Ηλεκτρονικό εισιτήριο!

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Ταξιδεύω

Μια εξέλιξη του εισιτηρίου ή ένα άχρηστο χαρτί;

Ηλεκτρονικό  εισιτήριο


-Τι είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο;
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο, είναι η εξέλιξη του παλιού σκληρού εισιτηρίου από χαρτόνι που χρησιμοποιούσαμε μέχρι και πριν μερικά χρόνια.

Από τον Μάιο του 2008 και σύμφωνα με την οδηγία της IATA, της Παγκόσμιας Ένωσης Αεροπορικών εταιρειών, όλες οι εταιρείες συμπεριλαμβανομένων και των Ελληνικών, υποχρεώθηκαν να εφαρμόσουν το νέο μέτρο και να αλλάξουν την μορφή έκδοσης των εισιτηρίων τους η οποία και έγινε ηλεκτρονική. 

-Ποια η διαφορά μεταξύ παλαιού και νέου τύπου εισιτηρίου;

Η μεγαλύτερη και κυριότερη διαφορά αυτής της εξέλιξης είναι ότι ακόμα κι αν χαθεί , πλέον αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, σε αντίθεση με τα εισιτήρια παλαιού τύπου που αν χανόντουσαν θα έπρεπε να πληρώσετε ξανά την αξία τους. Σε περίπτωση που το χάσετε ταξιδεύετε και χωρίς αυτό ή απλά το επανεκτυπώνετε.

-Δηλαδή είναι ένα άχρηστο κομμάτι χαρτί;

Όχι ακριβώς.
Αυτό που έχει σημασία  και διαφοροποιεί ένα άχρηστο κομμάτι χαρτί από ένα εισιτήριο, είναι η κράτηση, δηλαδή το δρομολόγιο σας, ο κωδικός της εταιρείας και κυριότερο απ’ όλα, ο αριθμός εισιτηρίου που επιβεβαιώνει πως αυτό το χαρτί είναι πλέον εισιτήριο.

-Πως μπορώ να αγοράσω ένα εισιτήριο;

Οι βασικοί τρόποι είναι τρεις:

Ο πρώτος είναι απ’ ευθείας από το σπίτι σας, αρκεί να έχετε ίντερνετ και πιστωτική κάρτα. Με λίγα απλά βήματα, μπορείτε να κλείσετε και να αγοράσετε το εισιτήριο σας, εκτυπώνοντας το από μόνοι σας.
Ο δεύτερος είναι στα κεντρικά γραφεία των αεροπορικών εταιρειών. Μειονέκτημα σε αυτή την περίπτωση αποτελεί το γεγονός ότι τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας τα δίνετε προφορικά, αν θέλετε να κάνετε άμεσα την αγορά του εισιτηρίου σας. Οι αεροπορικές εταιρείες βέβαια δίνουν και την δυνατότητα να κάνετε την κράτηση σε αυτές και την έκδοση με όποιον τρόπο πληρωμής θέλετε εσείς, από τα τουριστικά γραφεία.
Ο τρίτος τρόπος είναι τα τουριστικά γραφεία, όπου μπορείτε να κάνετε την κράτηση σας και να αγοράσετε το εισιτήριο στην προκαθορισμένη διορία που θα σας δοθεί ή άμεσα αν τα εισιτήρια σας είναι άμεσης έκδοσης. Πλεονέκτημα των τουριστικών γραφείων έναντι των δύο προηγούμενων τρόπων είναι το ότι έχετε την δυνατότητα να πληρώσετε με μετρητά και όχι μόνο με πιστωτική κάρτα.

-Τα εισιτήρια είναι πιο φθηνά στο ίντερνετ απ’ ότι στα τουριστικά γραφεία;

Όχι πια. Η αλήθεια είναι ότι όταν ξεκίνησε το σύστημα κρατήσεων των αεροπορικών εταιρειών μέσω ίντερνετ, οι πολύ φθηνές τιμές δεν υπήρχαν στα συστήματα των τουριστικών γραφείων και οι ειδικοί ναύλοι ήταν διαθέσιμοι μόνο μέσω διαδικτύου.
Τα τελευταία όμως δύο χρόνια είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Την ίδια τιμή ακριβώς που θα βρείτε στο ίντερνετ θα βρείτε και στο τουριστικό γραφείο. Μάλιστα οι πιθανότητες να βρείτε ακόμα πιο φθηνή κατηγορία στο τουριστικό γραφείο είναι πλέον μεγαλύτερες και αυτό γιατί τα συστήματα κρατήσεων που χρησιμοποιούν τα τουριστικά γραφεία «μπαίνουν» απευθείας στα συστήματα των αεροπορικών εταιρειών και αντλούν πραγματική διαθεσιμότητα.
Για παράδειγμα, αν μια κράτηση κάποιου επιβάτη ακυρωθεί και απελευθερωθεί έστω και μια θέση, στα συστήματα των τουριστικών γραφείων αυτή η ελεύθερη θέση θα φανεί άμεσα, ενώ στο ίντερνετ δεν θα φανεί ποτέ.

-Τι πρέπει να προσέχω όταν αγοράζω ένα εισιτήριο;


Η κάθε αεροπορική κράτηση είναι μοναδική. Όταν μια κράτηση είναι εγγυημένη παίρνει και τον μοναδικό της κωδικό ή αλλιώς το PNR (passenger number record). Αυτός ο κωδικός είναι 6ψήφιος και αποτελείται από γράμματα ή γράμματα και αριθμούς. Κράτηση χωρίς αυτόν τον κωδικό ΔΕΝ είναι εγγυημένη γιατί απλά η αεροπορική εταιρεία δεν την βλέπει. Ιδιαίτερη προσοχή θέλει ο κωδικός σε περίπτωση που θέση σας φτιάχνεται μετά από λίστα αναμονής. Σε αυτή την περίπτωση να ζητάτε πάντα τον κωδικό της κράτησης σας.

Επίσης μεγάλη προσοχή χρειάζεται ο αριθμός εισιτηρίου. Όταν παραλαμβάνετε το εισιτήριο σας, θα ελέγχετε πάντα αν αναγράφεται ο αριθμός εισιτηρίου, ο οποίος αποτελείται από 13 νούμερα. Το να παραλάβετε απλά ένα κομμάτι χαρτί που επάνω αναγράφει ένα δρομολόγιο ακόμα και αν αναγράφει τον κωδικό κράτησης αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ. Η κράτηση μετατρέπεται σε εισιτήριο μόνο κατόπιν της έκδοσης αυτού, όταν δηλαδή εμφανίζεται ο αριθμός εισιτηρίου. Είναι δυστυχώς  συνηθισμένο φαινόμενο, άτομα  να παρουσιάζονται στο αεροδρόμιο για να ταξιδέψουν και το προσωπικό των εταιρειών να μην μπορεί να τα επιβιβάσει στο αεροπλάνο γιατί το κομμάτι χαρτί που κρατούν είναι απλό δρομολόγιο και όχι εισιτήριο. Να ζητάτε πάντα από τον πράκτορα σας τον αριθμό του εισιτηρίου σας και αν η κράτηση σας είναι ηλεκτρονική να το σημειώνετε πάντα σε περίπτωση που δεν έχετε εκτυπωτή.

-Τι μπορώ να κάνω σε περίπτωση που έχω πληρώσει το εισιτήριο μου αλλά η εταιρεία αρνείται να με επιβιβάσει στο αεροπλάνο;

Οι περιπτώσεις είναι δύο. Ή η κράτηση σας δεν εκδόθηκε ποτέ άρα δεν πήρε αριθμό εισιτηρίου ή για κάποιον λόγο η εταιρεία δεν βλέπει τον αριθμό εισιτηρίου.
Στην πρώτη περίπτωση η ευθύνη είναι του πράκτορα σας που δεν εξέδωσε το εισιτήριο σας  ενώ το πληρώσατε, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί και η θέση σας ή η ευθύνη είναι δική σας αν η κράτηση σας έγινε ηλεκτρονικά γιατί δεν την ολοκληρώσατε σωστά.
Στην αυτή την  περίπτωση η εταιρεία δυστυχώς δεν θα σας αναγνωρίσει το λάθος και θα σας υποχρεώσει να πληρώσετε καινούριο εισιτήριο για να ταξιδέψετε. Στην συνέχεια  όμως έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε από τον πράκτορα σας όλο το ποσό που σε αυτόν είχατε πληρώσει. Προσοχή όμως! Έχετε δικαίωμα να πάρετε πίσω μόνο το αρχικό ποσό και όχι και το δεύτερο εισιτήριο που πληρώσατε ακόμα και αν το δεύτερο εισιτήριο ήταν πιο ακριβό. Στην περίπτωση που η κράτηση σας έγινε ηλεκτρονικά θα ζητήσετε από την τράπεζα σας να σας αφαιρέσει το ποσό από την πιστωτική σας κάρτα αλλά το πιθανότερο είναι αν η κράτηση δεν ολοκληρώθηκε, η χρέωση να μην έφτασε ποτέ στην τράπεζα.
Ο εγγυημένος τρόπος για να αποφύγετε τέτοιου είδους δυσκολίες είναι ΠΑΝΤΑ να ζητάτε να αναγράφετε στο εισιτήριο σας Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ.
Στην δεύτερη περίπτωση που η εταιρεία βλέπει την κράτηση αλλά όχι τον αριθμό εισιτηρίου, το πιθανότερο είναι πως κάποιο πρόβλημα υπήρξε στην ηλεκτρονική επικοινωνία των συστημάτων. Σε αυτή την περίπτωση η εταιρεία θα ψάξει το νούμερο εισιτηρίου σας και αν όλα είναι φυσιολογικά θα λυθεί άμεσα το πρόβλημα, χωρίς συνέχεια.

Μάρθα Μουστάκα
Πτυχιούχος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Αθήνας

 

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter