Ο Ν. Μυλωνάς για το θέμα του αεροδρομίου
Προς:
Δήμαρχο Κω κ. Κ. Καίσερλη χαΐρι
και τους επικεφαλείς των δημοτικών παρατάξεων του Δημ. μας συμβ.
κ.κ. Γ. Κυρίτση, Γ. Κρητικό, Κ. Μακρή,
Θέμα: μπροστά στο ενδεχόμενο πώλησης του αεροδρομίου Κω το 2013
κ. Δημαρχε,
Αγαπητοι Συνάδελφοι,
Για την κρισιμότητα της κατάστασης στην χώρα, στο νησί και στον Δήμο μας τα λόγια περιττεύουν. Διακυβεύονται 2 βασικές υποδομές του νησιού μας: του Κρατικού Αερολιμένα και της ΜΑΡΙΝΑΣ Κω.
Την 1-1-2012 σε σχετική ερώτηση βουλευτών το σώμα ενημερώθηκε ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο 2013 εχει προγραμματιστεί η ιδιωτικοποίηση του Κρατικού Αερολιμένα, ενώ για το 2014 προγραμματίζεται η πώληση του τουριστικού λιμένα (ΜΑΡΙΝΑΣ) Κω.
Εκτιμούμε ότι είναι αναγκαίο και χρήσιμο να συζητήσουμε αυτά τα θέματα σαν ευρύτερα αναπτυξιακά και κοινωνικά τοπικά θέματα. Δεν πρέπει να περιοριστούμε σε ψηφίσματα του δημοτικού συμβουλίου. Δεν πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε με παραταξιακές οριοθετήσεις.
1. Για το θέμα της ΜΑΡΙΝΑΣ υπάρχει περισσότερος χρόνος. Μέχρι στιγμής έχουμε την απόφαση του Δημ. Συμβουλίου, την διαβεβαίωση κάποιου υπηρεσιακού παράγοντα και την κατάθεση προσφυγής στο ΣΤΕ από 30 δημότες, μετά από δική μας πρωτοβουλία.
2. Για τον Κρατικού Αερολιμένα Κω δεν υπάρχει χρόνος. Μέχρι στιγμής έχουμε μόνο την ομόφωνη απόφαση της 18-5-2012 του ΕΒΕΔ που καθόριζε συγκείμενα βήματα: διερεύνηση αξιοποίησης-σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης, συνεργασία με επαγγελματικούς φορείς, Δήμους, Τράπεζα Δωδεκανήσου,) ανάμεσα στις οποίες ήταν η επαφή με του δημάρχους. Έχουμε την θετική γνώμη του Δήμαρχου Κω με το A.Π. 16649 της 14-5-2012) που καταλήγει με την ευχή: ''ευελπιστώ ότι θα μας δοθεί η ευκαιρία να συζητήσουμε το θέμα διεξοδικότερα και να επικεντρώσουμε στην περίπτωση της Κω''.
Οι διεργασίες όμως δεν προχώρησαν. Το θέμα αντιμετωπίζεται παθητικά κι αυτό δεν είναι προς το συμφέρον του τόπου μας.
Σε συνάντηση της παράταξης μας με το ΕΒΕΔ (Ιούνιος 2012) μας παρουσιάστηκε η πρόταση τους. Ζητήσαμε ότι στοιχεία υπήρχαν. Αναφέρει χαρακτηριστικά ο εισηγητής πρόεδρος του Εμπορικού Τμήματος ΕΒΕΔ κ. Σ. Γιαλίζης: ''σε συνάντηση με τον αερολιμενάρχη , μας είπε πως ο τζίρος της Κω ανέρχεται περίπου στα 15,000,000€ με μέσα έξοδα τα 7,000,000€ με 8,000,000€. Αν αναλογιστούμε την τραγική κατάσταση που είναι το Αεροδρόμιο Ιπποκράτης ειδικά από πλευράς υποδομών μπορούμε να καταλάβουμε που θα ήταν ο τζίρος με ένα σύγχρονο αεροδρόμιο''. Αφήνοντας κατά μέρος την τεράστια αναπτυξιακή δυναμική που εμπεριέχει ως υποδομή το αεροδρόμιο Κω και την πολιτική του σημασία για κοινωνικούς και εθνικούς λόγους, ακόμη και σε καθαρό οικονομικό επίπεδο είναι μια πολύ συμφέρουσα επενδυτική δραστηριότητα.
κ. Δήμαρχε,
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Έστω κι αν υπάρχουν ιδεολογικές και προγραμματικές διαφορές μεταξύ μας, έστω κι αν έχουμε διαφορετικές απόψεις για το ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος χαρακτήρας του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του Αερολιμένα Κω, έχουμε πολιτικό καθήκον να σχηματοποιήσουμε συγκεκριμένες πολιτικές προτάσεις. Οι προτάσεις μπορούν να ξεκινούν από την διαχείριση από ένα τοπικό κονσόρτσιουμ κοινωνικών και οικονομικών δυνάμεων και να φθανουν μέχρι την συνδιαχειρηση ή την συμμετοχή με όρους διασφαλίζοντας ότι ο συσχετισμός των δυνάμεων επιτρεπει προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.
Για παράδειγμα, αν δεν μπορούμε να κινηθούμε σε δυναμικό επίπεδο διεκδίκησης, έχουμε χρέος να διατυπώσουμε αντισταθμιστικά μέτρα για εργασιακά και περιβαλλοντικά ζητήματα!
Στην βαση των προτάσεων αυτών μπορεί και πρέπει να υπάρξει σύγκλιση. Την σύγκλιση επιβάλλει η κρισιμότητα της κατάστασης και το σημερινό καθεστώς της μνημονικής κυβερνητικής δέσμευσης.
Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος. Να συζητήσουμε το θέμα. Έχουμε ως βαση την πρόταση που εχει ήδη διατυπωθεί από το ΕΒΕΔ.
Προτείνουμε την συν-διοργάνωση δημόσιας συζήτησης με τον ίδιο εισηγητή του ΕΒΕΔ που εχει συντάξει τον πιο πλήρη φάκελο στοιχείων για το ζήτημα του Κρατικού Αερολιμένα Κω.
Περιμενουμε την απαντηση σας.
Για την ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΕΛΠΙΔΑΣ Ν. Μυλωνας