Νίκος Μυλωνάς: σχόλιο για το 7ο δημοτικό συμβούλιο
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Η δημοτική μας αρχή, δυστυχώς, δεν πάει καλά.
Εν όψει του 7ου Δημοτικού συμβουλίου 28 Μαρτίου 2011
Η δημοτική μας αρχή, δυστυχώς, δεν πάει καλά.
Μια ματιά γύρω μας, εν όψει της νέας σαιζόν, είναι αποκαλυπτική. Απίστευτη ακαταστασία, απίστευτη ανοργανωσιά, απίστευτη προχειρότητα. Εκεί που κάτι πάει να κάνει είναι στα λόγια, αλλά και άδω δεν τα καταφέρνει. Παράδειγμα η οργάνωση της συζήτησης μιας σειράς προβλημάτων.
Α. Πρώτο θέμα του δημοτικού συμβούλιου η ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου. Κομβική και σημαντική διαδικασία. Σήμερα 26-3-11 δυο μέρες πριν, και εμείς σαν παράταξη δεν έχουμε το σχέδιο Τεχνικού Προγράμματος που δεν έχει αναρτηθεί ούτε στο διαδίκτυο! Δεν προηγήθηκε δημόσια συζήτηση και διαβούλευση στις δημοτικές κοινότητες. Η συζήτηση του στην Επιτροπή Διαβούλευσης, (υποχρέωση που αναφέρεται στο άρθρο 76 του νόμου 3852) ήταν μια αστεία διαδικασία παρουσίασης σκέψεων του Δημάρχου χωρίς κείμενο, χωρίς ιεράρχηση και κοστολόγηση! Η σκόπιμη αοριστία στο έχει στόχο να περιορίσει την ανάλυση και να φανεί ότι «η δημοτική αρχή σκάφτεται για όλα, ότι κάνει αυτά που μπορούν να γίνουν, και ότι δεν ξεχνάει» καλλιεργώντας κάθε είδους προσδοκίες!
Ειμαστε υποχρεωμένοι, έστω και τώρα, να θέσουμε κάποια ζητήματα χάριν του διαλόγου και της σύγκλισης στο δημοτικό συμβούλιο, εάν ενδιαφέρει η πολιτική κι όχι το ''αποφασιζομεν και διατασσομεν''.
Θα πρέπει το σχέδιο του Τεχνικού Προγράμματος να έχει 2 βασικές ενότητες:
- τα έργα του ενιαίου Δήμου και
- τα έργα των επιμέρους Δημοτικών Ενοτήτων, τα οποία να εμφανίζονται σε «συνεχιζόμενα» και σε «νέα» έργα.
Επίσης, να είναι ξεκάθαρο ποια έργα έχουν πλήρως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και από ποιες πηγές (τακτικά έσοδα, ανταποδοτικά, ΣΑΤΑ, ΕΣΠΑ).
Στην ενότητα των συνεχιζόμενων έργων:
- ποια έργα είναι κατασκευασμένα, είχαν δημοπρατηθεί από τους πρώην Δήμους και δεν πληρώθηκαν, με αποτέλεσμα να τα οφείλει πλέον ο νέος Δήμος και
- για ποια έργα έχουν υπογραφεί συμβάσεις, αποτελούν συμβατικές υποχρεώσεις του νέου Δήμου και εντάσσονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα προκειμένου να αποπληρωθούν.
Στην ενότητα των νέων έργων των δημοτικών ενοτήτων:
- ποια έργα περιλαμβάνονται ως έργα συντήρησης και λειτουργίας των υποδομών, έργα τελείως απαραίτητα για να λειτουργήσει ο Δήμος
Από τον συνολικό προϋπολογισμό επίσης του τεχνικού προγράμματος, πόσοι πόροι είναι εξασφαλισμένοι πλήρως και πόσοι όχι, που πιθανόν να λυθεί το πρόβλημα στη συζήτηση του Προϋπολογισμού.
Β. Στο δεύτερο θέμα συζήτηση και λήψη απόφασης για την μείωση τελών κοινοχρήστων χώρων, θα παιχτεί η γνωστή ιστορία του λαϊκισμού: Η Μείωση Τελών Κοινοχρήστων Χώρων ΥΠΕΡ του Λαού! πουλώντας φθηνή εκδούλευση. Θέτουμε ζητήματα και ζητούμε να απαντηθούν:
α. Πόσο θα μειωθούν τα έσοδα του δήμου από τη μείωση των τελών κοινόχρηστων χώρων;
β. Ποιος τομέας θα «πληρώσει» για την επιλογή της δημοτικής αρχής να μειώσει τα τέλη αυτά;
γ. Η μείωση των τελών κατάληψης κοινόχρηστων χώρων θα οδηγήσει άραγε και σε μείωση των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς ή στη μείωση των τελών καθαριότητας κτλ; Κι αν όχι, γιατί;
Τα δημοτικά τέλη πρέπει να βαραίνουν τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις με δίκαιο και αναλογικό τρόπο και να λειτουργούν στην πράξη αναδιανεμητικά, αντλώντας πόρους από όσους κερδίζουν από την πόλη και αποδίδοντάς τους σε όσους τους έχουν ανάγκη. Σε αυτά πρέπει να απαντήσει ο κ. Δήμαρχος.
Για την Σ.Ε. Ν. Μυλωνάς