Σημαντική εμφάνιση της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης στο Βερολίνο

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Πολιτισμός

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, συνεχίζοντας την πορεία της σε σημαντικά πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης, θα πραγματοποιήσει την πρώτη εμφάνισή της στο Βερολίνο, την Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 20.00 (τοπική ώρα) στο Konzerthaus Berlin, όπου θα τιμήσει το «Έτος Μητρόπουλου».

Η συναυλία πραγματοποιείται με τη συνεργασία της Πρεσβείας της Ελλάδος στο Βερολίνο, της Ελληνικής Κοινότητας Βερολίνου, του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού-Παράρτημα Βερολίνου και του Συλλόγου Ελλήνων Επιστημόνων και Ακαδημαϊκών Βερολίνου «Κωνσταντίνος Καραθεοδωρής».

Στη συναυλία της στην περίφημη αίθουσα συναυλιών του Βερολίνου η Κ.Ο.Θ. επέλεξε να παρουσιάσει την Κρητική Γιορτή του Δημήτρη Μητρόπουλου (1896-1960), τιμώντας την πεντηκοστή επέτειο από τον θάνατό του, σε ενορχήστρωση Νίκου Σκαλκώτα (1904-1949), επιλογή που δεν είναι τυχαία, καθώς στο Βερολίνο έζησαν για κάποιο διάστημα και οι δύο διεθνούς φήμης έλληνες συνθέτες (ο Δημήτρης Μητρόπουλος από το 1921 έως το 1924 και ο Νίκος Σκαλκώτας από το 1921 έως το 1933).

Ο διάσημος πιανίστας Κυπριανός Κατσαρής θα συμπράξει με την ορχήστρα σε ένα από τα δημοφιλέστερα κοντσέρτα του κλασικού ρεπερτορίου, το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 του Ludwig van Beethoven (1770-1827).

Η συναυλία θα κλείσει με το Κοντσέρτο του Καλοκαιριού του Ildebrando Pizzetti (1880-1968), ένα συμφωνικό αριστούργημα, το οποίο πριν από την ηχογράφησή του έως σήμερα δεν ακουγόταν συχνά στις αίθουσες συναυλιών. Το Κοντσέρτο του Καλοκαιριού περιλαμβάνεται στο CD με έργα του ιταλού συνθέτη, που ηχογράφησε η Κ.Ο.Θ. για την εταιρία NAXOS. Πρόκειται για μια δισκογραφική εργασία που γνωρίζει διθυραμβικές κριτικές από τον διεθνή μουσικό Τύπο, ενώ έλαβε τιμητική διάκριση από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών τον Δεκέμβριο του 2009.

Την Κ.Ο.Θ. θα διευθύνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της, αρχιμουσικός Μύρων Μιχαηλίδης.

Τα Έργα

Νεανικό πόνημα του διεθνούς φήμης έλληνα αρχιμουσικού, συνθέτη και πιανίστα Δημήτρη Μητρόπουλου, η Κρητική Γιορτή γράφτηκε το Μάιο του 1919. Ο ίδιος πρωτοέπαιξε το έργο τον Ιούνιο του ίδιου έτους στις διπλωματικές εξετάσεις του για το πιάνο στο Ωδείο Αθηνών. Η ενορχήστρωση του Νίκου Σκαλκώτα χρονολογείται πιθανότατα το 1922 με 1923. Το έργο σε ενορχήστρωση Σκαλκώτα πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Μητρόπουλο στις 11 Μαρτίου 1928 στην Αθήνα με την Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών.

Το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 του Ludwig van Beethoven γράφτηκε το 1800 και αποκαλύπτει τη μουσική ιδιοφυΐα του δημιουργού του. Ο γερμανός συνθέτης ξεκίνησε τη σύνθεση του 3ου Κοντσέρτου αμέσως μετά τη 2η Συμφωνία του, έργο 36. Το εκτέλεσε για πρώτη φορά ο ίδιος στις 5 Απριλίου 1803.

Σημαντικός συνθέτης του 20ου αιώνα αλλά αδίκως παραγνωρισμένος, ο Ildebrando Pizzetti έγραψε το Κοντσέρτο του Καλοκαιριού (Concerto dell' Estate) το 1928 για μεγάλη ορχήστρα. Ο ίδιος ο συνθέτης, ο οποίος έτρεφε μια ιδιαίτερη αγάπη για την ύπαιθρο, θεωρούσε πως αυτό το έργο ήταν το σημαντικότερο που είχε συνθέσει.

Οι Καλλιτέχνες

O Ελληνοκύπριος πιανίστας και συνθέτης Κυπριανός Κατσαρής (Cyprien Katsaris) γεννήθηκε στη Μασσαλία το 1951. Άρχισε να μελετά πιάνο σε ηλικία τεσσάρων ετών στο Καμερούν, όπου πέρασε την παιδική του ηλικία. Πρώτη του δασκάλα υπήρξε η Marie-Gabrielle Louwerse. Αποφοίτησε από το Ωδείο του Παρισιού, όπου μελέτησε πιάνο με την Aline van Barentzen και τη Monique de la Bruchollerie (Πρώτο Βραβείο, 1969), καθώς και μουσική δωματίου με τον René Leroy και τον Jean Hubeau (Πρώτο Βραβείο, 1970). Απέσπασε βραβεία στους παρακάτω διεθνείς διαγωνισμούς: Cziffra, Πρώτο Βραβείο, Βερσαλλίες, 1974 - Albert Roussel, Παρίσι, 1970 - Reine Elisabeth, Βρυξέλλες, 1972 (ήταν ο μοναδικός δυτικοευρωπαίος που βραβεύθηκε) - Alex de Vries, Αμβέρσα, 1972 - Νέων Ερμηνευτών Rostrum-UΝΕSCO, Μπρατισλάβα, 1977. Έδωσε το πρώτο του δημόσιο κοντσέρτο στο Théâtre des Champs-Elysées του Παρισιού, στις 8 Μαΐου 1966, στο πλαίσιο του Διαγωνισμού Νέων «Το Βασίλειο της Μουσικής», όπου ερμήνευσε την Ουγγρική Φαντασία του Franz Liszt με τη Συμφωνική Ορχήστρα Ile-de-France, υπό τη διεύθυνση του René-Pierre Chouteau. Έχει συμπράξει με κορυφαίες ορχήστρες όπως: Φιλαρμονική Βερολίνου, Staatskapelle Dresden, Gewandhaus Λειψίας, Concertgebouw Amsterdam, Φιλαδέλφειας, Cleveland, Washington D.C., Detroit, Montréal, Toronto, Philharmonia (Λονδίνο), Birmingham, Oxford Philomusica, ΝΗΚ (Tόκυο), Φιλαρμονική Ιαπωνίας, Μόσχας, Στρασβούργου, Δωματίου της Ευρώπης, Φεστιβάλ Βουδαπέστης, Suisse Romande, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Helsinki Philharmonic Orchestra ,St. Petersburg Symphony Orchestra, Bucharest George Enescu Philharmonic Orchestra, Milan RAI Symphony Orchestra, Solistes Européens Luxembourg, SWR Symphony Orchestra, Vienna Chamber Orchestra, Vancouver Symphony, Rotterdam Philharmonic Orchestra, Residenz Orchestra Den Haag, Brabant Orchestra, Korean Chamber Orchestra, Tapiola Sinfonietta, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Καμεράτα, The Auckland Philharmonia, Φιλαρμονική του Μεξικού κ.α. Συνεργάστηκε με διάσημους μαέστρους όπως: Leonard Bernstein, Eugene Ormandy, Kurt Masur, Myung-Whun Chung, Sir Simon Rattle, Mstslav Rostropovich, Charles Dutoit, Nikolaus Harnoncourt, Christoph von Dohnányi, Antal Doráti, Iván Fischer, Eliahu Inbal, Jean-Claude Casadesus, Serge Baudo, Marc Soustrot, Kent Nagano, Dmitri Kitajenko, James Conlon, Sir Charles Mackerras, Rudolf Barshai, Sándor Végh, Vladimir Fedoseyev, Μάριο Παπαδόπουλο, Karl Münchinger, o oποίος προσκάλεσε προσωπικά τον Κυπριανό Κατσαρή να ερμηνεύσει με την Ορχήστρα Δωματίου της Στουτγάρδης το Κοντσέρτο σε ρε μείζονα του Haydn, με την ευκαιρία του εορταστικού αποχαιρετιστήριου κοντσέρτου του το 1986 κ.ά. Έχει εμφανισθεί στις πιο σημαντικές αίθουσες συναυλιών όπως: Philharmonie- Berlin, Musikverein-Vienna, Konzerthaus-Vienna, Mozarteum- Salzburg, Carnegie Hall- New York, Herbst Theatre- San Francisco, Suntory Hall- Tokyo, Symphony Hall- Osaka, Concertgebouw- Amsterdam, Herkulessaal- Munich, Philharmonie- Munich, Beethoven Hall- Bonn, Liederhalle- Stuttgart, Palais des Beaux-Arts- Bruxelles, Salle Pleyel- Paris, Théâtre des Champs-Élysées- Paris, Palacio de Bellas Artes- Mexico, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Conservatory Hall- Shanghai, Beijing Concert Hall, Royal Festival Hall- London, Queen Elizabeth Hall- London, κ.α. Έχει συνεργαστεί με τις πιο ονομαστές δισκογραφικές εταιρίες: Teldec (Record of the Year Award, Γερμανία, 1984, που περιέχει την Ενάτη Συμφωνία του L.V. Beethoven σε μεταγραφή για πιάνο του Fr. Liszt - Grand Prix du Disque Franz Liszt, Βουδαπέστη, 1984 και 1989 - Grand Prix du Disque Frédéric Chopin, Βαρσοβία, 1985 - British Music Retailer's Association's Award, 1986), Sony Classical, EMI, Deutsche Grammophon, BMG-RCA, Decca, Pavane. Τον Ιανουάριο του 2001, ίδρυσε την προσωπική του δισκογραφική εταιρία Piano 21. Η δισκογραφία του περιλαμβάνει σολιστικά έργα των μεγαλυτέρων συνθετών, όσο και έργα για πιάνο και ορχήστρα, στα οποία περιλαμβάνονται τα Κοντσέρτα του Bach με την Ορχήστρα Δωματίου Franz Liszt, το Δεύτερο Κοντσέρτο του Brahms με την Ορχήστρα Philharmonia (Λονδίνο), υπό τη διεύθυνση του Eliahu Inbal, τα δύο Κοντσέρτα του Mendelssohn, με την Ορχήστρα Gewandhaus της Λειψίας (της οποίας υπήρξε διευθυντής ο Mendelssohn), υπό τη διεύθυνση του Kurt Masur καθώς και όλα τα Κοντσέρτα του Mozart, ηχογραφημένα ζωντανά με τη Salzburger Kammerphilarmonie, υπό τη διεύθυνση του Yoon Κ. Lee. Παράλληλα με το κλασικό ρεπερτόριο, έχει ηχογραφήσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, έργα που είχαν χαθεί ή ξεχαστεί, όπως το Κοντσέρτο σε Ουγγρικό Στυλ των Liszt / Tchaikovsky, με την Oρχήστρα Φιλαδέλφειας, υπό τη διεύθυνση του Eugene Ormandy, τη μεταγραφή για πιάνο που έκανε ο L.V. Beethoven στο μπαλέτο του Τα Πλάσματα του Προμηθέα καθώς και την πρωτότυπη εκδοχή για πιάνο και φωνή του έργου του Gustav Mahler Το Τραγούδι της Γης με τη μεσόφωνο Brigitte Fassbaender και τον τενόρο Thomas Moser. Εκτός από τις δραστηριότητές του ως σολίστ, ίδρυσε το Katsaris Piano Quintet, το οποίο έλαβε ενθουσιώδεις κριτικές από τον τύπο και το κοινό στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Στη βιβλιογραφία που αφορά στο έργο του συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων, εκτενείς αναφορές σε μονογραφίες και λεξικά (The Great Pianists: From Mozart to the Present, The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Die Musik in Geschichte und Gegenwart: Allgemeine Enzyklopädie der Music (MGG), Baker's Biographical Dictionary of Musicians, Harenberg Klaviermusikführer: 600 Werke von Barock bis zur Gegenwart, κ.ά) καθώς και συνεντεύξεις, άρθρα και παρουσιάσεις σε εξώφυλλα, σε οδηγούς πιανιστικού ρεπερτορίου, στον περιοδικό και ημερήσιο τύπο (Reclams Klaviermusikführer 1, International Piano Quarterly, Piano, Piano Magazine, Fono Forum, Piano News, Piano Wereld, Der Spiegel, Stern, Τhe New York Times, κ.α.). Το έγκριτο γαλλικό μουσικό περιοδικό Diapason (ένθ. Les 100 Pianistes du Siècle) τον εντάσσει στους εκατό καλύτερους πιανίστες του εικοστού αιώνα. Δύο διάσημοι σκηνοθέτες, ο Claude Chabrol και ο βραβευμένος με Όσκαρ François Reichenbach, τον κινηματογράφησαν σε κοντσέρτα του. Το 1992 η ιαπωνική τηλεόραση NHK TV αφιέρωσε σειρά δεκατριών εκπομπών με masterclasses και ρεσιτάλ του, πάνω σε έργα Frédéric Chopin. Στις 17 Οκτωβρίου 1999 έδωσε ρεσιτάλ στο Carnegie Hall για την επέτειο των εκατόν χρόνων από το θάνατο του Frédéric Chopin. Το κοντσέρτο ηχογραφήθηκε (audio και video) και εκδόθηκε από την Piano 21. Διετέλεσε μέλος επιτροπών των παρακάτω διεθνών διαγωνισμών: Chopin, Βαρσοβία, 1990 - Liszt, Ουτρέχτη, 1996 - Vendôme Prize, Παρίσι, 2000 - Marguerite Long-Jacques Thibaud-Ville de Paris, 2001 - Seiler, Ρόδος, 2004 - Ιδρύματος Ευαγγελίας Τζιαρρή, Λάρνακα, 2005 - Beethoven, Βόννη, 2005. Το 2006, ο Κυπριανός Κατσαρής ήταν ο πρώτος πιανίστας που έδωσε marsterclasses στο σπίτι του Franz Liszt στη Βαϊμάρη, από τότε που ο ίδιος ο συνθέτης δίδαξε εκεί για τελευταία φορά, το 1886. Επίσης έδωσε masterclasses στα παρακάτω εκπαιδευτικά ιδρύματα: Mozarteum του Salzburg, Κολέγιο Μουσικής του Mannes (Νέα Υόρκη), Πανεπιστήμιο του Τορόντο, Ακαδημία Τεχνών του Μεξικού, Ακαδημία Τεχνών του Χονγκ-Κονγκ, Βασιλικό Ωδείο της Χάγης, Ελληνικό Ωδείο (Παράρτημα Αμαρουσίου) κα. Τον Ιανουάριο του 2006, την ημέρα της επετείου για τα 250 χρόνια από την γέννηση του Mozart, εμφανίσθηκε στη επίσημη πρώτη συναυλία της Mozart Orchestra Mannheim (μετά την ίδρυση της) την οποία διηύθυνε ο μαέστρος και ιδρυτής της Thomas Fey. Από το 1977 έως το 2007 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Echternach στο Λουξεμβούργο, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Aρχηγού του Κράτους, Μεγάλου Δούκα Henri. Το έργο του έχει αναγνωριστεί και τιμηθεί με τις παρακάτω διακρίσεις: Ιππότης Τιμής του Καμερούν, 1975 - Καλλιτέχνης της UΝΕSCO για την Ειρήνη, 1997 - Ιππότης των Γραμμάτων και των Τεχνών (Γαλλία), 2000 - Μετάλλιο Vermeil της πόλης του Παρισιού, 2001.Τον Αύγουστο του 2008, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου, μετά από ειδική πρόσκληση, ο Cyprien Katsaris εμφανίσθηκε στο "National Center for the Performing Arts" του Πεκίνου με την Beijing Symphony Orchestra και με άλλους εννέα διεθνείς, επίλεκτους πιανίστες από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του κινέζου «σταρ» Lang Lang, σε ένα κοντσέρτο για 10 πιάνα που γράφτηκε ειδικά γι' αυτή την ιστορική συναυλία. Ηλεκτρονική διεύθυνση: www.cyprienkatsaris.net & www.cyprienkatsaris.com (με δυνατότητα ακρόασης χωρίς χρέωση όλων των c.d's της Piano 21).

Ο Μύρων Μιχαηλίδης είναι ένας από τους σημαντικότερους και πλέον προικισμένους έλληνες μαέστρους της νεότερης γενιάς. Έχει διευθύνει πολλές σημαντικές ορχήστρες στη Γερμανία, το Ισραήλ, την Ιταλία, την Τσεχία, τη Σλοβακία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, την Ταϊβάν. Στο κατάλογο των ορχηστρών που διευθύνει συγκαταλέγονται η Συμφωνική του Βερολίνου, η Φιλαρμονική του Βουκουρεστίου, η Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Πράγας, η Φιλαρμονική της Μπρατισλάβα, η Συμφωνική Ορχήστρα της Ιερουσαλήμ, η Ορχήστρα της Όπερας της Ανατολικής Σαξoνίας κ.ά. Στην Ελλάδα έχει συνεργαστεί επανειλημμένως με όλες τις ορχήστρες. Συνεργάζεται επίσης σε τακτική βάση με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Συμμετείχε ως Διευθυντής Ορχήστρας σε Φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, καθώς και σε επετειακές εκδηλώσεις. Τον Δεκέμβριο του 2007 διηύθυνε την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε μία ιστορική εμφάνιση στην Αίθουσα Συναυλιών της Απαγορευμένης Πόλης του Πεκίνου. Επρόκειτο για ένα από τα σημαντικότερα καλλιτεχνικά γεγονότα του Πολιτιστικού Έτους της Ελλάδας στην Κίνα, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008. Έχει συνεργασθεί με διάσημους καλλιτέχνες όπως: Aldo Ciccolini, Paul-Badura Scoda, Κυπριανό Κατσαρή, Shlomo Mintz, Salvatore Accardo, June Anderson, Cheryl Studer, Fazil Say, Ivo Pogorelic, Lars Vogt, Mischa Maisky, Μαρτίνο Τιρίμο, Boris Berman κ.ά. Από το 1999 έως το 2004 διατέλεσε μόνιμος αρχιμουσικός στην Όπερα της Ανατολικής Σαξονίας στη Γερμανία. Από τον Ιούλιο του 2004 είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Το πρώτο CD της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την αγγλική εταιρεία NAXOS ήταν μια παραγωγή που εγκαινίασε τη νέα σειρά Greek Classics της μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας. Υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη, συμπράττει ο διεθνούς φήμης σαξοφωνίστας Θόδωρος Κερκέζος, σε Α΄ παγκόσμια ηχογράφηση έργων Ελλήνων συνθετών. Τον Φεβρουάριο του 2007, το CD αυτό απέσπασε το βραβείο ποιοτικής δισκογραφίας "Supersonic" του έγκυρου περιοδικού Pizzicato (Λουξεμβούργο). Επίσης, έχει πραγματοποιήσει παραγωγή CD με το Άξιον Εστί του Μίκη Θεοδωράκη, καθώς και ηχογραφήσεις για το Τρίτο Πρόγραμμα με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Το τελευταίο CD της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και του Μύρωνα Μιχαηλίδη (04/2009), το οποίο περιλαμβάνει αμιγώς ορχηστρικά έργα του σημαίνοντος ιταλού συνθέτη Ildebrando Pizzetti, μερικά εκ των οποίων σε πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση, αποσπά διθυραμβικές κριτικές από τον διεθνή Τύπο (μεταξύ των οποίων και τα πέντε διαπασών στο περιοδικό Diapason), ενώ πρόσφατα απέσπασε την τιμητική διάκριση για το έτος 2009 από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Στις ξεχωριστές δισκογραφικές δραστηριότητες του Μύρωνα Μιχαηλίδη ανήκει η ηχογράφηση των Κοντσέρτων αρ. 3 και 4 του Μπετόβεν με τον διάσημο πιανίστα Άλντο Τσικολίνι και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Όσον αφορά το συγγραφικό του έργο, ιδιαίτερη μνεία αξίζει στη συγγραφή εξειδικευμένης καλλιτεχνικής και τεχνικοοικονομικής μελέτης για τη δημιουργία Συμφωνικής Ορχήστρας στην Ελλάδα (2003). Έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές για παραγωγές όπερας, συναυλίες και ηχογραφήσεις σε ευρείας κυκλοφορίας έγκριτα περιοδικά, όπως το Diapason, το Das Orchester, το Opernwelt, το Fanfare, το Grammophon, και σε μεγάλες εφημερίδες, όπως η Sächsische Zeitung, η Berliner Morgenpost, η Der Tagespiegel, η Corriere della Sera, La Repubblica, καθώς και τιμητικές διακρίσεις. Σπούδασε πιάνο με τον Δημήτρη Τουφεξή στην Αθήνα και αργότερα σπούδασε Διεύθυνση Ορχήστρας στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία του Βερολίνου (Δίπλωμα Διεύθυνσης Ορχήστρας με Άριστα, 1996) με τον Hans-Martin Rabenstein. Παράλληλα, παρακολούθησε σεμινάρια Διεύθυνσης Ορχήστρας με τον Μιλτιάδη Καρύδη στην Ακαδημία Carl Maria von Weber της Δρέσδης και με τον Simon Rattle (Διευθυντή Φιλαρμονικής του Βερολίνου). Εκτός από τη μουσική μόρφωση απέκτησε και πανεπιστημιακή, αφού είναι πτυχιούχος του Τμήματος Νομικών και Οικονομικών Επιστημών της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα δύο σημαντικότερα συμφωνικά σχήματα της Ελλάδας. Το ρεπερτόριο που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμά της ξεκινά από τη μουσική μπαρόκ και φθάνει μέχρι τις πρωτοποριακές συνθέσεις του 21ου αιώνα. Ιδρύθηκε το 1959 από τον Έλληνα μουσουργό Σόλωνα Μιχαηλίδη και κρατικοποιήθηκε το 1966. Πολλοί και σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες ανέλαβαν τη διευθυντική «σκυτάλη» της. Πρώτος ο ιδρυτής της και στη συνέχεια ο Γεώργιος Θυμής, ο Άλκης Μπαλτάς, ο Κάρολος Τρικολίδης, ο Κοσμάς Γαλιλαίας, ο Κωνσταντίνος Πατσαλίδης, ο Λεωνίδας Καβάκος και ο Μίκης Μιχαηλίδης. Σήμερα ο αριθμός των μελών της ορχήστρας ανέρχεται σε περίπου εκατόν είκοσι μουσικούς, με διευθυντή τον αρχιμουσικό Μύρωνα Μιχαηλίδη. Πέρα από τις τακτικές συμφωνικές της συναυλίες, καλύπτει ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, πραγματοποιώντας τακτικά παραστάσεις όπερας, μπαλέτου, με συνοδεία βωβού κινηματογράφου κλπ, δραστηριότητες που έχουν προσελκύσει νέο κοινό στην ορχήστρα κατά τα τελευταία χρόνια. Στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του μελλοντικού φιλόμουσου κοινού εντάσσεται η έντονη δραστηριότητά της με εκπαιδευτικές συναυλίες για παιδιά, νέους και όλη την οικογένεια.

Ένας από τους βασικούς στόχους της ορχήστρας είναι η προβολή της ελληνικής μουσικής παρακαταθήκης με την παρουσίαση πολλών πρώτων εκτελέσεων πανελληνίως και παγκοσμίως. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η προώθηση νέων καλλιτεχνών, πολλοί από τους οποίους σήμερα είναι καταξιωμένοι στην ελληνική και διεθνή μουσική σκηνή. Πρωτοπορώντας στον ελληνικό μουσικό χώρο, ηχογραφεί με διεθνούς κύρους δισκογραφικές εταιρείες, όπως η BIS και η NAXOS. Στις πρόσφατές της παραγωγές εντάσσεται η ηχογράφηση των Κοντσέρτων αρ. 3 και 4 του Μπετόβεν με σολίστα τον Aldo Ciccolini (ΕΜΙ Classics). Στον κατάλογο των Eλλήνων και ξένων αρχιμουσικών και σολίστ που έχουν συμπράξει με την Κ.Ο.Θ. συμπεριλαμβάνεται ένας μεγάλος αριθμός διάσημων προσωπικοτήτων: P. Domingo, J. Carreras, L. Pavarotti, S. Accardo, J. Anderson, V. Ashkenazy, P. Badura-Skoda, L. Berman, P. Fournier, B. L. Gelber, N. Gutman, J. Horenstein, A. Khatchaturian, L. Kogan, E. Kurtz, N. Magalov, M. Maisky, Ch. Mandeal, S. Mintz, W. Nelson, I. Pogorelich, R. Ricci, M. Rostropovich, G. Shaham, Y. Simonov, V. Spinakov, V. Tretjakov, Οδ. Δημητριάδης, Λ. Καβάκος, Κ. Κατσαρής, Θ. Κερκέζος, K. Πασχάλης, Δ. Σγούρος, M. Τιρίμος, Ε. Batiz, B. Berman κ.ά.

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης πραγματοποιεί τις συναυλίες της στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πέρα από τη συχνή και συστηματική παρουσία της σε πόλεις ολόκληρης της Βόρειας Ελλάδας, περιοδεύει σε όλο τον ελλαδικό χώρο. Εμφανίζεται ετησίως στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και συμπράττει στα σημαντικότερα φεστιβάλ τόσο της χώρας όσο και του εξωτερικού (Φεστιβάλ Αθηνών-Ηρώδειο, Δημήτρια, Φιλίππων, Διεθνές Φεστιβάλ «Κύπρια»-Κύπρος, International Festival Zino Francescatti-Μασσαλία, Φεστιβάλ Ecléctic-Βαλένθια, κ.ά.).

Το Φεβρουάριο του 2007 η παραγωγή της ΚΟΘ "Impressions for saxophone and orchestra", με σολίστα τον Θεόδωρο Κερκέζο, απέσπασε το βραβείο ποιοτικής δισκογραφίας Pizzicato "Supersonic" και προτάθηκε από τη NAXOS για δύο υποψηφιότητες βραβείων "Grammy". Το Δεκέμβριο του 2007 πραγματοποίησε μια ιστορική συναυλία στην Αίθουσα Συναυλιών της Απαγορευμένης Πόλης του Πεκίνου, αφιερωμένη στο Ν. Καζαντζάκη, στο πλαίσιο του πολιτιστικού έτους της Ελλάδας στην Κίνα. Τον Ιούνιο του 2008 κυκλοφόρησε στη διεθνή αγορά το νέο CD της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης με έργα του Ν. Σκαλκώτα, σε συνεργασία με τη δισκογραφική εταιρεία BIS, το οποίο περιλαμβάνει και πρώτες παγκόσμιες ηχογραφήσεις. Επίσης, τον Απρίλιο του 2009 κυκλοφόρησε το τρίτο CD της ορχήστρας με έργα του Ildebrando Pizzetti από την εταιρεία NAXOS, το οποίο αποτελεί παγκόσμια πρώτη ηχογράφηση έργων του Ιταλού συνθέτη. Το CD, με έργα εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική θεματολογία, απέσπασε την τιμητική διάκριση σε δισκογραφική εργασία ελληνικού ενδιαφέροντος που απένειμε τον Δεκέμβριο του 2009 η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Toν Απρίλιο του 2009 η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε μια ιστορική εμφάνιση στην αίθουσα Smetana Hall της τσεχικής πρωτεύουσας, συμπράττοντας με τη Φιλαρμονική Χορωδία της Πράγας και ερμηνεύοντας το Requiem του G. Verdi. Τον Νοέμβριο του 2009 εμφανίστηκε στην Ιταλία, στο Θέατρο Μαντσόνι στην Πιστόια και στο Θέατρο Βέρντι στη Φλωρεντία.

Ηλεκτρονική διεύθυνση: www.tsso.gr

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:

Εισιτήρια για τη συναυλία διατίθενται στο Ταμείο του Konzerthaus Berlin, ενώ κρατήσεις εισιτηρίων γίνονται τηλεφωνικά στο ++49/30/20309-2101 και online στην ιστοσελίδα www.konzerthaus.de. Τιμές εισιτηρίων: 20€ -18€ - 15€ -12€- 10€ - 8€ - 7€.

 

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter