Ο εξοπλισμός των αυτοκινήτων με αυτόματο σύστημα SOS κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη
Επτά ακόμη ευρωπαϊκές χώρες συμμετέχουν στην εκστρατεία της ΕΕ για τον εξοπλισμό των καινούργιων αυτοκινήτων με συσκευή αυτόματης κλήσης για βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος.
Το Βέλγιο, η Βουλγαρία, η Δανία, το Λουξεμβούργο, η Μάλτα, η Πολωνία και η Ρουμανία είναι οι τελευταίες χώρες που υπογράφουν μη δεσμευτική συμφωνία με την Επιτροπή για τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων με το σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης eCall.
Έτσι, αυξάνονται σε 25 οι ευρωπαϊκές χώρες που έχουν δεσμευτεί να εφαρμόσουν το σύστημα, μεταξύ των οποίων και χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ισλανδία, η Νορβηγία και η Ελβετία. Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν ήδη ταχθεί υπέρ του συστήματος, συμβάλλοντας έτσι στην ευρεία εφαρμογή του.
Ωστόσο, παρά την αυξανόμενη υποστήριξη, πέντε χρόνια μετά την έναρξη της εκστρατείας, το σύστημα eCall δεν λειτουργεί σε καμία χώρα της ΕΕ. Η Επιτροπή παροτρύνει τις εθνικές αρχές να εφαρμόσουν το eCall το συντομότερο δυνατό, αλλά ορισμένες χώρες έχουν εκφράσει επιφυλάξεις για το κόστος (περίπου 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο), ενώ άλλες έχουν καθυστερήσει να αναβαθμίσουν τα κέντρα άμεσης βοήθειας και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό διάσωσης στη διαχείριση κλήσεων.
Όταν ο αισθητήρας eCall καταγράφει ισχυρή σύγκρουση, καλείται αυτόματα το 112, ο ενιαίος ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης, και ενημερώνονται οι διασώστες για την ακριβή θέση του αυτοκινήτου. Οι κλήσεις μπορούν επίσης να γίνουν με το πάτημα κουμπιού.
Σε κάθε περίπτωση, ταυτόχρονα με τον αυτόματο εντοπισμό του οχήματος, δημιουργείται και φωνητική σύνδεση ανάμεσα στο όχημα και το κέντρο διάσωσης, έτσι ώστε οι οδηγοί και οι επιβάτες που είναι σε θέση να απαντήσουν σε ερωτήσεις να δίνουν περισσότερα στοιχεία για το ατύχημα.
Εάν το σύστημα αυτό εφαρμοστεί πλήρως σε όλη την Ευρώπη, εκτιμάται ότι θα μπορούσε να σώζει 2.500 ζωές κάθε χρόνο και να μειώνει τουλάχιστον κατά 15% τους σοβαρούς τραυματισμούς. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, 39.000 άτομα σκοτώθηκαν το 2008 σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη.
Η πρωτοβουλία αφορά μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα. Η ΕΕ δεν απαιτεί την τοποθέτηση του μηχανισμού στα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία.
Τα τελευταία τρία χρόνια, η ΕΕ διέθεσε 160 εκατ. ευρώ για έρευνα στην τεχνολογία των πληροφοριών με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και των μεταφορικών υπηρεσιών.