Ανοιχτή επιστολή της προϊσταμένης της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου της Κω

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Δελτία Τύπου

Με αφορμή το δημόσιο λόγο που αρθρώνεται τις τελευταίες μέρες στην πόλη αλλά και στην ευρύτερη περιοχή μας - ειδικότερα μετά και τις τοποθετήσεις μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Κω κατά τη διάρκεια της τελευταίας δημόσιας συνεδρίασή του στις 23-03-2010 - θεωρήσαμε επιβεβλημένη αυτή τη δημόσια ενημέρωση, για λόγους προστασίας της αξιοπιστίας και του κύρους της  Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου της Κω, καθώς  επίσης και για λόγους προάσπισης της τιμής και αξιοπρέπειας των στελεχών της (επιβλέποντες μηχανικοί), ευελπιστώντας ότι οι πολίτες θετικής προαίρεσης θα αντιληφθούν τη διάσταση της πραγματικότητας.

Γνωρίζοντας ότι το ζήτημα της εκτέλεσης δημοσίων έργων προσφέρει    γόνιμο και – ως γνωστόν - προσφιλές πεδίο αντιπαραθέσεων, λόγω  ιδιαιτεροτήτων και ποικιλίας οικονομικών  συμφερόντων, θα επιχειρήσουμε σύντομα και τεκμηριωμένα να σκιαγραφήσουμε την εικόνα του έργου, έχοντας αντιληφθεί ότι η σιωπή της υπηρεσίας εκλαμβάνεται, ή σκόπιμα μεθερμηνεύεται,  ως ..ενοχή !!

  1. 1. Στοιχεία για το έργο

Η χρηματοδότηση του έργου κατασκευής των ποδηλατοδρόμων των οδών Γ. Αβέρωφ, Κανάρη,  Ε. Π. Πολεμιστών,  εγκρίθηκε  από  την   Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Υπ. Μεταφορών  (Ε.Δ.Α. Μεταφορών) στα μέσα  Φεβρουαρίου 2009,  με την με Αρ.483/Φ.79/16-02-2009 απόφασή της. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για  υποβολή  σχετικών  προτάσεων από τους  Φορείς  Τοπικής  Αυτοδιοίκησης (Α.Π.3436/Φ79/19-12-2008) ανακοινώθηκε   στα  τέλη  Δεκεμβρίου  2008   και  ο  Δήμος Κω, δέκα ημέρες αργότερα, στις 29 Δεκεμβρίου 2008 υπέβαλε αντίστοιχη πρότασης χρηματοδότησης (Α.Π.27855/29-12-2008).

Το έργο, προϋπολογισμού  2.450.000 €, εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Κω στις 15-12-2008 (Απόφ.442/08) και εντάχθηκε οριστικά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Σ.Α.Α.Σ. με την με Α.Π. 483/Φ.79 της 16/02/2009 απόφαση, αφού ελέγχθηκε διεξοδικά από την Ε.Δ.Α. Μεταφορών, όπως άλλωστε προκύπτει από το κείμενο της πιο πάνω απόφασης.

Ο μειοδοτικός διαγωνισμός  για  την  ανάδειξη  αναδόχου – κατασκευαστή,  στον  οποίο συμμετείχαν  16  εταιρείες  από  όλη  την  επικράτεια, έγινε  στις  17-03-2009.  Μειοδότης αναδείχτηκε η εταιρεία «ΑΙΓΙΑΛΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ Ε.Π.Ε.» με ποσοστό  μέσης  έκπτωσης 32,812% επί των τιμών  του  τιμολογίου  μελέτης,  η οποία  στις  06-05-2009  υπέγραψε Εργολαβική Σύμβαση αντί ποσού 1.646.106.00 € συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

Οριστική και αμετάκλητη (τελική) ημερομηνία ολοκλήρωσης εργασιών και αποπληρωμής του έργου ορίστηκε η 31η Δεκεμβρίου 2009, σύμφωνα με την απόφαση ένταξης της πράξης στο πρόγραμμα χρηματοδότησης (Α.Π. 483/Φ.79 της 16/02/2009 Ε.Δ.Α. Μεταφορών), δεδομένου ότι επρόκειτο για αδιάθετους πόρους του Γ’ Κ.Π.Σ . Για τεκμηρίωση των παραπάνω επικαλούμαστε την αλληλογραφία με την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Μεταφορών, σχετικά με το χρόνο περάτωσης του έργου (βλ. Αρχείο της Δ.Τ.Υ)

Σύμφωνα  με  το  ημερολόγιο  του έργου,  οι  εργασίες ξεκίνησαν  στις   17-05-2009  και συνεχίστηκαν ως το τέλος του έτους.

  1. 2. «Ερωτήματα»  και  απαντήσεις

Θα   προσπαθήσουμε   - συνοπτικά κατά   το  δυνατόν -   να  απαντήσουμε   σε

ερωτήματα που  τέθηκαν  από  επιστολή της δημοτικής παράταξης «Συμπαράταξη Ελπίδας» (Α.Π.5124/24-3-10), αλλά και από  τοποθετήσεις   μελών  του  Δημοτικού  Συμβουλίου   κατά

τη  διάρκεια  της  τελευταίας  συνεδρίασής  του.

2.1. Ερώτημα περί «…λαθών   σε   έγγραφα» , που   προφανώς συνδέεται   με  την  περιγραφή  της  εργασίας  επίστρωσης  δαπέδων με κυβόλιθους (κατά το αντίστοιχο άρθρο), διευκρινίζεται ότι σε συνολικά 32 υποψήφιους εργολήπτες και πριν την ημέρα της δημοπρασίας, δόθηκαν οι απαιτούμενες διευκρινήσεις όσον αφορά το είδος του κυβόλιθου, αποσαφηνίζοντας ότι πρόκειται για «κυβόλιθους τσιμέντου», όπως ρητά αναγράφεται στα τεύχη δημοπράτησης (τεχνική περιγραφή, τιμολόγιο μελέτης, αναλύσεις άρθρων, συγγραφή υποχρεώσεων κ.λ.π.). Η δημοπράτηση του έργου διενεργήθηκε χωρίς να υποβληθεί ένσταση, παρουσία του προέδρου της ΠΕΔΜΕΔΕ (κ.Βαμβουρέλλη), συμμετέχοντα ως υποψηφίου αναδόχου του έργου σε κοινοπραξία εταιρειών της Δωδεκανήσου.

2.2 .Ερώτημα περί «..βάσης ιστών φωτισμού»: Ο ισχυρισμός  έδρασης  σε θεμέλιο διαστάσεων «0,40 X 0,40 μ.», 6μετρων διπλών, ή 9μετρων σιδηροϊστών φωτισμού με βραχίονα, δε χρήζει - κατά τη γνώμη μας - απάντησης, ως …. τεχνικά, ανυπόστατος.

2.3. Ερώτημα περί «… οικονομικών παρατυπιών» : Η καταβολή χρημάτων στην ανάδοχο εταιρεία έγινε νόμιμα και σύμφωνα με τη σύμβαση και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου. Όλα τα σχετικά οικονομικά στοιχεία που υπάρχουν στο αρχείο της υπηρεσίας, έχουν υποβληθεί - έντυπα και ηλεκτρονικά μέσω του Ο.Π.Σ. (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα) - στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών, με απόφαση της οποίας εγκρίθηκε η χρηματοδότηση του έργου έπειτα από τον απαιτούμενο έλεγχο νομιμότητας από τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Παράλληλα, έχουν κληθεί για αναλυτική ενημέρωση στην υπηρεσία οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, δύο από τους οποίους ως σήμερα, δεν έχουν ακόμη προσέλθει.

2.4 Ερώτημα περί «..προσωρινής ή οριστικής παραλαβής του έργου»: Δεν έγινε ακόμη η προσωρινή παραλαβή του έργου, ενώ η εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης βρίσκεται στην υπηρεσία. Ενημερωτικά αναφέρεται ότι η προσωρινή παραλαβή γίνεται από επιτροπή παραλαβής του Δημοτικού Συμβουλίου μετά την υποβολή τελικής επιμέτρησης των εργασιών, ενώ η οριστική συντελείται 15 μήνες μετά την προσωρινή παραλαβή του έργου.

 

Ολοκληρώνοντας, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε τους ανησυχούντες ότι, ως επιβλέποντες μηχανικοί, επιτελούμε ευσυνείδητα το καθήκον μας, γνωρίζοντας επακριβώς, αφ’ ενός την ευθύνη που φέρουμε δια της υπογραφής μας (όπως άλλωστε προσδιορίζεται από το νόμο) και αφ’ ετέρου, την κοινωνική διάσταση του ρόλου του οργανισμού τον οποίον υπηρετούμε.

Υποχρεωνόμαστε παρά τη θέλησή μας, να επισημάνουμε, ότι πέρα από τις υπαλληλικές μας υποχρεώσεις, έχουμε την υποχρέωση να περιφρουρούμε επίσης την ατομική - ανθρώπινη αξιοπρέπειά μας όταν αυτή απειλείται, όπως αισθανόμαστε ότι συμβαίνει αυτή την περίοδο με τη «χρήση» της υπηρεσίας και των μηχανικών της στην τοπική πολιτική αντιπαράθεση.

Ως εκ τούτου, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, θεωρούμε κοινωνικό αλλά και υπαλληλικό χρέος (που απορρέει από την κατοχή μιας θέσης ευθύνης) να διατυπώσουμε δημόσια την ανησυχία μας  για τη μελλοντική  επάρκεια και συνοχή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου της Κω, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στο ρόλο της και στο μέλλον, ως οργάνου υλοποίησης  πολιτικών αποφάσεων των εκάστοτε αιρετών .

Ευχαριστώντας θερμά για τη φιλοξενία

Κως 30 Μαρτίου 2010

 

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

Δ/ΝΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΔΗΜΟΥ ΚΩ

ΕΦΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΔΟΥ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΩN –ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter