Ερώτηση Τρεμόπουλου στο Ευρωκοινοβούλιο για μεταφορικό ισοδύναμο
Το θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ώστε τα εισιτήρια στις θαλάσσιες συγκοινωνίες να κοστίζουν όσο τα αντίστοιχα των χερσαίων μεταφορών ίσης απόστασης, φέρνουν στο ευρωκοινοβούλιο οι Οικολόγοι Πράσινοι. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο ισχύει ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία και η Γαλλία, συμβάλλοντας σοβαρά στη στήριξη των νησιωτικών τους περιοχών.
Με την ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου επισημαίνεται η ιδιαιτερότητα της Ελλάδας με το μεγάλο αριθμό κατοικημένων νησιών, η πτώση της επιβατικής κίνησης λόγω της οικονομικής κρίσης και των ακριβών εισιτηρίων, και τα προβλήματα που συνεπάγεται αυτό για την τοπική οικονομία των νησιών. Σημειώνεται επίσης ότι παλαιότερη πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, τον περασμένο Ιανουάριο, φαίνεται να έχει μείνει χωρίς συνέχεια μετά και την πρόσφατη κατάργηση του υπουργείου Αλιείας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Εστιάζοντας στην ευρωπαϊκή διάσταση, ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων ρωτά την Κομισιόν αν η μέχρι τώρα ελληνική πρακτική είναι σύμφωνη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αν οι νησιωτικές περιφέρειες μπορούν να προωθήσουν και οι ίδιες δράσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο σε συνεργασία με την Ε.Ε., καθώς και αν σκοπεύει να προωθήσει ευρωπαϊκή νομοθεσία με πληρέστερο πλαίσιο για τις αναγκαίες πολιτικές νησιωτικότητας. Ρωτά, επίσης, αν η Κομισιόν είναι διατεθειμένη να προτείνει ειδικές ρυθμίσεις τουλάχιστον για τις χώρες με οικονομικά προβλήματα όπως η Ελλάδα, ώστε δράσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο να μπορούν να έχουν ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.
«Το υψηλό κόστος των θαλάσσιων μεταφορών πρέπει να αντιμετωπιστεί ριζικά, ώστε να πάψει να αποτελεί παράγοντα απομόνωσης των νησιών», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Αποτελεί πραγματικό παραλογισμό να ανατρέπεται σήμερα η προνομιακή ευκολία πρόσβασης που για χιλιάδες χρόνια έδινε η θάλασσα στις νησιωτικές κοινωνίες. Παράλληλα με την προσπάθεια ενίσχυσης της τοπικής διάστασης της οικονομίας και με την ενίσχυση των υποδομών κάθε νησιού για επιτόπια εξυπηρέτηση των καθημερινών αναγκών, το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί μια σημαντική απάντηση στις δυσανάλογες δυσκολίες μετακίνησης των νησιωτών και των επισκεπτών. Είναι λοιπόν ανάγκη να επενδύσουμε στη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση, όπου μέρος της διεξόδου αποτελούν και οι προσιτές και αξιόπιστες θαλάσσιες μεταφορές. Η κυβέρνηση δεν έχει καμιά δικαιολογία να «ξεχνάει» τις δεσμεύσεις της που θα έπρεπε ήδη να βρίσκονταν σε τροχιά υλοποίησης, και η Κομισιόν οφείλει να βρει τρόπους να προσαρμόσει τους ευρωπαϊκούς κανόνες χρηματοδότησης στα νέα δεδομένα των χωρών και περιφερειών με οικονομικά προβλήματα».