Παρατηρήσεις του Νίκου Μυλωνά για την εσπευσμένη επισκευή του δρόμου δίπλα στο κάστρο
Αίτηση του
Νίκου Μυλωνά
(δημοτικός σύμβουλος)
Κως 6-4-2010
Προς: Λιμενικό Ταμείο Κω
κοιν. δ/νση τεχνικών υπηρεσιών Δήμου, Σωματείο εργαζομένων Δήμου Κω
Από τον τύπο πληροφορούμεθα τα περί εσπευσμένης επισκευής του δρόμου δίπλα στο κάστρο της Νεραντζιάς, από το Επαρχείο προς το εμπορικό-επιβατικό Λιμάνι του νησιού μας, χωρίς να γνωρίζουμε λεπτομέρειες. Θα μπορούσε να δημοσιευτεί ένα επεξηγηματικό κείμενο από την μεριά σας.
1.Το πρόβλημα είναι γνωστό και χρειάζεται άμεση παρέμβαση επισκευής. Όμως κατά την γνώμη μας ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ συνολική αντικατάσταση των κυβόλιθων σε όλο το μήκος. Η προσεκτική παρατήρηση του φαινομένου για 3 χρόνια τώρα αποδεικνύει ότι το πρόβλημα περιορίζεται σε ένα μήκος 150μ, (ξεκινά από το +50μ από το Επαρχείο και τελειώνει στο + 200μ.) Σε αυτό το τμήμα ενδείκνυται η αντικατάσταση του οδοστρώματος με άσφαλτο. Το υπόλοιπο δεν υφίσταται την ιδία καταπόνηση και συνεπώς δεν χρειάζεται η αντικατάσταση των κυβόλιθων. Το αισθητικό αποτέλεσμα μιας τέτοιας σύνθετης λύσης: κυβόλιθοι+ασφαλτος είναι πολύ πιο ενδιαφέρον από την συνολική ασφαλτοποίηση. Επί πλέον σημαίνει οικονομία χρήματος και χρόνου. Φυσικά ήταν δυνατή η τεχνική λύση στερέωσης των κυβόλιθων με συγκολλητική ύλη και ίσως αντικαθιστώντας την κυκλική διάταξη με ορθογωνική, που θα αποτελούσε την πιο επιθυμητή αισθητική επιλογή. Όμως η έλλειψη προγραμματισμού και ιεράρχησης των επιλογών καθιστά δυστυχώς αυτή την στιγμή την αισθητικά μειονεκτική ασφαλτοποίηση.
2.Τα προβλήματα δεν περιορίζονται στο οδόστρωμα. Στο κρίσιμα καταπονούμενο μήκος του δρόμου, η άνοδος των κυματισμών και η μεταφορά αμμοχάλικου στο οδόστρωμα δεν θα σταματήσει. Η καταπόνηση του τείχους του κάστρου από χαλίκια και κύματα θα συνεχιστεί. Γι αυτό επιβάλλεται να ανατεθεί σε μελετητές η διερεύνηση της δίαιτας των ρευμάτων και η επιλογή μεθόδου της σωστικής παρέμβασης που ενδείκνυνται.
3.Το πρόβλημα της μεταφοράς των θαλασσίων υδάτων στην λεωφόρο των Φοινίκων από το αρχικό τμήμα του δρόμου αυτού απαιτεί παρέμβαση στην αρχή του με κατά πλάτος ανοικτούς αγωγούς σκεπασμένους με πλέγμα σιδήρου, ώστε να νερά να οδηγούνται παλιν στην θάλασσα. Οι διαστάσεις και ο αριθμός των αγωγών είναι απλό υπολογιστικό θέμα.
Παρακαλούμε, λάβετε υπ όψιν τις παρατηρήσεις μας.
Σας ευχαριστούμε.
Για την Συμπαράταξη Ελπίδας, Νίκος Μυλωνάς