Αναπτυξιακό Συνέδριο Δήμου Κω: προτάσεις για τον τουρισμό
Προτάσεις για τον τομέα του Τουρισμού
Η διεθνής οικονομική Ύφεση, όπως είναι αναμενόμενο, κλονίζει και τον πυλώνα της εγχώριας οικονομίας, που δεν είναι άλλος από τον Τουρισμό. Κατ' επέκταση, περιοχές που, δεκαετίες τώρα, επένδυσαν αποκλειστικά σε αυτόν τον τομέα, βρίσκονται στη διάθεση μια πρωτόγνωρης δοκιμασίας, με άμεση συνέπεια τη διάρρηξη του κοινωνικού ιστού και την όξυνση των επιμέρους ανισοτήτων. Συν τοις άλλοις, στα όρια του νησιού μας και, ειδικότερα, στο επαγγελματικό φάσμα των μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων έχει παρατηρηθεί μια σταδιακά εντεινόμενη πτώση των τζίρων, που έχει οδηγήσει πολλές από αυτές στο κλείσιμο, ή στο κατώφλι του, καθώς ο ανταγωνισμός με τα εγχώρια και διεθνή συμφέροντα είναι αδυσώπητος.
2. Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής
Στο πνεύμα της προγραμματικής της χάραξης και με σκοπό την αντιμετώπιση του οικονομικού μαρασμού των μικρών επιχειρήσεων, η Δημοτική Αρχή προτείνει, εγγυάται και στηρίζει:
• Τη σύσταση συνεργατικού εταιρικού σχηματισμού από επιχειρήσεις των κλάδων του τουρισμού που σχετίζονται με την προβολή, τη διαφήμιση και την πώληση υπηρεσιών τουριστικής συνάφειας.
3. Σκοποί της συνεργατικής δράσης
Οι σκοποί του συνεταιρισμού προτείνεται να είναι:
• Οικονομικοί, εμπορικοί, αναπτυξιακοί και κοινωνικοί.
Ειδικότερα, ο συνεταιρισμός αποσκοπεί δια της ισότιμης συνεργασίας και αμοιβαίας βοήθειας των συνεταίρων:
• Στην εξυπηρέτηση και προαγωγή της ιδιωτικής τους οικονομίας.
• Στην εξύψωση του βιοτικού τους επιπέδου.
• Στη βελτίωση και διευκόλυνση του μηχανισμού λειτουργίας και των οφελών που συνεπάγονται από την κοινή τους δράση.
4. Ανάπτυξη των αξόνων διαχείρισης
• Η δράση της τουριστικής εταιρείας θα βασίζεται σε ένα Σύστημα Εξατομικευμένης Δυναμικής Σχεδίασης & Πώλησης Πακέτων Διακοπών. Χρήση, μέσω διαδικτύου, από έναν ειδικό, πληροφοριακό και πολύγλωσσο ηλεκτρονικό κόμβο.
.
Η λειτουργία του συστήματος θα επιμερίζεται στα εξής διαχειριστικά υποσύνολα:
• Προσδιορισμός του προφίλ του χρήστη-ενδιαφερόμενου τουρίστα, όπου μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολόγιου, ο ίδιος προσωπικά, θα παρέχει πληροφορίες σχετικές με τα ενδιαφέροντα του και το είδος των διακοπών που επιθυμεί, και το σύστημα θα προσπαθεί να τον κατατάξει σε διάφορες κατηγορίες. Με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά, το σύστημα θα προτείνει τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα εκείνα που θα συνθέσουν το δυναμικό πακέτο αγορών και θα πληρούν τις απαιτήσεις του χρήστη.
• Ψηφιακό αρχείο τουριστικού ενδιαφέροντος, βάσει του οποίου το σύστημα θα περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για καταλύματα, εστιατόρια, εκδηλώσεις, κλπ που μπορούν να παρέχονται στον επισκέπτη.
• Μηχανή Ταιριάσματος που θα κάνει τον απαραίτητο συνδυασμό των επιθυμιών του χρήστη με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων από όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (όπως καταλύματα, εστιατόρια, καταστήματα αναψυχής & διασκέδασης, μέσα μεταφοράς, επιχειρήσεις τοπικών προϊόντων, ξεναγοί, πρακτορεία, κ.α) και θα επιστρέφει ως απάντηση στο χρήστη το πλήρως καταρτισμένο πρόγραμμα του ταξιδιού.
• Πώλησης υπηρεσιών όπου ο χρήστης αφού λάβει τις πληροφορίες, θα έχει την δυνατότητα για αγορά του ενιαίου πακέτου ή άλλων επιλεγμένων υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα της μεταφοράς του από και προς την πύλη εισόδου και εξόδου.
Στα καινοτόμα χαρακτηριστικά των παροχών του συστήματος αξίζει να σημειωθούν τα εξής:
• Παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών.
• Ο χρήστης έχει την δυνατότητα να βλέπει τον προορισμό και όλα τα σημεία και τις πληροφοριακές διαδρομές του συστήματος, με πρόσθετα στοιχεία για την ιστορία, κλπ.
• Ο χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε δωρεάν δραστηριότητες (εκδηλώσεις, αξιοθέατα) ή με μειωμένη τιμή (εστιατόρια, κλπ).
• Θα προσφέρονται ειδικές υπηρεσίες που αναδεικνύουν την παράδοση και τις τοπικές δραστηριότητες (παραδοσιακή κουζίνα, τοπικά προϊόντα, τοπικά φεστιβάλ, εκθέσεις, κ.α.).
Για την κατανόηση της λειτουργίας του συστήματος παραθέτουμε το εξής ενδεικτικό παράδειγμα:
• Έστω μια οικογένεια με δυο μικρά παιδιά που επιθυμεί ωραίες παραλίες, ενδιαφέρεται να επισκεφτεί αρχαιολογικούς χώρους και αξιοθέατα, θέλει να γευματίσει σε μια παραδοσιακή ταβέρνα και ένα ακόμη δείπνο σε μια παραλιακή ψαροταβέρνα, και τέλος θέλει να έχει την δυνατότητα ένα βράδυ να επισκεφτεί ένα παραλιακό μπαρ αφήνοντας σε ασφαλές περιβάλλον τα παιδιά του. Κατά τα άλλα, επιθυμεί το προς ενοικίαση δωμάτιο να είναι σε πολύ κοντινή απόσταση από την παραλία και να τρώει μεσημεριανό, και βραδινό σε απόσταση πλησίον του δωματίου. Το σύστημα τού προτείνει, για παράδειγμα, δωμάτιο στην Κέφαλο, ενοικίαση αυτοκινήτου για 4 ημέρες, εισιτήρια για το Ασκληπιείο, το Κάστρο και το Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα γεύμα για τέσσερεις στην Ζιά και ένα δείπνο σε ψαροταβέρνα στο Μαστιχάρι. Για μεσημεριανό του προτείνει να επιλέξει ανάμεσα στις συνεργαζόμενες ταβέρνες της Κεφάλου. Επιπλέον, τού προτείνει επαγγελματία φύλαξης παιδιών που συνεργάζεται με το σύστημα, για να μπορεί ένα βραδύ να επισκεφτεί κάποιο επίσης συνεργαζόμενο παραλιακό μπαρ της πόλης. Τέλος, επιθυμεί να μεταβεί από και προς το αεροδρόμιο με ταξί. Όλα αυτά έχει τη δυνατότητα να τα αγοράσει σαν ενιαίο πακέτο μέσω διαδικτύου. Ο πελάτης κατά την άφιξη του (στο λιμάνι ή το αεροδρόμιο) παραλαμβάνει όλο το πληροφοριακό υλικό και επιπλέον του δίνεται ειδική κάρτα τύπου πιστωτικής, με την οποία έχει 15% έκπτωση σε όλα τα συνεργαζόμενα εμπορικά καταστήματα του νησιού.
5. Οφέλη-Παροχές
• Αναβάθμιση της ποιότητας και της γκάμας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
• Διασφάλιση ενιαίας πολιτικής μεταξύ των μελών της.
• Συντονισμένες και αναβαθμισμένες δράσεις πώλησης και διαφήμισης σε Ελλάδα και εξωτερικό.
• Αυξημένη πιστοληπτική ικανότητα έναντι τραπεζών και προμηθευτών.
• Ένταξη σε επιδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα.
• Παροχή εγγυήσεων ή άλλων οικονομικών διευκολύνσεων προς τα μέλη ( βοηθημάτων, δανείων κ.λπ.), σύμφωνα με τους όρους που θα καθορίζει η Γενική Συνέλευση και θα αναφέρονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Συνεταιρισμού.
• Σύναψη συμβάσεων προμήθειας με οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου (πχ Δημόσιο, Τράπεζες, Οργανισμούς κ.λπ.) με σκοπό την απευθείας, (ή μέσω του συνεταιρισμού) και με συμφερότερους όρους παροχή ειδών για την κάλυψη των αναγκών των συνεταίρων.
• Σύναψη κάθε είδους δάνειου από το κράτος, τα πιστωτικά ιδρύματα, Οργανισμούς, ή άλλα νομικά ή φυσικά πρόσωπα, με όρους που καθορίζει η Γενική Συνέλευση της εταιρείας.
• Δημιουργία ειδικών λογαριασμών έκτατης οικονομικής βοήθειας προς τα μέλη του συνεταιρισμού, σύμφωνα το καταστατικό και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, ή με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
• Μέριμνα για την εν γένει ιατρική περίθαλψη των συνεταίρων και των μελών των οικογενειών τους, με κατάλληλη εσωτερική οργάνωση και ρυθμίσεις που αποφασίζονται από την Γενική Συνέλευση και καθορίζονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας .
6. Νομική μορφή της εταιρείας
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η συνεργατική δράση της τουριστικής κοινοπραξίας θα συσταθεί με τη μορφή:
• Συνεταιρισμού περιορισμένης ευθύνης ( ΣΥΝ.Π.Ε)
7. Συνδρομή του Δήμου Κω και υπεύθυνοι επικοινωνίας
Μετά από την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους επαγγελματίες και αφότου συσταθεί από μέρους τους μια προσωρινή και αντιπροσωπευτική επιτροπή επικοινωνίας με το Τοπικό Συμβούλιο Κω και το Δήμαρχο, η δημοτική αρχή με εισηγήσεις που θα έχουν περάσει και ψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο, συνδράμει με τους κάτωθι τρόπους:
• Σύνταξη προμελέτης βιωσιμότητας και οικονομοτεχνικής μελέτης.
• Κάλυψη των εξόδων σύστασης της συνεργατικής εταιρείας.
• Νομική κάλυψη των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
• Στήριξη, σε επίπεδο επιστημονικού φορέα, σχετικά με τις ηλεκτρονικές-πληροφοριακές απαιτήσεις του συστήματος διαχείρισης της εταιρικής δράσης.