Η γνώση στον πυρήνα της οικονομικής ανάκαμψης

Δημιουργήθηκε: . Στήλη: Παιδεία

Εικόνα: Solofotones, Gimnasia para el cerebro

Το μέλλον μας στηρίζεται σε μια οικονομία βασισμένη στη γνώση, όπου η εκπαίδευση, η έρευνα και η καινοτομία παρέχουν τις κύριες πηγές της οικονομικής μεγέθυνσης, της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας.

Ο θεμελιώδης ρόλος της εκπαίδευσης και της κατάρτισης για την ανάκαμψη της οικονομίας της Ευρώπης ήταν το κύριο θέμα της ημερήσιας διάταξης των  Ευρωπαίων υπουργών παιδείας στις 15 Φεβρουαρίου. Συζήτησαν σχετικά με τη σημασία της μάθησης στο πλαίσιο της πρότασης για τη νέα «στρατηγική για την Ευρώπη 2020» που θα εγκριθεί κατά την εαρινή σύνοδο κορυφής τον Μάρτιο.

Οι υπουργοί επιβεβαίωσαν ότι το μέλλον μας στηρίζεται σε μια οικονομία βασισμένη στη γνώση, όπου η εκπαίδευση, η έρευνα και η καινοτομία παρέχουν τις κύριες πηγές της οικονομικής μεγέθυνσης, της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας. Συμφώνησαν ότι η δια βίου μάθηση σε περισσότερο ανοικτά εκπαιδευτικά συστήματα έχει ζωτική σημασία για την ανταπόκριση στις ανάγκες τόσο των πολιτών όσο και της αγοράς εργασίας και της κοινωνίας.

Η εκπαίδευση πρέπει να βελτιωθεί σε όλα τα επίπεδα, από το προσχολικό μέχρι το πανεπιστημιακό. Πρέπει να εφοδιάζει όλους τους νέους -συμπεριλαμβανομένων των μειονεκτούντων και των μη παραδοσιακών μαθητών- για την περαιτέρω μάθηση και για την επαγγελματική ζωή. Μολονότι έχει σημειωθεί γενική βελτίωση στις επιδόσεις της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στην ΕΕ, ο αλφαβητισμός χειροτερεύει. Πρόκειται για επείγουσα πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπισθεί.

Πρέπει να ενθαρρύνονται οι συμπράξεις με τον κόσμο των επιχειρήσεων σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης ώστε να προετοιμασθούν νέες δεξιότητες για νέες θέσεις εργασίας.  Πρέπει να εκσυγχρονισθεί η επαγγελματική κατάρτιση προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι αναντιστοιχίες μεταξύ προσόντων και απαιτήσεων απασχόλησης.

Η ποιότητα της διδασκαλίας εξαρτάται από την ποιότητα της εκπαίδευσης του διδάσκοντος. Πρέπει να προτείνονται στοχοθετημένες δραστηριότητες σε όλους τους εκπαιδευτές ώστε να τους παρέχεται η δυνατότητα να αποκτούν νέες ικανότητες, παραδείγματος χάριν για ειδικές μαθησιακές ανάγκες και δεξιότητες στις τεχνολογίες των πληροφοριών και των επικοινωνιών.

 

 

Κοινοποίησε αυτή τη σελίδα

FacebookMySpaceTwitter