Νίκος Μυλωνάς: υπόμνημα για το σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο
ΕΦΤ: Ο κατάλογος έργων του ''Επιχειρησιακού Πρόγραμματος δράσεων στο ΤΟΥΡΙΣΜΟ'' δεν είναι ούτε σχέδιο, ούτε πρόγραμμα και ούτε συνιστά πολιτική πρόταση για να το ψηφίσουμε.
Με αφορμή την σημερινή συζήτηση για το '' 3ετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα δράσεων στο ΤΟΥΡΙΣΜΟ'' του ΕΦΤ που εντάσσεται στο λεγόμενο: '' 3ετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Κω και τις δράσεις του Φορέα για την προβολή και διαφήμιση της Κω το 2012'' διατυπώνουμε μερικές παρατηρήσεις.
1. Η εισήγηση είναι γενικόλογη παράθεση προτάσεων για το τι μπορεί να γίνει στο νησί μας σε απεριόριστο χρόνο, χωρίς ιεράρχηση, χωρίς χρονοδιάγραμμα, χωρίς κοστολόγηση και χωρίς τεκμηρίωση. Προφανώς ο κατάλογος έργων δεν είναι ούτε σχέδιο, ούτε πρόγραμμα και εν τέλει ούτε συνιστά πολιτική πρόταση για να το ψηφίσουμε. Είναι αοριστία που εξυπηρετεί τον εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης και την συγκάλυψη των πραγματικών προβλημάτων του τουριστικού προϊόντος του νησιού μας. Εμείς ζητήσαμε συγκεκριμένη και υλοποιήσιμη πρόταση για την 3 ετία μέσα στις οικονομικές συνθήκες της περιόδου του μνημονίου για να την ψηφίσουμε. Ζητήσαμε λίγες προτάσεις που διαφοροποιούν το χθες με το σήμερα στην πολιτική του ΕΦΤ στηριγμένες με συγκεκριμένη χρηματοδότηση, χωρίς να πάρουμε απάντηση. Συνεχίζεται μια πολιτική με ίδιες αρχές και ίδιες πρακτικές. Αυτό φαίνεται και από τον προγραμματισμό των δράσεων του 2012 που είναι απλά η συμμετοχή-ταξίδια στις εκθέσεις, το ταξίδι αναψυχής στον Ρήνο, τα διαφημιστικά φυλλάδια και οι φιλοξενίες.
2. Με την μέθοδο της απροσδιοριστίας στο τέλος της τριετίας δεν θα μπορούμε να κρίνουμε τα αποτελέσματα του προγραμματισμού που ψηφίζεται, γιατί απλά δεν θα υπάρχει πρόγραμμα! Τα πολλά λόγια, είναι μια συνολική αδυναμία της νυν δημοτικής αρχής και την παρατηρούμε σε όλα τα επίπεδα παραγωγής της δημοτικής μηχανής, πράγμα που βλέπουμε και στον ΕΦΤ.
3. Ζητούμε την στροφή στην διαχείριση των πραγματικών προβλημάτων του τουριστικού προϊόντος του νησιού μας. Ένα απλό θέμα είναι η μειονεκτική πληροφόρησης των επισκεπτών. Θεωρούμε απαραίτητη την δημιουργία γραφείων τουρισμού σε όλους τους οικισμούς του νησιού με ενιαίο σύστημα παρακολούθησης των προβλημάτων που υπάρχουν και δημιουργία μηχανισμού παρέμβασης για την βελτίωση της κατάστασης. Γι αυτό χρειαζόμαστε ένα ποσό 100.000 ευρώ που πρέπει να προκύψει από τον περιορισμό των εξόδων για ταξίδια και διαφημίσεις.
Στην πρόσφατη συζήτηση για την αλλαγή του καταστατικού του φορέα είπαμε ότι: το μοντέλο του ΕΦΤ είναι ξεπερασμένο. Υπάρχει πολιτικό ζήτημα αλλαγής του ρόλου και του χαρακτηρα του. Η αποτίμηση της παρουσίας του ΕΦΤ στην κοινωνία μας πρέπει να απαντήσει στο ερώτημα: ''ωφελήθηκαν οι πολίτες της Κώ-Νισύρου από την δράση του; Ωφέλησε ή αποπροσανατόλισε με μια πολιτική που στόχευε στην άκριτη αύξηση του αριθμού των τουριστών προωθώντας το μοντέλο του μαζικού τουρισμού, του all inclusive και των μεγάλων ξενοδοχείων και αφήνοντας χωρίς πολιτική παρέμβαση τις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις στον οικονομικό τους στραγγαλισμό;
Ο ΕΦΤ έπρεπε να ενταθεί στην Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου ενισχύοντας τον πολιτικό του ρόλο ως έχων την ενιαία ευθύνη της υποστήριξη της βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης των κατοίκων της Κω. Η δημιουργία και προώθηση επώνυμων τοπικών προϊόντων του γεωργικού, κτηνοτροφικού και αλιευτικού τομέα, η ενημέρωση και στήριξη των επιχειρηματικών μονάδων μεταποίησης, η προώθηση της επιχειρηματικότητας των κατοίκων στην ανάπτυξη νέων μονάδων ή τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων του τριτογενή τομέα με έμφαση στον εναλλακτικό τουρισμό, η ενημέρωση, η εκπόνηση, η κατάθεση και η υποστήριξη προτάσεων προγραμμάτων που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του Δήμου Κω ως ισχυρού περιφερειακού οικονομικού πόλου κλπ συμπληρωμένα με τη λειτουργία Γραφείου Τουρισμού, δημοσίων σχέσεων και Πληροφόρησης, είναι τα πραγματικά του καθήκοντα. Οι στόχοι αυτοί προδιαγράφουν δράσεις στο προγραμματισμό που βρίσκονται πέρα και πάνω από τον προτεινόμενο αναποτελεσματικό διαχειριστικό ρόλο του.
Για την Σ.Ε. Ν. Μυλωνάς (μέλος δσ ΕΦΤ)