Η Οικολογική και Ζωοφιλική Ένωση Κω για το κολυμβητήριο
Λάβαμε από την Οικολογική και Ζωοφιλική Ένωση Κω και σας παραθέτουμε την ένσταση - καταγγελία στο θέμα της κατασκευής ανοικτού κολυμβητηρίου:
" Οικολογική και Ζωοφιλική Ένωση Κω Κως 18-02-2010
ΠΡΟΣ: ΠΕΧΩ Δωδεκανήσου
Κοιν: κ. Υπουργό Περιβ/ντος, Εισαγγελέα Κω,
Δ/νση πολ/μιας χωρ/ξιας και περ/ντος της Νομ/κης Αυτ/σης Δωδ/σου,
ΚΕΔ Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου, Δήμοι Κω, Δικαίου, Ηρακλειδών
Καταγγελία για παραβίαση: A. Ιδιοκτησιακού καθεστώτος-πράξης παραχώρησης της ΚΕΔ,
B. πολεοδομικής νομοθεσίας και Γ. της Περιβαλλοντικής νομοθεσίας από το έργο: ‘’κατασκευή ανοικτού κολυμβητηρίου στην περιοχή Ν. Αλικαρνασσού Δήμου Κω΄΄ με α.α. 19/2005 πολ.γρ.Δημου Κω.
Σε μια πολύ ευαίσθητη περιοχή του μετώπου της πόλης μας στην θάλασσα γίνεται αυτή την στιγμή μια περιβαλλοντική βαρβαρότητα. Σε ένα παρθένο φυσικό τοπίο φυσικού κάλλους, μοναδικής σημασίας για το νησί μας, κατασκευάζεται ανοικτό κολυμβητήριο του Δήμου Κω, με την αναθεωρημένη οικοδομική άδεια 19/2005. Η οργάνωση μας έχει έννομο συμφέρον από την κειμένη νομοθεσία να προστατέψει το τοπίο και το περιβάλλον που απειλούνται ανεπανόρθωτα με την παραπάνω κατασκευή.
1. παραβίαση πράξης παραχώρησης – αιτία άμεσης ανάκλησης της αδείας.
Με το έγγραφο της ΚΕΔ Φ.Α. 1-1024, ΑΒΚ 963’-ΚΜ 2708 γαιων Κω Εξοχής Κ.Υ. Δωδεκανήσου, Παραχωρητήριο ΚΕΔ/30-7-2002 παραχωρήθηκε στον δήμο Κω έκταση 70.000 τ.μ. στην Λαμπη της Κω με σκοπό την κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων (ναυτικού ομίλου, κολυμβητήριο, ενυδρείο, αναψυκτηριο, ποδηλατοδρομο, ιατρείο θαλασσίων θηλαστικών και χώρο εκθέσεως). Από αυτά κατασκευαστήκαν μόνο οι εγκαταστάσεις του ναυτικού ομίλου. Στην παράγραφο 8.β. του παραχωρητηρίου αναφέρεται ο υποχρεωτικός όρος της ολοκλήρωσης των κατασκευών εντός 5-ετίας από την παραχώρηση. Ο χρόνος αυτός έχει λήξει 30-7-2007 χωρίς την προβλεπόμενη κατασκευή του κολυμβητηρίου. Συνεπώς υπάρχει νομικό κενό που οδηγεί σε προβλήματα ιδιοκτησιακού χαρακτήρα. . Σήμερα ο δήμος είναι εκτεθειμένος στο ότι παραβιάζει ιδιοκτησιακά δικαιώματα του Ελληνικού Δημοσίου. Η ανανέωση της οικ. αδείας κατά συνέπεια είναι παράνομη. Θα έπρεπε να είχε ζητήσει ο Δήμος μόνος του από την άδεια ή νέο παραχωρητήριο και μετά να ξεκινήσει το έργο.
2. παραβίαση πολεοδομικής νομοθεσίας – αιτία άμεσης ανάκλησης της αδείας.
2.Α. Η οικοδομική άδεια και η αναθεώρηση της με την οποία ξεκίνησε το κολυμβητήριο σήμερα, στηρίζονται σε απόφαση Νομάρχη περί εγκρίσεως Περιβαλλοντικών όρων του ανωτέρω έργου που δεν είναι ορθή και σύννομη. Η έγκριση α.π. 882 (σχετ. 5376/02-7260-1264/03)/18-3-2003 στηρίχθηκε στην υποβολή στις 17-9-2002 περιβαλλοντικών όρων ενός απλού πίνακα 3 βάσει του άρθρου 7 της ΚΥΑ 60269/5387/90. Όμως ο νόμος είχε αλλάξει και η νέα νομοθεσία Ν.3010/2002 (ΦΕΚ 91 Α/25-4-2002) με έναρξη εφαρμογής νέων προδιαγραφών την 25-4-02, απαιτούσε νέα στοιχειοθέτηση της περιβαλλοντικής ΜΠΕ και έγκρισης. Συνεπώς δεν καλύπτεται νομικά η απόφαση του Νομάρχη α.π.882/18-3-2003. Έτσι ούτε το αρχικά έργο ούτε και η ακολουθησασα τροποποίηση του, η οποία αν και μικρότερων διαστάσεων, με βάση τα άρθρα 6 και 12 του Ν.3010/2002(ΦΕΚ 91 Α/25-4-2002) απαιτεί έγκριση άλλου τύπου μελέτης κι όχι την υποτυπώδη του πίνακας 3.
2.Β. Η περιοχή του οικοπέδου είναι παραθαλάσσια γεμάτη αμμοθινες και αμμολόφους και στο ισχύον ΓΠΣ έχει χαρακτηριστεί ως ζώνη προστασίας ακτών ΖΟΕ 1 στην οποία επιτρέπονται μόνον έργα μικρής κλίμακας και φυσικά το κολυμβητήριο μόνο μικρής κλίμακας εγκατάσταση δεν είναι αφού κατά την σχεδίαση του απαιτεί κτήρια 500μ2, πισίνες 500,00μ2, χώρους στάθμευσης κλπ. Και μόνο αυτό το γεγονός απαιτεί την κατάθεση πλήρους περιβαλλοντικής μελέτης για τις επιπτώσεις του.
2.Γ. Έχει αγνοηθεί το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Κω, όπου προβλέπονται σε άλλα σημεία του Δήμου συγκεκριμένες θέσεις αθλητικών έργων. Το κολυμβητήριο με ΑΠΛΗ απόφαση δημοτικού συμβουλίου τοποθετείται σε περιοχή ιδιαιτέρως ευαίσθητη, χωρίς να υπάρχει η αναγκαία πρόβλεψη οροθέτησης του στο ΓΠΣ. (Επισυνάπτουμε έγγραφο της ΕΠΑΕ Αρχιτεκτονικής επιτροπής ν. Κω). Στο υπό μελέτη σχέδιο πόλεως του οικισμού της Ν Αλικαρνασσού που ευρίσκεται στην τελική του τρίτη φάση δεν προβλέπεται η χρήση γης ‘’κολυμβητηρίου’’ στην συγκεκριμένη θέση, όπου εμφανίζεται ως ελεύθερος παραλιακός χώρος του οικισμού.
2.Δ. Έχει αγνοηθεί η γεωλογική μελέτη της περιοχής της παραλίας της Ν. Αλικαρνασσού του Δήμου Κω, όπου προβλέπεται το φαινόμενο της ρευστοποίησης του εδάφους σε περίπτωση σεισμού, γεγονός που επιβάλλει τεράστια έργα εξυγίανσης του εδάφους θεμελίωσης των έργων του ανοικτού κολυμβητηρίου, που δεν αναφέρονται στην οικ. άδεια..
3. παραβίαση της Περιβαλλοντικής νομοθεσίας – αιτία άμεσης ανάκλησης της αδείας.
3.Α. Η οικοδομική άδεια και η αναθεώρηση της στηρίζονται σε απόφαση Νομάρχη περί εγκρίσεως Περιβαλλοντικών όρων του ανωτέρω έργου που δεν είναι ορθή και σύννομη όπως προαναφέραμε. Η έγκριση α.π. 882 (σχετ. 5376/02-7260-1264/03)/18-3-2003 στηρίχθηκε στην υποβολή στις 17-9-2002 περιβαλλοντικών όρων ενός απλού πίνακα 3 βάσει του άρθρου 7 της ΚΥΑ 60269/5387/90. Όμως ο νόμος είχε αλλάξει και η νέα νομοθεσία Ν.3010/2002 (ΦΕΚ 91 Α/25-4-2002) με έναρξη εφαρμογής νέων προδιαγραφών την 25-4-02, απαιτούσε νέα στοιχειοθέτηση της περιβαλλοντικής ΜΠΕ και έγκρισης.
3.Α. Έχει αγνοηθεί η ιστορικά και επιστημονικά διαπιστωμένη πιθανότητα TSUNAMIS στην περιοχή σε περίπτωση σεισμού και η συνεχής διάβρωση των παρακείμενων ακτών.
3.Β. έχει αγνοηθεί η περιβαλλοντική ευαισθησία της παραθαλάσσιας αυτής περιοχής οπου υπαρχουν προστατευμένα είδη τοπικής πανίδας όπως: αμμοθίνες, αρμιρίκια, κρινάκια της θάλασσας κλπ ενώ αποτελεί περιοχή εμφάνισης θαλάσσιας χελώνας.
3.Γ. Υπάρχουν σημαντικά λάθη και σκόπιμες ασάφειες στον πίνακα 3 που πάνω της στηρίχθηκε η περιβαλλοντική αδειοδοτηση.
3.Δ. Η περιοχή είναι μια περιοχή υπό διάβρωση. Χαρακτηριστικά η παραλία έχει υποχωρήσει τουλάχιστον ΔΕΚΑ μέτρα και αυτό φαίνεται από τα ίχνη που έχουν αφήσει υποθαλάσσια οι παλιές ακτογραμμές ( Οι γνωστές στην περιοχή υποθαλάσσιες πλάκες ).
3.Ε. Η περιοχή με ιδιαίτερα μορφολογικά – βοτανολογικά χωρίζεται σε δυο τμήματα
---το πρώτο: Αμμώδης παραλία χωρίς βλάστηση: Καταλαμβάνει μια ζώνη στενή μεταξύ του νερού της θάλασσας και του χερσαίου τμήματος χαρακτηρίζεται από την απουσία φυτικών ειδών. Η ζώνη αυτή χρησιμοποιείται έντονα από τους τουρίστες και λουόμενους. Οι συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη βλάστησης.
---και το δεύτερο Eσωτερικά της ζώνης των αμμωδών παραλιών χωρίς βλάστηση, απαντάται η ζώνη επιπεδωμένων μηχανικά θινών με διάσπαρτα φυτά. Ammophilaarenaria που είναι αποκλειστικά αμμόφιλη και βρίσκεται σε θέσεις όπου μειώνονται η εδαφική υγρασία, η αλατότητα και η ποσότητα των φυτικών υπολειμμάτων. Απαντάται σε μείξη με υπολειμματικά στοιχεία όπως Elymus farctus ,Euphorbia paralias, Otanthus maritimus, Juncus(βούρλα), τμήμα καλαμώνων, επιπλέον περιστασιακά, Μανδραγόρες, Έφεδρες, Κενταύρια, Σιλένες, Σαλσόλες, Καμπανούλες, Εουφόρβιες, Αγριοβιολέτες, κ.ά. Σ’ αυτόν τον οικοτόπο παρατηρούνται κάθε χρόνο μεγάλοι πληθυσμοί του κρίνου (Pancratium maritimum) των παραλιών. Το είδος χαρακτηρίζεται από την Κοινοτική Οδηγία 92/43ως είδος προτεραιότητας για προστασία επειδή δέχεται μεγάλες πιέσεις από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Οι πληθυσμοί αυτοί, οι οποίοι εξαπλώνονται σε όλη την ευρύτερη περιοχή , έχουν επηρεασθεί από τις παρεμβάσεις για προσπέλαση στην παραλία αλλά και από τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για τον «καθαρισμό» της περιοχής. Αυτός ο πλούτος αγνοείται από την περιβαλλοντική αδειοδότηση.
ΑΙΤΗΜΑ: Παρακαλούμε με εντολή σας να σταματήσουν ΑΜΕΣΑ οι εργασίες μπετόν στο ανωτέρω έργο. Να ελεγχθεί η νομιμότητα της οικοδομικής αδείας με βάσει τα ανωτέρω καταγγελλόμενα και να ανακληθεί μέχρι να αποδειχτεί η νομιμότητα της. Μετά τον έλεγχο σας και εφ όσον αποδειχθεί η νομιμότητα της α.α. 19/2005 μπορεί να συνεχιστούν τα έργα. Η άμεση διακοπή των εργασιών θα προστατέψει το δημόσιο συμφέρον και με την στενή του έννοια και με την ευρεία του διάσταση. Υπό την στενή έννοια ότι με την λήξη της 5 ετίας πλέον απαιτείται νέο παραχωρητήριο. Υπό την ευρεία έννοια ότι θα συμπεριληφθούν οι πολεοδομικές και περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες της περιοχής. Επί πλέον έτσι διδάσκεται η επικράτηση της λογικής και της νομιμότητας σε δικαιοπραξίες δημοσίου ενδιαφέροντος. Δίνεται η ευκαιρία στον Δήμο να ξαναδεί την περιβαλλοντική ιδιομορφία της περιοχής και γενικότερα να υπάρξει καλύτερη λύση υπό το φως της νέας εποχής των υψηλών περιβαλλοντικών απαιτήσεων.
Σας παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.
Σας ευχαριστούμε
Μετά τιμής
1. Ευάγγελος Τρακοσσας
Πρόεδρος της Οικολογικής και Ζωοφιλικής Ένωσης Κω - τηλ. 6944931749
(κατοικια Λαμπη Κως ΤΚ 853.00)
2. Κωνσταντίνος Κωστογλάκης - τηλ. 6944931749 (κατοικια Λαμπη Κως ΤΚ 853.00)
Γραμματέας της Οικολογικής και Ζωοφιλικής Ένωσης Κω
3. Νικος Μυλωνας - τηλ. 6977703002 (κατοικια Λαμπη Κως ΤΚ 853.00)
Μελος της Οικολογικής και Ζωοφιλικής Ένωσης Κω "