Ο Νίκος Μυλωνάς για το θέμα της Ryanair
RYANAIR: Με σοβαρότητα να εκτιμήσουμε την σχέση κόστους-οφέλους στην συμφωνία μας με την εταιρεία και να σταματήσουν οι πολιτικοί τα παιγνίδια εντυπώσεων και προχειρότητας
1. Η ελεγχόμενη είδηση ότι σταματά η RΥANAIR τα δρομολόγια της προς Κω και Ρόδο το φθινόπωρο, ήταν αρκετή για να ζήσουμε για άλλη μια φορά την υπερβολή και την σκόπιμη διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Μιας πραγματικότητας που εχει σχέση με επιχειρηματικά συμφέροντα και κατ επέκταση πολιτικές σκοπιμότητες.
2. Υπάρχει μια επίσημη συμφωνία ενίσχυσης της γνωστής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους διάρκειας 3 χρόνων που αφορά συγκεκριμένο πρόγραμμα δρομολογίων προς τα νησιά μας.
Εκτίμηση μας είναι ότι στον βαθμό που τηρείται η συμφωνία στον αριθμό των δρομολογίων και με βάση την πληροφορία που διαδίδει η ίδια η εταιρεία και που αφορά τον πολύ μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιωτών προς τα νησιά μας, πράγμα που σημαίνει ότι η πληρότητα των δρομολογίων της ήταν μεγαλύτερη του προϋπολογιζόμενου από την RΥANAIR, τότε αυτοί που δικαιούνται να συζητήσουν τον επανακαθορισμό του ύψους της ενίσχυσης είναι οι τοπικοί θεσμικοί φορείς που χρηματοδοτούν το πρωτόκολλο της συμφωνίας και όχι η RΥANAIR!
3. Γιατί λοιπόν η RΥANAIR ζητά επανακαθορισμό της σχέσης συνεργασίας με την τοπική ηγεσία;
Σε τι επίπεδο στηρίζει την επιχειρηματολογία της; Κατ αρχήν έγινε γνωστό ότι η εταιρεία δεν διακόπτει τις πτήσεις της γενικά και αόριστα στην περιοχή μας. Αυτό θα ήταν αθέτηση της 3-ετους συμφωνίας και θα επισύρει ρήτρες σε βάρος της εταιρείας. Ούτε φανταζόμαστε ότι η RΥANAIR με ευκολία για λίγα δωδεκανησιακά ευρώ παραπάνω διακυβεύει την φερεγγυότητα της στην παγκόσμια αγορά. Αυτό που κάνει η εταιρεία είναι να διακόπτει τα ΕΧΤΡΑ δρομολόγια προς την περιοχή μας. Οι ΕΧΤΡΑ πτήσεις μπήκαν την περίοδο αυτού του καλοκαιριού σε μια προσπάθεια της τοπικής πολιτικής ηγεσίας να φέρουν όσο γίνεται περισσότερο κόσμο στα νησιά μας. Εκεί βάσιζαν όλο τον πολιτικό τους λόγο οι κ.κ. Νικητιάδης, Μαχαιρίδης, Μπαλαλης... για να μείνουμε μόνο στα δικά μας πολιτικά πρόσωπα. Στην προώθηση ενός μαζικού κύματος τουριστών στηρίχτηκε η πολιτική τους παρέμβαση, στην προσπάθεια τους να υποβαθμίσουν οποιαδήποτε άλλη αίτια της μείωσης των εισοδημάτων από τον τουρισμό και το γενικότερο κακό οικονομικό και πολιτικό κλίμα που υπάρχει στα νησιά μας, παρά την ευημερία των αριθμών. Αυτοί οι παράγοντες για δικούς τους πολιτικούς λόγους έδωσαν υποσχέσεις και εξώθησαν την εταιρεία στα ΕΧΤΡΑ δρομολόγια. Τώρα όμως ήρθε η στιγμή που πρέπει να πληρώσουμε. Να πληρώσουμε είτε την εταιρεία είτε το χάσιμο των ΕΧΤΡΑ Δρομολογίων.
4. Σε κάθε περίπτωση η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους RΥANAIR δεν είναι πανάκεια. Ο τόπος μας εχει πολλά προβλήματα που μας αναγκάζουν να δούμε τον τουρισμό πέρα από το μαζικό κριτήριο. Να το δούμε σε σχέση σε μια ενιαία βαση διεύρυνσης και διαφοροποίησης της παραγωγικής βάσης στο νησί μας. Με σοβαρότητα και με την αναγκαία πληρότητα πρέπει να εκτιμήσουμε την σχέση κόστους-οφέλους στην συμφωνία μας με την εταιρεία και να σταματήσουν οι πολιτικοί να παίζουν παιγνίδια εντυπώσεων και προχειρότητας για τις δικές τους σκοπιμότητες.
Για την Σ.Ε.
Ν. Μυλωνάς (μέλος δσ ΕΦΤ)