινδύνων για ευθύνες αποζημιώσεων σε περίπτωση ατυχήματος, όπως η Φουκουσίμα ή το Τσερνομπίλ.

Η ασφαλής αποξήλωση των πυρηνικών μονάδων μετά το οριστικό κλείσιμο του κύκλου λειτουργίας τους και η απορρύπανση των περιοχών τους.

Στα θέματα αυτά, οι εθνικές κυβερνήσεις αναλαμβάνουν τεράστια οικονομικά κόστη, που κανονικά θα έπρεπε να επιβαρύνουν τις εταιρίες των πυρηνικών εργοστασίων. Μόνον οι μελλοντικές υποχρεώσεις για τον παροπλισμό των βρετανικών πυρηνικών εργοστασίων είχαν εκτιμηθεί το 2010 στα 44,5 δισεκατομμύρια λίρες. Χωρίς τις έμμεσες αυτές επιδοτήσεις, το ηλεκτρικό ρεύμα των πυρηνικών εργοστασίων θα κόστιζε πολύ ακριβότερα από κάθε άλλη πηγή ενέργειας και θα ήταν αδύνατο να βρει αγοραστές.

«Είναι ανάγκη να μπει άμεσα ένα τέλος στις άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις προς την πυρηνική βιομηχανία», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Το πραγματικό κόστος της είναι αστρονομικό, ακόμη και με οικονομικούς όρους. Σε μια εποχή λιτότητας για όλο και μεγαλύτερα τμήματα της κοινωνίας, αποτελεί πραγματική πρόκληση να ξοδεύουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δισεκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος κάθε χρόνο, μόνο και μόνο για να κρατήσουν ζωντανή την πυρηνική βιομηχανία. Πέρα από τα θέματα ασφάλειας που επιβάλλουν να ξεκινήσει άμεσα η απεξάρτηση από τα πυρηνικά και να μην προχωρήσει ούτε ένας νέος αντιδραστήρας, υπάρχει και η αναγκαιότητα να επενδύσουμε άμεσα σε μια βιώσιμη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση. Τα χρήματα που θυσιάζονται σήμερα στην επικίνδυνη καταβόθρα της πυρηνικής ενέργειας, μπορούν να αποδώσουν πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας και πολύ μεγαλύτερο κοινωνικό όφελος αν επενδυθούν σε μια αποφασιστική στροφή στην εξοικονόμηση ενέργειας και στις ανανεώσιμες πηγές».

(ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης του Μιχ. Τρεμόπουλου)

Θέμα: Η πυρηνική ενέργεια στην ενιαία αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Κατά τη λειτουργία πυρηνικών σταθμών και για το σύνολο του κύκλου ζωής τους, υπάρχουν ορισμένα κόστη τα οποία κατά κανόνα δεν επιβαρύνουν τους διαχειριστές τους κι επομένως δεν αντανακλώνται στις προσφορές τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας ή στην οριακή τιμή του συστήματος.

Τα κόστη αυτά αφορούν στη διαχείριση των ραδιενεργών αποβλήτων, στο (ισοδύναμο) κόστος ασφάλισης για περίπτωση ατυχήματος και στο κόστος ασφαλούς αποξήλωσης των μονάδων και απορρύπανσης της περιοχής, και κατά κανόνα επιβαρύνουν τις κυβερνήσεις των κρατών μελών. Τα κόστη αυτά είναι πολύ υψηλά και αν συνυπολογίζονταν στο οριακό κόστος παραγωγής της πυρηνικής ενέργειας, πιθανότητα η ανταγωνιστικότητά της θα μεταβαλλόταν σημαντικά. Ενδεικτικά, η Βρετανική Αρχή η υπεύθυνη για τον παροπλισμό των πυρηνικών μονάδων (Nuclear Decommissioning Authority), στην ετήσια έκθεσή της για το 2009/2010 εκτιμά τις μελλοντικές υποχρεώσεις της σε 44,5 δις λίρες σε σημερινές τιμές (1).

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Προτίθεται να προχωρήσει σε ρυθμίσεις ώστε τα κόστη ασφάλισης, διαχείρισης αποβλήτων και αποξήλωσης των πυρηνικών σταθμών να επιβαρύνουν αποκλειστικά τους διαχειριστές τους;

2. Διαθέτει στοιχεία για τις δαπάνες κρατών-μελών για τη διαχείριση αποβλήτων και αποξήλωση πυρηνικών σταθμών;

Για τη συμπαράσταση των Περιφερειαρχών

προς τον κ. Π. Ψωμιάδη

Κοινή δήλωση των εκλεγμένων Περιφερειακών Συμβούλων

με την υποστήριξη των Οικολόγων Πράσινων

Ερωτηματικά προκύπτουν μετά την πρόσφατη ανακοίνωση συμπαράστασης των Περιφερειαρχών προς τον κ. Π. Ψωμιάδη.

Οι Περιφερειάρχες ζητούν σαφώς «τη θεσμοθέτηση του προληπτικού ελέγχου των πράξεων και των αυτοδιοικητικών οργάνων». Αυτό, όμως, που δεν γίνεται κατανοητό είναι το αν «οι πρώτοι αιρετοί περιφερειάρχες», που εξελέγησαν για την εφαρμογή του Νόμου 3852/2010 (γνωστού ως «Καλλικράτη»), γνωρίζουν και αποδέχονται τις διατάξεις του Νόμου τον οποίο καλούνται να εφαρμόσουν.

Πιο συγκεκριμένα:

Αποδέχονται το άρθρο 225 περί «υποχρεωτικού ελέγχου νομιμότητας», το άρθρο 232 περί «αστικής ευθύνης», το άρθρο 233 περί «πειθαρχικής ευθύνης», το άρθρο 236 περί «έκπτωσης εξ αιτίας καταδίκης», το άρθρο 237 περί «παύσης»;

Συμπαρίστανται στον Π. Ψωμιάδη σε «ανθρώπινο» επίπεδο ή θεωρούν πολιτική δίωξη την απόφαση του πενταμελούς Εφετείου;

Πιστεύουν ότι πρέπει να εφαρμόζονται οι νόμοι στη χώρα μας το ίδιο για όλους ή κάποιοι πρέπει να είναι υπεράνω;

Σε μια κοινωνία δικαίου αυτοί που νομοθετούν μπορούν να καταπατούν τους νόμους;

Παρακαλούμε να απαντηθούν άμεσα τα ερωτήματα αυτά, γιατί αφήνονται περιθώρια για παρερμηνείες.

Αντώνης Ανηψητάκης, περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης

Ηλίας Γιαννίρης, περιφερειακός σύμβουλος Βορ. Αιγαίου

Γιώργος Δημαράς, περιφερειακός σύμβουλος Αττικής

Κώστα Διάκος, περιφερειακός σύμβουλος Αττικής

Δημήτρης Κουρέτας, περιφερειακός σύμβουλος Θεσσαλίας

Θανάσης Μακρής, περιφερειακός σύμβουλος Ανατ. Μακεδονίας -Θράκης

Λάμπρος Μπούκλης, περιφερειακός σύμβουλος Πελοποννήσου

Κώστας Παπακωνσταντίνου, περιφερειακός σύμβουλος Δυτ. Ελλάδας

Μιχάλης Τρεμόπουλος, περιφερειακός σύμβουλος Κεντρ. Μακεδονίας

Νίκος Χρυσόγελος, περιφερειακός σύμβουλος Νοτ. Αιγαίου

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter