Συμπαράταξη Ελπίδας: διάλογος για το κολυμβητήριο
Λάβαμε από την Συμπαράταξη Ελπίδας και σας παραθέτουμε δελτίο τύπου - διάλογο για το ανοικτό κολυμβητήριο Δήμου Κω:
" Για το κολυμβητήριο,
την λύση πρέπει να την βρούμε μόνοι μας!
---Μια βδομάδα μετά την αποστολή σε όλες τις αρμόδιες δημόσιες ελεγκτικές αρχές των ενστάσεων μας για την οικοδομική άδεια του κολυμβητηρίου, ούτε στην πολεοδομία του Δήμου, ούτε στην Ζωοφιλική και οικολογική ένωση, ούτε στην Συμπαράταξη Ελπίδας ήρθε κάποια απάντηση. Σε συζήτηση με υπηρεσιακούς παράγοντες, ήταν σαφής ο πρόθεση τους να καλύψουν τον Δήμο. Γνωστά πράγματα. Νιώσαμε για άλλη μια φορά την πολιτική μας αδυναμία. Δεν περιμένουμε ΔΙΚΑΙΩΣΗ! Να γίνουν σεβαστοί οι νόμοι και να είμαστε όλοι ίσοι απέναντι του, είναι το αίτημα μας.
--- Ας κοιτάξουμε να συνεννοηθούμε μόνοι μας εδώ στον τόπο μας. Το πρόβλημα με το κολυμβητήριο είναι δικό μας. Δεν είναι του κράτους και των υπηρεσιών του! Γι αυτό σας μεταφέρουμε αυτούσιο ένα διάλογο από τους πολλούς που κάναμε μέσω διαδικτύου αυτές τις μέρες.
---κ. Μ. αν γίνει στη λίμνη του Πυλιού ποιος από τη Κω θα στέλνει το παιδί του τόσο μακριά; Εγώ πάντως όχι αν και πήγαινα κάποτε κολυμβητήριο και γνωρίζω πόσο χρήσιμο είναι για τη διάπλαση του σώματος των παιδιών μας. Μη ξεχνάτε ότι το 80% των κατοίκων του νησιού είναι από Ζηπάρι έως πόλη Κω. Και βέβαια, ο γονέας, θα πρέπει να κάθεται εκεί μέχρι να τελειώσει. Είναι πολύ μεγάλη η απόσταση για τη πλειοψηφία των κατοίκων του νησιού. Τότε είναι που θα υπολειτουργεί , όπως της Ρόδου. Δε καταλαβαίνω γιατί ενοχλεί το ανοικτό κολυμβητήριο. Ακόμα και αν βρέχει τα ανοιχτά κολυμβητήρια στην Αθήνα λειτουργούν κανονικά! Όταν πήγαινα κολυμβητήριο στην Αθήνα ποτέ δεν ακυρώθηκε μάθημα κολύμβησης λόγω καιρού. Στη πισίνα μέσα δε κρυώνεις.
---Φίλε ναι! είναι προβλήματα όσα θέτεις! Όμως σκέψου, στην Αθήνα σε πόση απόσταση έμενες από το κολυμβητήριο και πόσο χρόνο ήθελες για να το προσεγγίσεις; Το πρόβλημα φυσικά δεν είναι να πηγαίνει ο πατέρας το παιδί εκεί. Σε μια μεγάλη και πολυέξοδη κοινωνική υποδομή, όπως αυτή του κολυμβητηρίου, πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη κοινωνική υποδομή, όπως αυτή της συγκοινωνίας. Αλίμονο! το κολυμβητήριο δεν είναι φροντιστήριο! Ας το δούμε με όρους κοινωνικής ανάγκης αλλά και αποτελεσματικότητας και ανταγωνιστικότητας μιας τοποθέτησης δημοσίου χρήματος. Ας ξεφύγουμε από την απλοϊκή προσέγγιση. Αυτό το ζήτημα θέτουμε και μπορούμε να συζητάμε διαφωνώντας μέχρι να καταλήξουμε σε μια πολιτική απόφαση συνεκτιμώντας συν και πλην.
---κ. Μ θα διαφωνήσω. Το κολυμβητήριο είναι πιο απαραίτητο από το φροντιστήριο ‘’Νους υγειης εν σώματι υγειές’’! Στην Αθήνα σε απόσταση 15 λεπτών το μέγιστο (σε διαφορετικές κατευθύνσεις) υπάρχουν 4 κολυμβητήρια (Αιγάλεω , Χαιδάρι, Περιστέρι -Χωράφα, Κολωνός -Καπνεργοστάσιο). Δεν είναι πάνω από 15 λεπτά από τη Θηβών στο Περιστέρι. Το θέμα συγκοινωνία δε νομίζω ότι είναι κάτι εφικτό. Θα ήταν ιδανικό, αλλά σκεφτείτε πόσα παιδιά θα έχουν μάθημα κάθε ώρα λειτουργίας του. Δηλαδή 10 παιδιά από τη Κω κάθε ώρα, 5 από Ηρακλειδών και 5 από Δικαίου. Από αυτά τα μισά θα τα πηγαίνουν οι γονείς τους, γιατί έτσι τους έχουν μάθει τόσα χρόνια χωρίς δημόσια συγκοινωνία. Ποια δημόσια συγκοινωνία θα στηρίξει το κολυμβητήριο; Μήπως είναι υπερβολικό; Πάλι ο δημότης θα πληρώνει συγκοινωνία, όπως γίνεται και με τα δρομολόγια της ΔΕΑΣ σήμερα εντός Κω. Μήπως πρέπει να διορθώνουμε τα λάθη και όχι να δημιουργούμε νέα; Γνωρίζετε πόσα χρήματα χαλάει ο δήμος της Κω σε δρομολόγια που κανείς δε χρησιμοποιεί; Σαφώς και πρώτα πρέπει ν αλλάξουμε νοοτροπία! αλλά όπως ξέρετε θέλει πολύ δουλειά... Ποιος γονέας θα άφηνε μόνα τους παιδιά δημοτικού να πάρουν το βράδυ το λεωφορείο από το Πυλί για Κω; Δε μου είπατε γιατί επιμένετε στο κλειστό κολυμβητήριο με το μεγάλο κόστος.
---Φίλε, νομίζω έχουμε απαντήσει. Λέγαμε ότι όλα ‘’εξαρτώνται από τον στόχο μας. Αν το κάνουμε για μας και τα παιδιά μας στα πλαίσια της καλύτερης αυτοεξυπηρέτησης, τότε έχεις απόλυτα δίκαιο. Αν όμως το δούμε ως δημόσια επένδυση, ως κοινωνική υποδομή, ως εκσυγχρονισμό (μια συνέπεια του κολυμβητηρίου θα είναι ο εκσυγχρονισμός π.χ. της ΔΕΑΣ!) και εμπλουτισμό της παραγωγής μας με νέες υπηρεσίες, τότε θα πρέπει να ρθειτε στα λόγια μας. Όσο για το κλειστό ή ανοικτό στηριζόμαστε στη εμπειρία των Ροδίων που μας επανέλαβαν ακόμη και σήμερα την αναγκαιότητα του κλειστού!
---Η συζήτηση συνεχίζεται.
Ν. Μυλωνάς "