Ο Ν. Μυλωνάς για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης
10 προτάσεις για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) πόλεως Κω
η βεβιασμένη και εκτεταμένη θέσπιση της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι πολιτικό λάθος
1.Η ελεγχόμενη στάθμευση είναι ένα πολύ συνηθισμένο τεχνικό μέτρο περιορισμού του κυκλοφοριακού φόρτου στα κέντρα όλων των πόλεων. Ένα σωστό μέτρο όμως πρέπει να συνδυάζεται με μια ευρύτερη δημοτική πολιτική στόχευση.
Η δημοτική μας αρχή προτείνει την ελεγχόμενη στάθμευση εντελώς αποσπασματικά και με τρόπο που έρχεται σε αντίθεση με την γενικότερη μέχρι σήμερα πολιτική της στα θέματα της κυκλοφορίας, όπου επικρατεί ένα ''μπάχαλο'' εξ αιτίας του μη σεβασμού της θεσμοθετημένης κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης.
2.Οι σοβαρές παρεμβάσεις όπως η Ελεγχόμενη Στάθμευση, ΣΕΣ, απαιτούν επικαιροποίηση και τροποποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης. Μια τέτοια εξειδικευμένη μελέτη ξεφεύγει της τεχνογνωσίας των δημοτικών τεχνικών υπηρεσιών στην σημερινή τους σύνθεση και η πρόταση που κατατίθεται γίνεται με ευθύνη της πολιτικής αρχής κι όχι της τεχνικής υπηρεσίας.
3.Η εκτεταμένη θέσπιση της ΣΕΣ αυτή την δύσκολη περίοδο για τα εισοδήματα των δημοτών δεν είναι η προσφορότερη λύση για το υπαρκτό πρόβλημα της κακής εμφάνισης και της κακής λειτουργίας της πόλης μας από την κυκλοφοριακή φόρτιση βασικών εμπορικών και οδικών αξόνων.
4.Πιστεύουμε ότι πριν φράσουμε στην θέσπιση της ΣΕΣ πρέπει να έχουν εφαρμοστεί ενδιάμεσα μέτρα όπως αυτά της γενικής απαγόρευσης στάθμευσης. Αποτελεί πολιτικό λάθος η βεβιασμένη και εκτεταμένη θέσπιση της ελεγχόμενης στάθμευσης. Θα εκληφθεί από την κοινωνία ως ένα σκληρό μέτρο εισπρακτικού χαρακτηρα. Θα υποστεί την φθορά της επιλεκτικής εφαρμογής λόγω της πελατειακής υποχωρητικότητας της δημοτικής αρχής. Η ελαστική εφαρμογή θα απαξιώσει το ίδιο το ''σωστό και δόκιμο'' μέτρο της ΣΕΣ.
5.Πιστεύουμε ότι είναι προτιμότερη η τήρηση (της προβλεπόμενης από την ισχύουσα κυκλοφοριακή μελέτη) της απαγόρευσης στάθμευσης στο''ιστορικό κέντρο'' και στους ''βασικούς οδικούς άξονες'' της πόλης και η αυστηρή αστυνόμευση της εφαρμογής της.
6.Σε περίπτωση που λόγω των πολύ σημαντικών έργων ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων (σε εξέλιξη) απαιτούνται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κεντρικό πυρήνα της πόλης από την εποπτεύουσα το έργο δημοσια αρχή, οι προτάσεις της πρέπει να τύχουν άμεσης και καθολικής αποδοχής από το δημοτικό συμβούλιο.
7.Δεν συμφωνούμε με την ένταξη στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης των δημοτικών χώρων παρκινγκ δεξιά και ανατολικά της ΚΑΖΑ ΡΟΜΑΝΑ.
8.προτείνουμε την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης του κτήματος των κληρονόμων Χατζηνεπά κατ' επέκταση των υπαρχόντων χώρων στάθμευσης στην ΚΑΖΑ ΡΟΜΑΝΑ που δυστυχώς εχει παγώσει (απόφαση 15-5-2009 για ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΗΡΥΞΗΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΜΕ Κ.Μ. 2336 ΓΑΙΩΝ ΚΩ ΕΞΟΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΩ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΟΥ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ).
9.Παρόμοια μέτρα απαγόρευσης της στάθμευσης πρέπει να ληφθούν σε όλα τα οικιστικά κέντρα (Ασφενδιού, Πυλί, Καρδάμαινα, Αντιμάχεια, Κέφαλο) και προ πάντων στους τουριστικούς οικισμούς (Τιγκάκι, Μαρμάρι, Μαστιχάρι, Καρδάμαινα, Καμάρι).
10.Γενικότερα πρέπει να ξεκινήσει μια δημοτική πολιτική δημιουργίας χώρων παρκαρίσματος σε όλο το νησί, με συγκεκριμένα ετήσια βήματα.
Για την Σ.Ε. Ν. Μυλωνας