Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: Όχι άλλα σκουπιδοτρόφιμα, στα παιδιά μας!

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Νέα

Π.Ο.Υ.
Στις 20 Μαΐου 2010 στη Γενεύη, στα πλαίσια της Συνέλευσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, λήφθηκε μια σημαντική, για την υγεία των παιδιών μας, απόφαση:

Ο Π.Ο.Υ. απευθύνει σύσταση, προς τις Κυβερνήσεις, να εφαρμόσουν πολιτικές, που θα μειώνουν τις επιπτώσεις της διαφήμισης σκουπιδοτροφίμων, στα παιδιά. Συγκεκριμένα, ο Π.Ο.Υ. απευθύνει έκκληση, στις Κυβερνήσεις, να απαγορεύσουν τη διαφήμιση των σκουπιδοτροφίμων, σε περιοχές, όπου μαζεύονταν παιδιά, π.χ. σχολεία, παιδότοπους, παιδικές χαρές.

Η διαφήμιση των τροφίμων, που απευθύνεται, σε παιδιά, είναι ένας παράγοντας, που συμβάλει, σημαντικά, στην αύξηση των ποσοστών παχυσαρκίας και μεγάλου βάρους, όπως αναγνώρισε ο Π.Ο.Υ., το 2005. Η νέα σύσταση κάνει ξεκάθαρα ότι οι Κυβερνήσεις έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, για την προστασία της υγείας των παιδιών.

Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία τροφίμων έκανε κάποια βήματα, να ανταποκριθεί, στους προβληματισμούς των καταναλωτών. Δυστυχώς, όμως, τα βήματα είναι δειλά και οι εθελοντικές πρωτοβουλίες δεν έχουν σοβαρά αποτελέσματα. Η σύσταση του Π.Ο.Υ. έχει στόχο να κλείσει τα κενά, που δημιουργούνται, από τις πολιτικές των επιχειρήσεων. Η σύσταση ζητά εποπτεία της αγοράς, ελεγκτικούς μηχανισμούς και κυρώσεις.

Κέντρο Προστασίας ΚαταναλωτώνΤο ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, σε συνεργασία με τη Διεθνή των Καταναλωτών (CI), της οποίας είναι μέλος, αγωνίστηκε, για να ληφθεί αυτή η απόφαση. Τα παιδιά, συχνά, αποτελούν στόχο διαφημιστικών εκστρατειών, για τρόφιμα, που περιέχουν πολλή ζάχαρη, πολλά λιπαρά και πολύ αλάτι. Η παχυσαρκία και το υπερβολικό πάχος αποτελούν παράγοντες, που αυξάνουν τα ποσοστά του διαβήτη, των καρδιαγγειακών παθήσεων καθώς και κάποιων μορφών καρκίνου.

Στη χώρα μας, το φαινόμενο της διαφήμισης αυτών των τροφίμων έχει λάβει τραγικές διαστάσεις. Αν παρακολουθήσουμε ένα παιδικό πρόγραμμα, το Σαββατοκύριακο ή στις διακοπές, θα δούμε να διαφημίζονται, συνεχώς, πατατάκια, γαριδάκια, κρουασανάκια και άλλα «τόσο υγιεινά» τρόφιμα.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. ζητά, από την Ελληνική Κυβέρνηση, να απαγορευτεί η διαφήμιση σκουπιδοτροφίμων, στα παιδιά, ηλικίας, κάτω των 16 ετών. Η απαγόρευση πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα είδη των διαφημίσεων, προς τα παιδιά, δηλαδή, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές, έντυπες, μέσω διαδικτύου, στα σημεία πώλησης και στις συσκευασίες.

To ΚΕΠΚΑ είναι ανεξάρτητη, μη κερδοσκοπική, μη πολιτική ένωση καταναλωτών. Ιδρύθηκε το 1982, είναι μέλος της Consumers International (C.I), της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (ΒEUC), της Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών Ελλάδας (ΟΕΚΕ) και εκπροσωπεί τους έλληνες καταναλωτές σε διάφορα ελληνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή όργανα και επιτροπές. Εκδίδει το μηνιαίο περιοδικό «Καταναλωτικά Βήματα».

 

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter