Στο παρά 5΄ δημοτική απαγόρευση σχετικά με το αίτημα έκτακτης σύγκλησης Δημοτικού Συμβουλίου Κω
Σήμερα, ώρα 13.21 μας ειδοποιεί η γραμματεία του δημοτικού συμβουλίου να δούμε την γνωμάτευση του προέδρου του δημ. συμβ. και της νομικής συμβούλου του Δήμου για το θέμα της από 5-8-11 πρόσκλησης του δημοτικού συμβουλίου από 13 μέλη του που θα γίνει, έτσι κι αλλιώς, σήμερα στις 18.00μμ.
1. Θαυμάσαμε τους δικολαβισμούς και εκνευριστήκαμε από τις διαστρεβλώσεις του κειμένου της νομικής συμβούλου κ. Ε. Τσάμπαλα, η οποία λέει: ---Εν προκειμένω, το αίτημα του συνόλου της μειοψηφίας, που αφορούσε τη σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης για το ΧΥΤΑ, υποβλήθηκε στις 19-07-2011. Στις 22-07-2011, δηλαδή πριν την παρέλευση της έκτης ημέρας, και ενόψει τακτικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, ο πρόεδρος κάλεσε το συμβούλιο με γραπτή πρόσκληση, βάζοντας στην ημερήσια διάταξη και το θέμα για το οποίο η μειοψηφία ζήτησε τη σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης---.
Έτσι αποφαίνεται ότι το θέμα 9 του δημοτικού συμβουλίου της 27-7-2011 ''περί ενημέρωσης από τον κ. Δήμαρχο της κατάστασης στον ΧΥΤΑ'' ταυτίζεται με το δικό μας αίτημα: ''της έκτακτης σύγκλησης Δημοτικού Συμβουλίου Κω με βαση το αρθρο 67 του Νόμου 3852/2010 για την χάραξη πολιτικής αντιμετώπισης της κατάστασης στον ΧΥΤΑ όπως μετά την πυρκαγιά της 11ης Ιουλίου 2011'' και επομένως δεν υπάρχει ζήτημα σύγκλισης!
Στην συνέχεια η νομική σύμβουλος υιοθετεί τις παράτυπες και παρελκυστικές ενέργειες της πλειοψηφίας που είχε στόχο να θάψει το ζήτημα, συμπεριλαμβανομένης της βεβιασμένης σύγκλισης την επόμενης 28-7-11 και στο τέλος θεωρεί το θέμα λήξαν!!!
Και οι 13 διερωτόμαστε: είναι δυνατόν ενώ εμείς που ζητούμε την σύγκληση και επιμένουμε να συζητησουμε το θέμα στο δημοτικό μας συμβούλιο να δηχθούμε ότι σήμερα δεν υπάρχει θέμα; Δεν έχουμε παραφρονήσει. Είχαμε φθορά της δημόσιας περιουσίας υπαιτιότητι της διαχείρισης και δεν μας επιτρέπεται να συζητήσουμε το θέμα 30 ήμερες μετά!!! Κι αυτό λέγεται δημοκρατία, συμμέτοχη και ...πολιτική!!!
2. Βεβαίως η αποθέωση του δικολαβισμού και της σκοπιμότητας είναι η επιστολή του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου κ. Β. Δρόσου, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ μας εφιστά την προσοχή μας στο να τηρήσουμε την ερμηνεία των διαδικασιών που εκείνοι δίνουν και να έχουμε λέει ''γνώση και για τις νόμιμες, φυσικά συνέπειες''!!.
Ακριβώς έτσι!!! Μα την αλήθεια!!!
Μια λέξη μόνον! ΝΤΡΟΠΗ κ. Δρόσο.
Η σκοπιμότητα διαλύει την δημοκρατία. Ο δρόμος που δικαιολογεί την σκοπιμότητα υιοθετεί τον παραλογισμό και οδηγεί στον ευτελισμό.
Δυστυχώς! Θα έρθουν και χειρότερα.
Νίκος Μυλωνάς
Κως 11-8-2011
ΘΕΜΑ : "Απάντηση σε πρόσκληση" Σχετ. : Η με αρ. πρωτ. 30918/11-8-2011 γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου του Δήμου. Κύριοι Συνάδελφοι, Σας διαβιβάζω την υπ' αριθμ. 30918/11-8-2011 γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου του Δήμου μας, για το θέμα της από 5-8-2011 πρόσκλησής σας, προς γνώση σας και για τις νόμιμες, φυσικά συνέπειες. Εκ περισσού σας εφιστώ την προσοχή ότι η όλη διαδικασία όπως ακολουθήθηκε από υμάς στερείται νομιμότητας, σύμφωνα και με τα όσα αναφέρονται στην σχετική γνωμοδότηση. Μετά τιμής Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΡΟΣΟΣ
ΘΕΜΑ: Πρόσκληση μειοψηφίας Σύμφωνα με το άρθρο 67 παρ. 2 του ν.3852/2010 «Ο πρόεδρος καλεί το συμβούλιο σε συνεδρίαση με γραπτή πρόσκληση, στην οποία αναφέρονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, όποτε το ζητήσει ο δήμαρχος, ή ................το 1/3 τουλάχιστον των μελών του συμβουλίου ή το σύνολο των συμβούλων της μειοψηφίας. Στις δύο τελευταίες περιπτώσεις απαιτείται γραπτή αίτηση, στην οποία αναφέρονται τα θέματα που θα συζητηθούν. Αν το συμβούλιο δεν προσκληθεί το αργότερο μέχρι την έκτη μέρα από την υποβολή της αίτησης, συνέρχεται ύστερα από πρόσκληση εκείνων που υπέβαλαν την αίτηση και αποφασίζει για τα θέματα, για τα οποία είχε ζητηθεί η σύγκλησή του». Σύμφωνα με την παρ. 5 του ιδίου ως άνω άρθρου «Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις η πρόσκληση αυτή μπορεί να επιδοθεί ή να γνωστοποιηθεί την ημέρα της συνεδρίασης. Στην πρόσκληση πρέπει να αναφέρεται ο λόγος για τον οποίο η συνεδρίαση έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα. Πριν από τη συζήτηση το συμβούλιο αποφαίνεται για το κατεπείγον των θεμάτων». Εν προκειμένω, το αίτημα του συνόλου της μειοψηφίας, που αφορούσε τη σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης για το ΧΥΤΑ, υποβλήθηκε στις 19-07-2011. Στις 22-07-2011, δηλαδή πριν την παρέλευση της έκτης ημέρας, και ενόψει τακτικής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, ο πρόεδρος κάλεσε το συμβούλιο με γραπτή πρόσκληση, βάζοντας στην ημερήσια διάταξη και το θέμα για το οποίο η μειοψηφία ζήτησε τη σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης. Όπως προκύπτει από το ν. 3852/2010, αλλά και από τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, δεν υπάρχει απαγόρευση στο να τεθεί ένα θέμα, για το οποίο ζητείται η σύγκληση έκτακτης συνεδρίασης, στην ημερήσια διάταξη μιας τακτικής συνεδρίασης. Μάλιστα πρέπει να σημειωθεί ότι μεταξύ του ν.3852/2010 και του Κώδικα υπάρχει μία διαφοροποίηση ως προς την προθεσμία των 6 ημερών, όπου σύμφωνα με τον Κώδικα αναφέρεται: «αν το συμβούλιο δεν συνεδριάσει το αργότερο 6 ημέρες από την υποβολή του αιτήματος», ενώ στο νόμο «αν το συμβούλιο δεν προσκληθεί το αργότερο μέχρι την έκτη ημέρα από την υποβολή της αίτησης». Εν προκειμένω το συμβούλιο προσκλήθηκε την τρίτη (3η) ημέρα από την υποβολή της αίτησης. Κατά τη συνεδρίαση αυτή αποφασίστηκε, το συγκεκριμένο θέμα να συζητηθεί την επόμενη ημέρα ως έκτακτο και γι'αυτό εστάλη η από 28-08-2011 πρόσκληση. Κατά τη συνεδρίαση της 28ης Αυγούστου το θέμα αυτό συζητήθηκε και κατά την άποψή μας εξαντλήθηκε. Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι, από τη στιγμή που το Δημοτικό συμβούλιο συγκλήθηκε σε τακτική συνεδρίαση, μεταξύ άλλων, και για το θέμα το οποίο ζήτησε το σύνολο της μειοψηφίας να συζητηθεί σε έκτακτη συνεδρίαση, δεν δύναται να συγκληθεί εκ νέου για το ίδιο θέμα ύστερα από πρόσκληση εκείνων που υπέβαλαν το ανωτέρω αίτημα. Ακόμα όμως και αν ήθελε θεωρηθεί δυνατή η σύγκληση του Δημοτικού συμβουλίου κατόπιν της από 5-08-2011 πρόσκλησης της μειοψηφίας, στο νόμο δεν προβλέπεται πώς αυτό μπορεί να γίνει πρακτικά και πώς θα ξεπεραστούν τα διάφορα θέματα που θα προκύψουν. Η ΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΣΑΜΠΑΛΑ