Αναπτυξιακό Συνέδριο Δήμου Κω: 8ετές επιχειρησιακό πρόγραμμα
Α΄ φάση κατάρτισης του 8ετούς Επιχειρησιακού Προγράμματος
1. Εισαγωγή
Η μονοκαλλιέργεια του τουρισμού, ο έλεγχος του τουριστικού προϊόντος από τις μεγάλες επιχειρήσεις σε συνδυασμό με το νησιωτικό χαρακτήρα έχουν οδηγήσει το νησί της Κω σε οικονομική ύφεση με προφανείς και άμεσες επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και το εργατικό δυναμικό. Οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις κλείνουν, ενώ η ανεργία πλήττει όλο και περισσότερους κατοίκους κυρίως νέους.
Στην παρούσα συγκυρία που θεσμικά πλέον ο Δήμος αναλαμβάνει νέο ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής, οφείλουμε να επιστρατεύσουμε όλες μας τις δυνάμεις ώστε Δήμος και Δημότης μαζί να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα με έργα και δράσεις που θα δώσουν νέα προοπτική στο νησί και τους κατοίκους του.
2. Στόχος και άξονες δράσεων
Βασικός μας στόχος είναι η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Καθοριστικός παράγοντας για οποιαδήποτε δράση με κατεύθυνση την επίτευξη του βασικού αυτού στόχου είναι η εξασφάλιση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλους τους τομείς. Για το λόγο αυτό απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μεθοδική και ολοκληρωμένη επιστημονική στήριξη σε κάθε προγραμματισμένη δράση.
Οι κύριοι άξονες δράσεων που θα ακολουθηθούν για την ενίσχυση της οικονομίας αφορούν κυρίως:
• Στην ανάδειξη του νησιού της Κω σε οικονομικό και διοικητικό κέντρο και
• Στην αναζωογόνηση των τουριστικών δραστηριοτήτων με συλλογικές και καινοτόμες δράσεις
• Στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και των τοπικών προϊόντων
• Στην ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων για την αξιοποίηση του ντόπιου εργατικού δυναμικού και τη στήριξη των οικογενειακών επιχειρήσεων
3. Υλοποίηση στόχων
Για την επίτευξη των προαναφερόμενων στόχων είναι απαραίτητη η συμμετοχή του νέου Δήμου, που οφείλει να διαδραματίσει ρόλο καταλύτη και να εγγυηθεί την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος, ώστε να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων και να μεγιστοποιηθεί το αποτέλεσμα.
Η οικονομική ύφεση, η σύνθλιψη των οικογενειακών επιχειρήσεων και η εκτεταμένη ανεργία των νέων, δεν μπορεί να καλυφθεί από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα αλλά από την αναζωογόνηση των επιχειρήσεων και τη δημιουργία νέων παραγωγικών δραστηριοτήτων.
Ο τουρισμός, κύρια μέχρι σήμερα πλουτοπαραγωγική πηγή του νησιού θα πρέπει να επαναπροσεγγισθεί, υπό το πρίσμα των σύγχρονων εξελίξεων και δυνατοτήτων, με στόχο την αναζωογόνηση του μέσω της αναβάθμισης του παρεχόμενου προϊόντος και των σχετικών υπηρεσιών.
Ο νέος Δήμος με πλήρεις αρμοδιότητες και υπηρεσίες, οργανωμένος και στελεχωμένος κατάλληλα μπορεί να αποτελέσει το συντονιστή ενώ οι συνεργατικές δράσεις το εργαλείο ανάπτυξης νέων δραστηριοτήτων.
3.1 Ισχυρός Δήμος
Η οργάνωση του νέου Δήμου πραγματοποιείται όχι με στόχο τη διόγκωση των υπηρεσιών του αλλά τη δημιουργία διοικητικών επιτελικών μονάδων, οι οποίες θα προστατεύουν, θα εποπτεύουν και θα κατευθύνουν τις κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες των πολιτών.
Ο νέος ενιαίος Δήμος μπορεί και πρέπει θεσμικά πλέον να παρεμβαίνει:
• στις παραγωγικές δραστηριότητες με αρμοδιότητες αδειοδότησης και ρύθμισης εμπορικών δραστηριοτήτων
• στον πρωτογενή τομέα αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες αρμοδιότητες
• στον τομέα του τουρισμού
• στις συγκοινωνίες
• στην εφαρμογή τοπικών προγραμμάτων δράσης και τοπικών πρωτοβουλιών για την προώθηση και διεύρυνση της απασχόλησης
• στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της επαγγελματικής κατάρτισης
• στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού
Η δημιουργία νέων Διευθύνσεων όπως Δ/νση Πληροφορικής, Δ/νση Πολεοδομικών εφαρμογών, Δ/νση Πρωτογενούς Τομέα, Δ/νση Τουρισμού δίνει το στίγμα των προτεραιοτήτων και της ιεράρχησης των αναγκών και των απαιτήσεων.
Η οργάνωση τμήματος χρηματοδοτήσεων και χορηγιών δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση όλων των σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων.
3.2 Συνεργατικές Δράσεις
Η απόσταση από τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας μας και τα μικρά μεγέθη του νησιωτικού χώρου αποτελούν μειονεκτήματα που πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της τοπικής μας οικονομίας. Για την επίλυσή τους απαιτούνται δράσεις συνεργασίας, ώστε οι τοπικές επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό των μεγάλων επιχειρήσεων. Η λύση του προβλήματος βρίσκεται στη δημιουργία και λειτουργία συνεργατικών ομάδων ανά αντικείμενο ή παραγωγική δραστηριότητα.
Τα οφέλη των συνεργατικών δράσεων είναι πολλαπλά :
• Ενεργοποιούν το νέο ανθρώπινο δυναμικό σε παραγωγικές δραστηριότητες και καθιστούν συμμέτοχη την κοινωνία και τον δημοτικό φορέα της.
• Επιβάλλουν τη φιλοσοφία του κόστους και του οφέλους που διέπει τις συνεργασίες
• Αυξάνουν τους προβληματισμούς για τη διερεύνηση σύγχρονων δραστηριοτήτων τοπικής ή ευρύτερης εμβέλειας.
• Ενθαρρύνουν την ίδια οικονομική συμμετοχή.
• Επιβάλλουν την συμμετοχή των πολιτών και τον αναγκαίο έλεγχο των δραστηριοτήτων από τους αρμόδιους φορείς.
4. Ιεράρχηση αναγκών και προτεραιοτήτων
Στόχος είναι η αναζωογόνηση των τουριστικών υπηρεσιών η οποία θα στηρίζεται σε ένα πλέγμα συγκεκριμένων δράσεων και ενεργειών με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης την οκταετία.
Με γνώμονα ότι η οικονομική ανάκαμψη και ανάπτυξη θα συνεισφέρει στο κόστος των αναγκαίων δράσεων για την κοινωνική συνοχή και την κάλυψη των αναγκαίων απαιτήσεων στην εκπαίδευση την υγεία, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, γίνεται αντιληπτό ότι στην περίοδο της οκταετίας προτεραιότητα έχουν οι δράσεις για την οικονομική ανάκαμψη.
Προϋποθέσεις για την επιτυχία είναι η οργάνωση του νέου Δήμου βάσει των σύγχρονων απαιτήσεων και η κάλυψη των αναγκών του νησιού σε έργα υποδομής.
Παράλληλα προσδιορίζουμε και ενισχύουμε τον προσανατολισμό της σύγχρονης τουριστικής ανάπτυξης προς την κατεύθυνση του θαλάσσιου τουρισμού, του συνεδριακού τουρισμού και του αθλητικού τουρισμού ενώ οργανώνουμε τους εμπλεκόμενους φορείς και ιδιώτες για τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών για τη δημιουργία νέας τουριστικής ταυτότητας για το νησί μας.
Οι τρεις αυτές κατευθύνσεις αφενός ενισχύουν τις υφιστάμενες τουριστικές επιχειρήσεις και αφετέρου οδηγούν στην ανάγκη αναβάθμισης των οικογενειακών ξενοδοχειακών μονάδων και των αστικών περιοχών, των ιδιαίτερου φυσικού κάλλους περιοχών, των τοπικών προϊόντων και των πολιτιστικών αγαθών.
Τα έργα που απαιτούνται είναι συνδυασμός της ιδιωτικής, της δημοτικής και τις κρατικής πρωτοβουλίας.
Η ιεράρχηση τους καθορίζεται από τα οικονομικά μεγέθη και τις πηγές χρηματοδότησης και από την άμεση απόδοση έμμεσων προς την κοινωνία και άμεσων για την αποπληρωμή του κόστους, οικονομικών ωφελειών.
5. Νέα λειτουργία του Δήμου - Προσαρμογή στις σύγχρονες ανάγκες
Ο νέος ενιαίος Δήμος πέρα από τον ισχυρό θεσμικό ρόλο που του προσδίδουν οι καινούργιες αρμοδιότητες και την προσαρμογή των υπηρεσιών του σε αυτές, οφείλει να επαναπροσδιορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του αλλά και την αποστολή του με γνώμονα τις νέες απαιτήσεις που διαμορφώνουν οι σύγχρονες οικονομικές αλλά και κοινωνικές συνθήκες.
Ο καθοριστικός αυτός στόχος θα επιτευχθεί με μια σειρά επιλογών και δράσεων που σχετίζονται με τη λειτουργία του.
Το στελεχιακό δυναμικό θα αξιοποιηθεί στο έπακρο και θα εκπαιδευτεί κατάλληλα για να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις.
Η νέες τεχνολογίες θα αποτελέσουν βάση και εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό λειτουργίας, την αύξηση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση του κόστους. Με αυτό το σκεπτικό η υπηρεσία πληροφορικής αναβαθμίζεται σε Διεύθυνση.
Η προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος φυσικού και οικιστικού θα συμφωνεί με τις αρχές της πράσινης αειφόρου ανάπτυξης.
Η εξοικονόμηση ενέργειας και η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αποτελεί βασικό στόχο. Ο Δήμος θα εφαρμόσει επιδεικτικές δράσεις και καλές πρακτικές.
Η αναγκαιότητα της μείωσης των χρηματοδοτήσεων με ιδίους πόρους θα καλυφθεί με την εξεύρεση νέων πόρων μέσω των σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων (προγράμματα χρηματοδότησης, ΣΔΙΤ, χορηγίες κλπ). Για το λόγο αυτό ιδρύεται ειδικό γραφείο στο τμήμα προγραμματισμού.
Ο πολιτισμός και ο αθλητισμός θα επαναπροσεγγισθούν με στόχο την διάδοση τους στην κοινωνία μέσω νέων ομαδικών δράσεων και εκδηλώσεων αλλά και τη συνεισφορά τους στις επιλογές δραστηριοτήτων στους επισκέπτες. Η αξιοποίηση και ενεργοποίηση του ντόπιου δυναμικού θα αποτελέσει προτεραιότητα ενώ οι μετακλήσεις θα περιοριστούν επιλεκτικά.
Σε όλες τις δράσεις που προσφέρονται η συμμετοχή των πολιτών θα επιδιώκεται να είναι όσο το δυνατό μεγαλύτερη με την ενεργοποίηση και αξιοποίηση όλων των εθελοντικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στο νησί.
6. Προγραμματισμός σύνταξης του 8ετούς επιχειρησιακού προγράμματος
Στην παρούσα περίοδο και μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου αποσαφηνίζονται οι βασικοί στόχοι και οι κύριοι άξονες της αναπτυξιακής πορείας της Κω.
Στην περίοδο Μαρτίου, Απριλίου και Μαΐου θα κοστολογηθούν και θα αποσαφηνιστούν οι πηγές χρηματοδότησης.
Στο τέλος Αυγούστου θα κατατεθεί και θα ψηφιστεί το επιχειρησιακό πρόγραμμα ανάπτυξης της προσεχούς οκταετίας.
Κατά την διάρκεια των έξη μηνών τα έργα που ωριμάζουν δύνανται με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου να προωθούνται προς υλοποίηση.
Άξονες Δράσης Αναπτυξιακού Προγράμματος
Νομικά Πρόσωπα & Επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το σχέδιο συγχωνεύσεων τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και οι Επιχειρήσεις του Νέου Δήμου της Κω μετά από τις απαιτούμενες από τον νόμο ενέργειες προτείνονται να είναι:
1. Δημοτικοί Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Δήμου Κω: Ο Νηπιακός Βρεφικός Οργανισμός, ΝΠΔΔ προτείνεται να διατηρηθεί ως Αυτοτελές Νομικό Πρόσωπο δημοσίου δικαίου και σε αυτό ενσωματώνεται το τμήμα Βρεφικών Σταθμών της ΔΗΚΕΚΥΔ, και ο ΔΟΠΒΣ, σύμφωνα με το Άρθρο 103 παρ. 3 του ν.3852/10
2. Δ.Ε.Υ.Α. Κω. Συγχωνεύονται οι ΔΕΥΑ ΚΩ, ΔΙΚΑΙΟΥ & ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ και λαμβάνεται απόφαση για την επέκταση των αρμοδιοτήτων της στους τομείς της διαχείρισης των απορριμμάτων και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), σύμφωνα με το άρθρο 109 του ν.3852/10 και του ν.1069/80
3. Συγχώνευση Σχολικών Επιτροπών στην Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 2 του ν.3852/10.
4. Συγχώνευση Σχολικών Επιτροπών στην Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 2 του ν.3852/10.
5. Συγχώνευση των ΝΠΔΔ 1. ΔΟΤ, 2. ΔΟΑ, 3. Πνευματικό Κέντρο, 4. ΟΠΑΔΔΙ, 5. ΔΟΤΠΑΗΡ, 6. Βιβλιοθήκη Δήμου Ηρακλειδών, 7. Ιπποκράτειος Βιβλιοθήκη και 8. Λαογραφικό Μουσείο στο ΝΠΔΔ Δημοτικός Οργανισμός Τουριστικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης Δήμου Κω, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 1 του ν.3852/10.
6. Συγχώνευση των Κοινωφελών Επιχειρήσεων 1. ΔΗΚΕΚΥΔ το τμήμα Βοήθεια στο Σπίτι και 2. ΚΕΔΗΚ στην Κοινωφελή Επιχείρηση Υγείας, Παιδείας, Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Κω
7. Η ΜΑΕΔΗΚ καταργείται.
8. Η Μ.Α.Ε.Ε.Τ.Λ.Κ. διατηρείται ως μοναδική μονομετοχική ΑΕ
9. Η ΚΕΑΣ είναι υπό διερεύνηση εάν μπορεί να διατηρηθεί λόγω του αντικειμένου της.
10. Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Κω διατηρείται σύμφωνα με την νομοθεσία
11. Ο ΔΗΡΑΣ διατηρείται σύμφωνα με την νομοθεσία
12. Η ΑΝΕΜ ΑΕ διατηρείται σύμφωνα με την νομοθεσία
13. Ο Ενιαίος Φορέας Τουρισμού διατηρείται σύμφωνα με την νομοθεσία
14. Η Αστική Εταιρεία ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ διατηρείται σύμφωνα με την νομοθεσία
15. Η ΒΙΜΕΛ ΕΠΕ διατηρείται σύμφωνα με την νομοθεσία
16. Η ΕΚΟΤΑ ΑΕ διατηρείται σύμφωνα με την νομοθεσία
17. Ο Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νήσου Κω μεταφέρθηκε αυτοδίκαια από 1/1/2011 στον δήμο και με προγραμματική σύμβαση ανατέθηκε η λειτουργία του στην ΔΕΥΑΚ
18. Το ΚΑΠΗ καταργείται και το αντικείμενο της μεταφέρεται στην κοινωφελή επιχείρηση
19. Ο ΔΟΠΠΗΡ καταργείται και τα αντικείμενα του μεταφέρονται εν μέρει στο Νομικό Πρόσωπο και στην Κοινωφελή Επιχείρηση.
20. Η ΕΔΗΚ Λύεται και τίθεται σε Εκκαθάριση σύμφωνα με την νομοθεσία
21. Η ΔΑΝΕΗΡ καταργείται
22. Η ΔΕΚΑΗΡ καταργείται
23. Η ΑΤΕΚΑ ΑΕ καταργείται
ΣΧΕΔΙΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΩ
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ Α:
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΑΓΟΜΕΝΕΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ
1. Γενικός Γραμματέας
2. Ιδιαίτερο Γραφείο Δημάρχου
3. Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων
4. Νομική Υπηρεσία
5. Γραφείο Διαφάνειας
6. Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας
7. Γραφείο Διαδημοτικών και Διαβαθμικών Συνεργασιών
8. Διεύθυνση Δημοτικής Αστυνομίας
- Τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού
- Τμήμα Αστυνόμευσης
Το τμήμα Αστυνόμευσης της Δημοτικής Αστυνομίας θα λειτουργεί με αποκεντρωμένα γραφεία ανά Τοπική Κοινότητα:
- Γραφείο Δημοτικής Αστυνομίας Αντιμάχειας
- Γραφείο Δημοτικής Αστυνομίας Ασφενδιού
- Γραφείο Δημοτικής Αστυνομίας Καρδάμαινας
- Γραφείο Δημοτικής Αστυνομίας Κεφάλου
- Γραφείο Δημοτικής Αστυνομίας Πυλίου
- Τμήμα Πολιτικής Προστασίας
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ Β: ΕΠΙΤΕΛΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Διεύθυνση Προγραμματισμού, Οργάνωσης & Πληροφορικής
Τμήμα Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης
1. Γραφείο Μελετών και έρευνας
2. Γραφείο σχεδιασμού και παρακολούθησης προγραμμάτων
3. Γραφείο αποτελεσματικότητας και απόδοσης
4. Γραφείο Ποιότητας και Οργάνωσης
Τμήμα Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ)
1. Γραφείο στρατηγικής και μελετών ΤΠΕ
2. Γραφείο διαχείρισης συστημάτων ΤΠΕ
3. Γραφείο διαχείρισης εξοπλισμού ΤΠΕ
4. Γραφείο Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ & ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
1. Διεύθυνση Τουρισμού
- Τμήμα στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης τουρισμού
- Τμήμα προβολής και προώθησης
- Τμήμα τουριστικής πληροφόρησης
2. Διεύθυνση Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης
Στη Διεύθυνση υπάγεται και ειδικό γραφείο διαδημοτικών συνεργασιών για την εξυπηρέτηση των σχετικών συμβάσεων
1. Τμήμα Αγροτικής Παραγωγής & Ανάπτυξης
- Γραφείο φυτικής παραγωγής
- Γραφείο ζωικής παραγωγής
- Γραφείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Το Γραφείο έχει παράρτημα και σε επιλεγμένη Δημοτική Κοινότητα)
2. Τμήμα Αλιείας
3. Τμήμα Γεωργικών Βιομηχανιών
- Γραφείο μεταποίησης αγροτικών προϊόντων
- Γραφείο Σφαγείων
4. Τμήμα Αδειοδοτήσεων και Ρύθμισης Εμπορικών Δραστηριοτήτων
- Γραφείο ρύθμισης εμπορικών δραστηριοτήτων
- Γραφείο Προστασίας καταναλωτή
- Γραφείο χορήγησης αδειών
Το τμήμα λειτουργεί με αποκεντρωμένα γραφεία
5. Τμήμα Φυσικών Πόρων Ενέργειας και Βιομηχανίας
- Γραφείο εγκαταστάσεων
- Γραφείο εξοικονόμησης ενέργειας
6. Τμήμα Απασχόλησης
- Γραφείο ενίσχυσης επιχειρηματικότητας
- Γραφείο αξιοποίησης εργατικού δυναμικού
7. Τμήμα Συγκοινωνιών, Κυκλοφορίας και Αδειών Μεταφορών
ΕΝΟΤΗΤΑ Δ: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
1. Διεύθυνση Πολεοδομίας
τη Διεύθυνση υπάγεται ειδικό γραφείο Διαδημοτικών Συνεργασιών για την εξυπηρέτηση των σχετικών αναγκών
1. Τμήμα Έκδοσης Οικοδομικών Αδειών
2. Τμήμα έκδοσης αδειών Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, Κοινοχρήστων Χώρων και Παραλιών
3. Τμήμα Πολεοδομικών Εφαρμογών
4. Τμήμα Ελέγχου Κατασκευών
2. Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Καθαριότητας & Πρασίνου
1. Τμήμα Περιβάλλοντος
2. Τμήμα Καθαριότητας
3. Τμήμα Συντήρησης Πρασίνου
4. Τμήμα Κοιμητηρίων
Η Διεύθυνση λειτουργεί με αποκεντρωμένα γραφεία σε όλες τις δημοτικές κοινότητες.
ΕΝΟΤΗΤΑ Ε: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ, ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
1. Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας, Πολιτισμού & Αθλητισμού
1. Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής
2. Τμήμα Προγραμμάτων Κοινωνικής Προστασίας
3. Τμήμα Ισότητας των φύλων
4. Τμήμα Προστασίας και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας
5. Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης
6. Τμήμα Πολιτισμού
7. Τμήμα Αθλητισμού και Νέας Γενιάς
8. Τμήμα Αλλοδαπών και Μεταναστών
Η Διεύθυνση λειτουργεί με αποκεντρωμένα γραφεία πολλαπλών εξυπηρετήσεων στους τομείς αρμοδιότητας της σε όλες τις κοινότητες
ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤ: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
1. Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών
1. Τμήμα Υποστήριξης Πολιτικών Οργάνων του Δήμου
- Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης Τοπικών Συμβουλίων
2. Τμήμα Υποστήριξης Τοπικού Συμβουλίου Πόλης Κω
3. Τμήμα Δημοτικής Κατάστασης
4. Τμήμα Ληξιαρχείου
5. Τμήμα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού
6. Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας
7. Τμήμα ΚΕΠ
- Γραφεία ΚΕΠ λειτουργούν σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες
2. Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών
1. Τμήμα Προϋπολογισμού και Οικονομικής Πληροφόρησης
2. Τμήμα Λογιστηρίου και Αποθηκών
3. Τμήμα εσόδων και Περιουσίας
- Γραφείο ακίνητης περιουσίας
4. Τμήμα Ταμείου
5. Τμήμα Προμηθειών Υλικών / Εξοπλισμού / Υπηρεσιών
- Γραφείο Νομικών Προσώπων
Η Διεύθυνση λειτουργεί με αποκεντρωμένα γραφεία στις Δημοτικές Κοινότητες
3. Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών
Στη Διεύθυνση υπάγεται το Γραφείο Διαδημοτικής Συνεργασίας ΤΥ με αντικείμενο την άρτια υλοποίηση των σχετικών συμβάσεων του Δήμου
1. Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων
2. Τμήμα Κτιριακών Έργων και Υπαιθρίων Χώρων
3. Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Σηματοδότησης
4. Τμήμα Υδραυλικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων
5. Τμήμα Διαχείρισης και Συντήρησης Οχημάτων
Η Διεύθυνση λειτουργεί με αποκεντρωμένα γραφεία στις δημοτικές κοινότητες