Γ. Κυρίτσης: Πληρωμή μη σύννομων αποφάσεων δημάρχου
Κως 10.02. 2012
Προς
Δ/ση Ο.Υ. Δήμου Κω
Δ/ση Τ.Υ. Δήμου Κω
Κοινοποίηση
Δήμαρχο Κω
Πάρεδρο ελεγκτικού συνεδρίου, Ρόδος
ΜΜΕ
Θέμα : Πληρωμή μη σύννομων αποφάσεων δημάρχου.
Σχετικά: 1. Η 670/18.7.2011 (ΑΔΑ:4ΑΣΓΩΛΕ-ΕΨΜ) Αποφ. Δημάρχου Κω.
2.Η 1275/2.12.2011 (ΑΔΑ:45ΨΠΩΛΕ-ΙΓΟ) Αποφ. Δημάρχου Κω.
Κύριοι,
Με τις παραπάνω αποφάσεις του, ο δήμαρχος Κω αναθέτει απ' ευθείας μελέτες και εργασίες σε δύο συγκεκριμένες, εκτός Κω, εταιρείες.
Με την μεν πρώτη, ανατίθεται στο Ι.Μ.Ε. «η παροχή υπηρεσίας σύνταξης μελέτης για την οργάνωση των Δημόσιων Συγκοινωνιών του Δήμου Κω» ύψους 20.000,00€ χωρίς ΦΠΑ.
Με τη δε δεύτερη, στην εταιρεία Μ.Α.Π. «Οι υποστηρικτικές εργασίες για την εκπόνηση ΓΠΣ Νήσου Κω» ύψους 19.800,00€ +4.554,00€ ΦΠΑ.
Στη μεν πρώτη περίπτωση, ο δήμαρχος με την αριθ. 633/7.7.11 απόφαση του εγκρίνει την με απ' ευθείας μελέτη και τις τεχνικές προδιαγραφές για τη μελέτη και εν συνεχεία την αναθέτει στο ΙΜΕ.
Όσο και αν ψάξαμε δεν βρήκαμε να έχει συνταχθεί από τις Τ.Υ. κανένα τεύχος προδιαγραφών.
Βρήκαμε όμως την αρ. 4/2011 μελέτη (ή τεχνική περιγραφή) που συνέταξε το γραφείο Π.Ο.Π. (!!!!)
Από τη νομοθεσία όμως μόνο η Τ.Υ. μπορεί να συντάσσει και να θεωρεί μελέτες.
Το ίδιο τμήμα (Π.Ο.Π.) γνωμοδοτεί ότι υπάρχει αδυναμία σύνταξης της μελέτης (!!!) πράγμα για το οποίο δεν έχει καμιά αρμοδιότητα από τον Ο.Ε.Υ.
Ως προς το νομοθετικό πλαίσιο, που αναφέρεται στην απόφαση δημάρχου, η διάταξη του άρθρου 209 παραγρ.5 του Ν.3463/06 αναφέρεται σε παροχή υπηρεσιών και προμήθειες ενώ η ανάθεση μελετών γίνεται με το άρθρο 209 παρ.3 του ιδίου νόμου.
Με το άρθρο 83 του Ν.2362/95 ορίζονται οι προϋποθέσεις σύναψης συμβάσεων προμηθειών, παροχής υπηρεσιών και η εκτέλεση έργων, όχι των μελετών.
Τα όρια των συμβάσεων προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκτέλεσης έργων (όχι των μελετών) αναπροσαρμόστηκαν με την αρ.35130/739/2010 αποφ. του Υπουργού Οικονομικών.
Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι ΔΕΝ είναι σύννομη η συγκεκριμένη απόφαση του δημάρχου και οι υπηρεσίες οφείλουν να λειτουργήσουν σύμφωνα με το νόμο.
Στη δεύτερη περίπτωση, ο δήμαρχος με την αρ.1275/2011 απόφαση του αναθέτει, πάλι απ' ευθείας, στην εταιρεία Μ.Α.Π. τις υποστηρικτικές εργασίες για την εκπόνηση του ΓΠΣ Κω.
Και σ' αυτή την περίπτωση ο δήμαρχος χρησιμοποιεί τους ίδιους ανωτέρω νόμους και άρθρα αυτών.
Εδώ όμως είναι ακόμα πιο ξεκάθαρη η νομοθεσία, αφού σαφώς αναφέρεται ότι οι συγκεκριμένες εργασίες, που αφορούν στην 1275/2011 απόφαση του, όπως αυτές περιγράφονται στην 1260/2011 απόφαση του, είναι καθαρά μελέτη και η διαδικασία ανάθεσης πρέπει να ακολουθήσει το Ν 3316/05.
Από τα παραπάνω φαίνονται καθαρά οι μη σύννομες αποφάσεις του δημάρχου Κω και για το λόγο αυτό σας εφιστούμε την προσοχή στην έκδοση-έγκριση- πληρωμή ενταλμάτων προς τις δύο εταιρείες που ανέλαβαν τις παραπάνω μελέτες.
Γ. ΚΥΡΙΤΣΗΣ
Επικεφαλής της
ΔΥΝΑΜΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ