Η Σ.Ε. για Μνημόνιο 3 και Ένωση Ξενοδόχων

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Δελτία Τύπου

Συμπαράταξη Ελπίδας

Ο δήμαρχος δεν μπορεί να αγνοήσει ευνοϊκότερη πρόταση για το δημοτικό χρήμα συνεργασίας με την RAYANAIR για το 2013

Α. Δεν είναι η πρώτη φορά που παρακολουθούμε συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Κω (Ε.Ξ.Κω). Κατά μια πολιτική προσέγγιση είναι η συνέλευση των μελών της κυρίαρχης οικονομικά κοινωνικής τάξης στο νησί μας. Συμμετέχοντας στον α ή β βαθμό στην τοπική πολιτική σκηνή νιώθουμε την υποχρέωση να γνωρίζουμε τι επιδιώκουν ως κοινωνική τάξη.

Παρά την σχετικότητα των διαδικασιών, σχεδόν πάντα μετά από συνελεύσεις βγαίνουν συμπεράσματα και πολιτικά καθήκοντα.
Το θέμα ήταν ειδικό: τι κάνουμε με τις εταιρείες χαμηλού κόστους- ειδικότερα την RAYANAIR;
Παρόντες αυτή την φορά, δεν ήταν μόνο οι μικροί και μεσαίοι ξενοδόχοι ως συνήθως αλλά και εκπρόσωποι μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων οι οποίοι δεν συνηθίζουν να συμμετέχουν στις διαδικασίες της Ένωσης κι αυτό αντανακλά το γενικευμένο ενδιαφέρον των επιχειρηματιών για το ζήτημα. Δεν κατανοούμε όμως την απουσία του συνόλου της δημοτικής αρχής.
Από την τοποθέτηση του προεδρείου προκύπτει ότι υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας με την RAYANAIR για το 2013 κόστους 160-180.000 ευρώ για το νησί της Κω την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου προϊόν διαβουλεύσεων Ένωσης Ε.Ξ.Κω - RAYANAIR και το περιθώριο συνυπογραφής της συνεργασίας μέχρι το τέλος της άλλης βδομάδας.

Β. Η διχοστασία μεταξύ Δήμου-ΕΒΕΔ-Ε.Ξ.Κω είναι δεδομένη και δεν μπορεί να αλλάξει ΑΜΕΣΑ.
Είναι αλήθεια ότι η Ε.Ξ.Κω για πρώτη φορά μπαίνει δυναμικά στο θέμα και διεκδικεί μια ισότιμη θέση στην νέα συμφωνία. Αυτό είναι στοιχείο ελπιδοφόρο από μόνο του. Είναι ο φορέας που στο άμεσο μέλλον θα πρέπει να αναλαμβάνει τέτοιες πρωτοβουλίες προώθησης κλαδικών τοπικών συμφερόντων. Ο Δήμος συρρικνώνεται σε έσοδα λογω της μείωσης της φορολογίας ενώ του μεταφέρονται αρμοδιότητες κοινωνικής πρόνοιας και υπευθυνότητες σχεδιασμού της ανάπτυξης αλλά όχι πόρων για την υλοποίηση προγραμμάτων, και όλο και περισσότερο θα δυσκολεύεται να χρηματοδοτήσει τέτοιες πρωτοβουλίες. Είναι ευκαιρία για τον δήμο να προωθήσει την Ε.Ξ.Κω και το ΕΒΕΔ στην ολοκληρωτική ανάληψη αυτής της υπόθεσης. Αντί αυτού όμως φαίνεται σαν να βάζει εμπόδια.
Οι προθέσεις όλων Δήμου-ΕΒΕΔ-Ε.Ξ.Κω δεν αμφισβητούνται. Η αναγκαιότητα σύναψης συμφωνίας όμως είναι κοινή και για τους 3 φορείς.
Η υπόθεση πρέπει να προχωρήσει και να κλείσει. Έχουμε μπερδευτεί. Είναι κλασσικό θέμα ενός κοινωνικού αιτήματος που δημιουργεί (δευτερεύουσες) αντιθέσεις το οποίο παίρνει πολιτικά χαρακτηριστικά γιατί δεν βρίσκει άμεση λύση και αυτή είναι η ευθύνη της δημοτικής αρχής.

Γ. Με δεδομένο ότι ήδη ο Δήμος Κω εχει μια σχέση με το ΕΒΕΔ και τον Δήμο Ρόδου για το ζήτημα έρχεται σε δύσκολη θέση όταν του ζητούν να αλλάξει τακτική συνεργασιών. Το ΕΒΕΔ έχοντας πρωτοστατήσει στο θέμα εχει την φιλοδοξία να συνεχίζει να εχει πρωταγωνιστικό ρόλο και δεν μπορεί και δεν πρέπει, να τεθεί εκτός παιγνιδιού.
Η λύση μπορεί να βρεθεί προωθώντας τον κύριο παράγοντα της αντίθεσης που δημιουργήθηκε. Ο παράγοντας αυτός είναι ο οικονομικός. Το χρήμα σήμερα είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας. Την πρωτοκαθεδρία των εξελίξεων θα εχει αυτός που θα εχει την μεγαλύτερη οικονομική συμμετοχή! Όμως ακόμη και αν ο Δήμος διαθέσει το μεγαλύτερο ποσό δεν πρέπει να είναι ο πρωταγωνιστής. Ο δήμος εχει κάθε συμφέρον να κινητοποιεί τις κοινωνικές τάξεις. Να προωθήσει το ΕΒΕΔ και την Ε.Ξ.Κω να πάρουν στα χέρια τους την υπόθεση. Να εξηγήσει ότι ο ίδιος συμμετέχει και ενισχύει μέχρι ενός σημείου και ότι θα μειώνεται συνεχώς η συμμετοχή του λογω της μνημονιακης κατάστασης στην χώρα μας αλλά και επειδή εχει πολλές ευθύνες για το τοπικό τουριστικό προϊόν που δεν εκπληρεί σήμερα.

Δ. Κατά συνέπεια η λύση είναι: η Ε.Ξ.Κω, έχοντας στα χέρια της την πιο αποτελεσματική πρόταση συνεργασίας, εχει την δυνατότητα να δώσει υψηλή συμμετοχή στην κάλυψη των 180.000, να λάβει υπ όψιν του τις δυνατότητες του ΕΒΕΔ που είναι της τάξεως των 30-40.000 ευρώ (όπως λέγεται) και να υποβάλει συγκεκριμένο αίτημα οικονομικής στήριξης στον Δήμο, μικρότερο από αυτό που λένε ότι δίνει.
Κανένας δήμαρχος δεν θα μπορέσει να αγνοήσει μια τέτοια πρόταση γιατί τότε θα φανεί ότι δεν θέλει την λύση που προτείνει η Ε.Ξ.Κω και κάνει επιλεκτική πολιτική.

Για την Σ.Ε. Ν. Τσακίρης, Ν Μυλωνάς

ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3: μερικές άμεσες επιπτώσεις στον Δήμο μας

Α. Μείωση – κατάργηση αποζημιώσεων αιρετών, πάγωμα προσλήψεων στους δήμους: Μηδενισμός των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, μείωση κατά 50% της αντιμισθίας τω προέδρων των Δημοτικών Συμβουλίων και των εξόδων παράστασης για επιτροπές και ιδρύματα των ΟΤΑ, κατάργηση της αποζημίωσης των συμμετεχόντων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου συμβούλων, μείωση του αριθμού των συμβούλων και των συνεργατών στους ΟΤΑ είναι τα βασικά μέτρα που περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο για τον περιορισμό των δαπανών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Συγκεκριμένα: Μειώνεται η αντιμισθία των προέδρων των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων κατά 50%. Κατά 50% μειώνονται οι αποδοχές και οι πάσης φύσεως αμοιβές διοικητών, υποδιοικητών, προέδρων, αντιπροέδρων και διευθυνόντων συμβούλων, καθώς και των μελών του Δ.Σ. ιδρυμάτων ΝΠΔΔ των δήμων και των περιφερειών, καθώς και των ΝΠΙΔ αυτών, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων των ΟΤΑ, αλλά και των Α.Ε. στις οποίες οι ΟΤΑ συμμετέχουν σε ποσοστό άνω του 50%. Ακόμη καταργείται η αποζημίωση για τις συνεδριάσεις δημοτικών συμβουλίων και οικονομικών επιτροπών.

---Οι αμοιβές των αιρετών στην Ελλάδα είναι ακόμη και μετά τις περικοπές αυτές προκλητικές. Πριν λίγο καιρό δήμαρχος Ιταλικής πόλης, μεγαλύτερης πληθυσμιακά από την Κω κατέθεσε ως ενίσχυση την μηνιαία αποζημίωση του στο Ελληνικό Κράτος 1700,00 ευρώ, ενώ την ιδία στιγμή η αμοιβή του δημάρχου Κω ήταν τότε 5.000 ευρώ (πρόσφατα περιορίστηκε στα 3.500!), και για την περίπτωση μας παράλληλα και ταυτόχρονα παίρνει και την άνω των 2.500,00 ευρώ βουλευτική του σύνταξη!
Ένα ολόκληρο σύστημα πλουτισμού, ασυδοσίας, παραβατικότητας και διαφθοράς, στηρίζονταν στους πονηρούς κατ' επάγγελμα ψευτο-πολιτικούς. Τοπικά δημιουργήθηκαν μικρά κλειστά κυκλώματα πολιτών που λυμαίνονται τον χώρο της αυτοδιοίκησης και που έτσι συνέβαλαν στον ευτελισμό και στην εμπορευματοποίηση της πολιτικής. Είναι γνωστές οι κινήσεις ένταξης στους εκλογικούς συνδυασμούς στην βαση του: ''έλα μαζί μου και θα γίνεις ....πχ αντιδήμαρχος, πρόεδρος στο λιμενικό κλπ''!

---Όταν ψηφίστηκε το μνημόνιο 2 είχαμε ζητήσει ως παράταξη να δημιουργηθεί ένα ταμείο κατακράτησης του 20% των αποζημιώσεων των αιρετών και να τεθεί στην διάθεση της επιχείρησης κοινωνικής πολιτικής του δήμου μας συμβάλλοντας στην κοινή προσπάθεια κατά της φτώχειας και της ανέχειας στο νησί μας. Ζητούσαμε από τους πρόεδρους των επιχειρήσεων του δήμου, όταν συζητούσαμε τους απολογισμούς και τους προϋπολογισμούς των, να παίρνουν την κατώτερη προβλεπομένη αποζημίωση. Όλοι (πλην ελάχιστων εξαιρέσεων) παίρνουν την μεγαλύτερη!
Τώρα που οι ξένοι, οι δανειστές μας επέβαλαν αυτή την περικοπή θα την αποδεχτούν. Έχασαν όμως κάθε ηθικό υπόβαθρο για την πολιτική τους συμμετοχή στα τοπικά δρώμενα. Οι μείωση των αμοιβών τους είναι το πρώτο μέρος της απώλειας τους. Θα ακολουθησει το δεύτερο: η πολιτική τους εξαφάνιση!

Β. Καταργούνται όλα τα επιδόματα εορτών και αργίας για τους υπαλλήλους των ΟΤΑ, ενώ αναστέλλονται μέχρι το 2016 οι διατάξεις που αφορούν στη χορήγηση Κινήτρων Επίτευξης Στόχων. Οι θέσεις ειδικών συμβούλων και συνεργατών διαμορφώνονται σε δήμους όπως ο δικός μας με αριθμό αντιδημάρχων έως πέντε (5) σε μόνο τρεις (3) θέσεις. Μέχρι τέλος του 2016 οι ΟΤΑ α΄και β΄ βαθμού δεν επιτρέπεται να προσλάβουν μόνιμο και με συμβάσεις αορίστου χρόνου προσωπικό στις κατηγορίες δευτεροβάθμιας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Στις προσλήψεις προσωπικού πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης ισχύει η αναλογία «μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις». Οι προσλήψεις και οι διορισμοί τακτικού προσωπικού σε νησιωτικούς δήμους δεν εμπίπτουν στον περιορισμό των προσλήψεων του άρθρου 11 του ν.3833/2010. Καταρτούνται οι θέσεις μετακλητών ιδιαιτέρων γραμματέων δημάρχων που έχουν συσταθεί με τους Οργανισμούς Εσωτερικής Υπηρεσίας των Δήμων καθώς και δημοσιογράφων στις περιφέρειες. καταργούνται οι οργανικές θέσεις των κατηγοριών ΔΕ και ΥΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού, Διοικητικού – Λογιστικού, Διοικητικού – Οικονομικού και Διοικητικών Γραμματέων των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι δεν έχουν προσληφθεί με διαγωνισμό ή με διαδικασία επιλογής σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια υπό τον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής.

Για την Σ.Ε. Ν Μυλωνάς

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter