Η Συμπαράταξη Ελπίδας για το αεροδρόμιο

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Δελτία Τύπου

Συμπαράταξη Ελπίδας

Θέμα: Συζήτηση και Ψήφισμα στο Δημ. Συμβ. του Δήμου για τον Κρατικό Αερολιμένα Κω

Ο εκπρόσωπος μας στο δημοτικό συμβούλιο (Ν. Τσακίρης) θα θεσει θέμα συζήτησης προ-ημερησίας διατάξεως της 23-7-2012 την προωθούμενη εκποίηση του Κρατικού Αερολιμένα Κω και θα προτείνει το παρακάτω Σχέδιο ψηφίσματος.

Καλούμε όλες τις δημοτικές παρατάξεις να προετοιμαστούν και να υποστηρίξουν ένα ομόφωνο ψήφισμα.

"Στην Ελλάδα, όπου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το 80% της τουριστικής κίνησης διακινείται αεροπορικά και τα έσοδα από τον τουρισμό αντιστοιχούν περίπου στο 20% του ΑΕΠ, είναι αυτονόητο ότι, τα κρατικά αεροδρόμια αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και του κοινωνικού γίγνεσθαι.

Το αεροδρόμιο δεν είναι απλά μια οικονομική μονάδα, όπως οποιαδήποτε επιχείρηση και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με αυστηρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια μόνο. Το αεροδρόμιο είναι ένας ζωντανός και συνεχώς μετεξελισσόμενος οργανισμός, με πολλαπλές και ποικίλες επιρροές στην τοπική και στην εθνική οικονομία, καθώς και στον κοινωνικό ιστό της ευρύτερης περιοχής του.

Είναι δεδομένο λοιπόν ότι, οποιαδήποτε παρέμβαση στον οργανισμό αυτόν που δεν θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους και θα κινηθεί μόνο στα πλαίσια ιδεοληπτικών μοντέλων, χωρίς ουδεμία μελέτη σκοπιμότητας, έχει μαθηματικά συντριπτικές πιθανότητες να οδηγήσει σε μαρασμό την τοπική και ευρύτερη οικονομία και την κοινωνια.
Ειδικότερα το Αεροδρόμιο Κω, με τα σοβαρότατα προβλήματα της γεωπολιτικής θέσης του και της απομόνωσης από το κέντρο, ζητάμε τα παρακάτω:

- Ο Κρατικός Αερολιμένας της Κω, να παραμείνει περιουσία του ελληνικού λαού και ειδικότερα της τοπικής κοινωνίας.

- Να δίνονται στο εν λόγω αεροδρόμιο τα έσοδα που παράγει και του αναλογούν, τα οποία σύμφωνα με τον ανταποδοτικό τους χαρακτήρα πρέπει να επιστρέφονται στον επιβάτη με τη παροχή καλύτερων υπηρεσιών, υποδομών και ανάπτυξης και τα οποία πρέπει να συντηρούν και τα μικρά αεροδρόμια με τα μηδενικά έσοδα που έχουν, αλλά λειτουργούν για κοινωνικούς και εθνικούς λόγους. Τα έσοδα αυτά δεν πρέπει να «ρίχνονται» στον «πίθο των Δαναΐδων» του Κράτους, με απώτερο στόχο την απαξίωση και στη συνέχεια το ξεπούλημα των αεροδρομίων «αντί πινακίου φακής».

- Να δοθεί η δυνατότητα στο αεροδρόμιο, με τη σημερινή κρατική μορφή του, να λειτουργήσει και να αναπτυχθεί, ώστε η τιμολογιακή πολιτική να ασκείται από το Κράτος, προκειμένου να είναι οικονομικά ελκυστικό για τους χρήστες του και να συνεχίσει να ανταποκρίνεται στο ρόλο του σαν μοχλού ανάπτυξης και κοινωνικής προσφοράς. Αυτό αποτελεί μονόδρομο, διότι ένα ακριβό αεροδρόμιο (βλέπε το «Ελ. Βενιζέλος») θα «διώξει» τους κυριότερους πελάτες του, που είναι οι charter πτήσεις, σε άλλους φθηνότερους ανταγωνιστικούς προορισμούς εκτός Ελλάδας.

- Να υπάρξουν ανταποδοτικά οφέλη για την τοπική κοινωνία στην περιοχή πέριξ του αεροδρομίου, έναντι της πιθανής όχλησης που αυτό δημιουργεί.
Ο Κρατικός Αερολιμένας Κω πρέπει να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του προς τους χρήστες, σαν Κρατικό - Δημοτικό αεροδρόμιο έχοντας τη δυνατότητα να βελτιώσει και αναπτύξει τις υποδομές και υπηρεσίες του με τα έσοδά του, έχοντας μοναδικό γνώμονα το εθνικό και τοπικό συμφέρον και όχι οποιονδήποτε άγνωστο επιχειρηματικό στόχο, που μπορεί να εξυπηρετεί τα πραγματικά συμφέροντα του ιδιώτη ιδιοκτήτη σε άλλους τουριστικούς προορισμούς, αδιαφορώντας πλήρως για την ανάπτυξη της περιοχής.''

Η Γραμματεία της Σ.Ε.

 

 

 

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter